Είστε εδώ

WRC

WRC, ράλι Αργεντινής: Στα σκληρά χώματα…

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Αυτές τις μέρες, το τελευταίο σαββατοκύριακο του Απριλίου σύμφωνα με το αρχικό πρόγραμμα οι φίλοι των αγώνων και ειδικά του WRC θα είχαν στρέψει το ενδιαφέρον τους στην άλλη άκρη της Γης, στην μακρινή Αργεντινή. 

Καθώς οι αστέρες του WRC θα «έτρεχαν» στις σκληρές χωμάτινες Ειδικές Διαδρομές της χώρας της Λατινικής Αμερικής. 

Όμως λόγω Covid-19 ο αγώνας αυτός ακυρώθηκε.

Φέτος ο αγώνας θα γιόρταζε τα 40 χρόνια ιστορίας. Ένας αγώνα λοιπόν  που κυρίως λόγω ζέστης καταπονεί σε υπερθετικό βαθμό τα ελαστικά. 

Τα ελαστικά για όλες της εργοστασιακές ομάδες είναι από έναν κατασκευαστή, και για έναν χωμάτινο αγώνα που έχει πάνω-κάτω 330 χλμ. Ειδικών  Διαδρομών ο αριθμός των ελαστικών που μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα πληρώματα είναι 28. 

Για όλα τα πληρώματα, όπως και για τα εργοστασιακά αυτοκίνητα της κατηγορίας R5 (26 ελαστικά ο μέγιστος αριθμός) , τα ελαστικά είναι ίδια. Απλά υπάρχουν δύο τύποι ελαστικών από πλευράς γόμας, όπου το κάθε πλήρωμα κάνει τη δική του επιλογή. 

Στα χωμάτινα ράλι, λόγω των πιο συχνών κλαταρισμάτων, οι ρεζέρβες είναι συνήθως δύο με βάρος γύρω στα 23 κιλά η κάθε μία. Για χωμάτινες Ειδικές Διαδρομές οι τροχοί είναι 15 ιντσών, ενώ για τα ασφάλτινα ράλι 18 με διαφορετικό βάρος. Γύρω στα 23 κιλά ζάντα- ελαστικό για χωμάτινες Ειδικές Διαδρομές και γύρω στα 19 για ασφάλτινες. 

Όμως το κάθε πλήρωμα φέρει και ειδικούς γρύλους για την ανύψωση του οχήματος και ηλεκτρικό «κλειδί» για τα μπουλόνια των τροχών, καθώς κάθε δευτ. στους αγώνες είναι υπερπολύτιμο. 

Ο γρύλος και το ηλεκτρικό κλειδί βρίσκονται σε συγκεκριμένες θέσεις με άμεση πρόσβαση από το πλήρωμα καθώς ο στόχος είναι η αλλαγή ελαστικού να είναι σε χρόνο λιγότερο των δύο λεπτών. 

Σκεφτείτε ότι το αυτοκίνητο θα πρέπει να σταματήσει σε ίσιο μέρος, να λυθεί το πλήρωμα, να φορέσει τα ειδικά γάντια (καθώς πως θα πιάσεις έτσι ζεστές που είναι οι ζάντες)  να φέρει ρεζέρβα, γρύλο, ηλεκτρικό κλειδί, να αλλάξει τροχό, να τοποθετηθούν ξανά στη θέση τους το ηλεκτρικό «κλειδί» και η ρεζέρβα, να ξαναδέσουν τις ζώνες και να ξεκινήσουν. 

Μεταξύ πληρώματος υπάρχει συντονισμός, για το τι θα κάνει ακριβώς το κάθε μέλος του πληρώματος, για αυτό ακριβώς γίνονται και πολλές δοκιμές. 

Φυσικά άλλο πράγμα οι δοκιμές και άλλο ο αγώνας με το άγχος απέναντι στα χρονόμετρα…

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.