Είστε εδώ

Τεχνολογία

Nissan: Βάζει τις μπαταρίες των αυτοκινήτων, στο σπίτι

του Σωτήριου Χάλλα

Μπορεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να θεωρούνται πολύ πιο καθαρά από εκείνα με κινητήρες εσωτερικής καύσης όμως υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα στη λειτουργία τους και αυτό ποια θα είναι η κατάληξη των μπαταριών μετά τη χρήση τους.

Σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα η απόδοση των μπαταριών πέφτει με τον καιρό και κάποια στιγμή η πτώση είναι τόσο μεγάλη που πλέον δεν είναι επαρκείς για το αυτοκίνητο. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι έχει εξαντληθεί το δυναμικό τους.

Αντιθέτως μπορούν ακόμα να συγκρατήσουν αρκετή ενέργεια κάτι που τις κάνει κατάλληλες για χρήση σε συστήματα χαμηλότερων ενεργειακών απαιτήσεων. Το ζήτημα είναι πού θα μπορούσαμε να τις χρησιμοποιήσουμε ώστε να τις εκμεταλλευτούμε στο μέγιστο.

Η απάντηση της Nissan είναι στα σπίτια μας. Αυτή την περίοδο η ιαπωνική εταιρεία σχεδιάζει να δώσει έξι μπαταρίες στο πανεπιστήμιο της Santa Catarina στη Βραζιλία προκειμένου να εξεταστεί αν αυτή η πρόταση είναι βιώσιμη.

Σύμφωνα με τους Ιάπωνες η μπαταρία ενός Nissan Leaf μπορεί να τροφοδοτήσει με ρεύμα ένα μέσο σπίτι στη Βραζιλία για έως και τρεις ημέρες και θα μπορούσαν να φανούν χρήσιμες στο να απαλλάξουν το δίκτυο από τις ώρες αυξημένης ζήτησης.

Όταν το σπίτι χρειάζεται παραπάνω ρεύμα θα τροφοδοτείται από τις μπαταρίες και όταν η ζήτηση μειώνεται θα γίνεται η φόρτιση ώστε το δίκτυο να έχει όσο το δυνατόν σταθερή ζήτηση.

Όλοι οι κατασκευαστές ψάχνουν να βρουν τρόπους ασφαλούς απόρριψης των μπαταριών μετά τον κύκλο ζωής τους καθώς το πέταμά τους στο περιβάλλον χωρίς μέριμνα μπορεί να έχει πολύ βλαβερές για τον άνθρωπο επιπτώσεις.

Σχετικά άρθρα

Υπόθεση Γκον

Η Nissan σκληραίνει τη στάση της απέναντι στον πρώην διευθύνοντα σύμβουλό της, Καρλος Γκον, βάζοντας στο στόχαστρο και την αδερφή του, Κλοντίν Μπισάρα ντε Ολιβέιρα, καταθέτοντας μήνυση εναντίον της.

Toyota Supra

Μάχη αναμένεται να γίνει για την πρώτη Toyota Supra που θα πουληθεί στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού, καθώς θα βγει στο «σφυρί».

Κινητήρες εσωτερικής καύσης

Είναι πολλοί αυτοί που κάνουν λόγο για αφανισμό των κινητήρων εσωτερικής καύσης μακροπρόθεσμα όμως φαίνεται ότι τα κλασικά μοτέρ βενζίνης και diesel δεν έχουν πει ακόμα την τελευταία τους λέξη όσον αφορά την εξέλιξή τους.

Volkswagen Sharan

Πιο «απλόχερο» είναι πλέον το Volkswagen Sharan σε ότι αφορά τα τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας με τα οποία εξοπλίζεται.

Ford

Η Ford έχει παράδοση στα pick-up (ειδικά στα μεγάλα) αφού, κυρίως στην Αμερική, διαθέτει μια αρκετά πλούσια γκάμα την οποία όπως φαίνεται θέλει να εμπλουτίσει προς το κάτω άκρο της.

Renault

Μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου γύρω από τις απολαβές του Κάρλος Γκον και τη σύλληψή του από τις ιαπωνικές αρχές οι Nissan και Mitsubishi έσπευσαν να τον απομακρύνουν από τη θέση του CEO.

Nissan Patrol

Σήμερα η Nissan διαθέτει μια αναγνωρισμένη γκάμα από SUV, ωστόσο οι ρίζες της στην εν λόγω κατηγορία εντοπίζονται στο Patrol.

Ήπια υβριδικά

Σύμφωνα με τη Valeo μέχρι το 2026 το 25% των αυτοκινήτων που θα κυκλοφορούν στους δρόμους σε όλον τον κόσμο θα χρησιμοποιούν κάποιο ήπιο υβριδικό σύστημα για την κίνησή τους.

SEAT

Το Arona FR που βλέπετε στην παραπάνω φωτογραφία δεν είναι τυχαίο, καθώς ήταν αυτό που οδήγησε τη SEAT σε ένα νέο ρεκόρ παραγωγής.

Volkswagen

Μετά τα ID, ID CROZZ, ID BUZZ και ID VIZZION η Volkswagen ετοιμάζεται να ανακοινώσει το πέμπτο μέλος της οικογένειας ηλεκτρικών αυτοκινήτων της στην έκθεση της Σανγκάης που θα πραγματοποιηθεί τον Απρίλιο.