Μπορεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να θεωρούνται πολύ πιο καθαρά από εκείνα με κινητήρες εσωτερικής καύσης όμως υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα στη λειτουργία τους και αυτό ποια θα είναι η κατάληξη των μπαταριών μετά τη χρήση τους.
Σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα η απόδοση των μπαταριών πέφτει με τον καιρό και κάποια στιγμή η πτώση είναι τόσο μεγάλη που πλέον δεν είναι επαρκείς για το αυτοκίνητο. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι έχει εξαντληθεί το δυναμικό τους.
Αντιθέτως μπορούν ακόμα να συγκρατήσουν αρκετή ενέργεια κάτι που τις κάνει κατάλληλες για χρήση σε συστήματα χαμηλότερων ενεργειακών απαιτήσεων. Το ζήτημα είναι πού θα μπορούσαμε να τις χρησιμοποιήσουμε ώστε να τις εκμεταλλευτούμε στο μέγιστο.
Η απάντηση της Nissan είναι στα σπίτια μας. Αυτή την περίοδο η ιαπωνική εταιρεία σχεδιάζει να δώσει έξι μπαταρίες στο πανεπιστήμιο της Santa Catarina στη Βραζιλία προκειμένου να εξεταστεί αν αυτή η πρόταση είναι βιώσιμη.
Σύμφωνα με τους Ιάπωνες η μπαταρία ενός Nissan Leaf μπορεί να τροφοδοτήσει με ρεύμα ένα μέσο σπίτι στη Βραζιλία για έως και τρεις ημέρες και θα μπορούσαν να φανούν χρήσιμες στο να απαλλάξουν το δίκτυο από τις ώρες αυξημένης ζήτησης.
Όταν το σπίτι χρειάζεται παραπάνω ρεύμα θα τροφοδοτείται από τις μπαταρίες και όταν η ζήτηση μειώνεται θα γίνεται η φόρτιση ώστε το δίκτυο να έχει όσο το δυνατόν σταθερή ζήτηση.
Όλοι οι κατασκευαστές ψάχνουν να βρουν τρόπους ασφαλούς απόρριψης των μπαταριών μετά τον κύκλο ζωής τους καθώς το πέταμά τους στο περιβάλλον χωρίς μέριμνα μπορεί να έχει πολύ βλαβερές για τον άνθρωπο επιπτώσεις.