Είστε εδώ

News

Nissan: Πού θα εστιαστούν οι περικοπές;

του Σωτήριου Χάλλα

Η Nissan αναμένεται στις 28 Μαΐου να ανακοινώσει ένα πρόγραμμα περικοπών το ύψος του οποίου θα φτάσει τα 2.8 δισεκατομμύρια δολάρια, στο πλαίσιο του οποίου ίσως καταργηθούν κάποια μοντέλα.

Σύμφωνα με παλαιότερες αναφορές η ιαπωνική μάρκα σκοπεύει να καταργήσει την Datsun, η οποία λειτουργεί ως μάρκα χαμηλού κόστους για χώρες όπως Ινδονησία, Νεπάλ, Νότια Αφρική, Ινδία και Ρωσία, καθώς και να δώσει αυξημένη έμφαση στην Infiniti. Επιπλέον, αλλαγές θα υπάρξουν και σε ό,τι αφορά τις δραστηριότητες της Nissan στην Ευρώπη, εστιάζοντας στα crossover και τα επαγγελματικά οχήματα, ενώ παράλληλα θα έχει πιο στενή συνεργασία με τη Renault.

Βέβαια, όπως ξέρουμε και από προγράμματα περικοπών άλλων εταιρειών στο παρελθόν, σε αντίστοιχες περιπτώσεις υπάρχουν και μειώσεις προσωπικού, κάτι το οποίο αναμένεται να γίνει και στην προκειμένη περίπτωση. Όπως όλα δείχνουν, το εργοστάσιο των Ιαπώνων στη Βαρκελώνη θα κλείσει, με το προσωπικό που απασχολείται αυτή τη στιγμή εκεί να φτάνει τις 3.000 ανθρώπους. Στο εν λόγω εργοστάσιο παράγεται το Nissan Navara, το Renault Alaskan και η Mercedes X-Class, όμως το γερμανικό pick-up αναμένεται να αποσυρθεί από την αγορά σύντομα.

Ακόμα ένα εργοστάσιο που θα επηρεαστεί είναι εκείνο στο Σάντερλαντ της Βρετανίας, όμως σε αυτή την περίπτωση δε θα υπάρξει κλείσιμο αλλά θα γίνεται μία βάρδια λιγότερη.

Κατόπιν των παραπάνω, οι Nissan και Renault θα αναπτύξουν πιο στενή συνεργασία σε ό,τι αφορά την αγορά της Ευρώπης. Οι μέχρι τώρα πληροφορίες θέλουν τους Ιάπωνες να αναλαμβάνουν την ανάπτυξη υβριδικών, συμβατικών αλλά και ηλεκτρικών crossover, τα οποία θα πωλούνται και από τη Renault.

Έτσι, τα Kadjar και Captur θα έχουν ακόμα περισσότερες ομοιότητες με τα Qashqai και Juke. Από την άλλη, στον τομέα των επαγγελματικών οχημάτων, η βαρύτητα θα δοθεί στη Renault, με τη Nissan να πουλάει ελαφρώς τροποποιημένες εκδόσεις των γαλλικών μοντέλων.

Όλα τα παραπάνω γίνονται ώστε και οι δύο εταιρείες να δουν το κόστος να μειώνεται, αυξάνοντας παράλληλα την παραγωγική τους ικανότητα.

“Θύμα” των αλλαγών είναι πολύ πιθανό να πέσουν και τα 370Z και GT-R, ενώ δεν αποκλείεται να αποσυρθεί από την αγορά και το Navara. Από τις αλλαγές αναμένεται να “επιβιώσουν” τα Qashqai, Juke και X-Trail, με την γκάμα των SUV και crossover να εμπλουτίζεται με ένα ηλεκτρικό της κατηγορίας, για το οποίο έχουμε μια πρώτη γεύση από το πρωτότυπο, Ariya. Τέλος, προκειμένου η Nissan να συνεχίσει την παρουσία της σε ποικιλία κατηγοριών, θα χρησιμοποιεί επαγγελματικά και αυτοκίνητα πόλης που θα προέρχονται από τη Renault.

Βασικός λόγος για τα παραπάνω είναι ότι σύμφωνα με τη Nissan τα περιθώρια κερδοφορίας στην Ευρώπη είναι μικρά, γι’ αυτό και προτιμά να εστιάσει σε μεγαλύτερες και πιο επικερδείς αγορές όπως εκείνες της Κίνας και των ηνωμένων Πολιτειών.

Σχετικά άρθρα

Ας μιλήσουμε με ειλικρίνεια, σχεδόν όλοι όταν οδηγούμε είτε ρίχνουμε «κλεφτές» ματιές στην οθόνη του κινητού μας τηλεφώνου, είτε στέλνουμε γραπτό μήνυμα, είτε κάνουμε “Likes” στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είτε το κρατάμε στο αφτί μας και μιλάμε.

Εκτός από τους θεατές, στους αγώνες του 2020 θα απουσιάζουν και πολλά μέλη των ομάδων, καθώς η FIA έθεσε περιορισμούς στο πόσα άτομα μπορεί να φέρει η κάθε μία στην πίστα.

Πιο ξεκάθαρη μορφή έχει αρχίσει να παίρνει η συνεργασία μεταξύ Ford και Volkswagen, καθώς το εποπτικό συμβούλιο της γερμανικής εταιρείας ενέκρινε τη σύναψη περαιτέρω συμβολαίων με τους Αμερικανούς.

Μαζί με την ανακοίνωση των μελλοντικών κινήσεών της, η Renault αποκάλυψε επίσημα ότι δε σκοπεύει να αποχωρήσει από τη Formula 1, παρά το γεγονός ότι πρόκειται να προχωρήσει σε περικοπές οι οποίες θα φτάσουν τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.

Όσο και αν ψάξετε κάτι αντίστοιχο δεν θα βρείτε. Το MX-5 είναι μόνο του μια κατηγορία και το αγοράζεις συνειδητά για αυτό που είναι. Μικρό σε χώρους το ιαπωνικό roadster,  αποκλειστικά 2θέσιο, χωρίς πολλές θέσεις μικροαντικειμένων, και με θέση οδήγησης που απέχει ελάχιστα εκ. από την άσφαλτο.

Το 2019 στο Σαλόνι της Φρανκφούρτης πραγματοποιήθηκε η παγκόσμια πρεμιέρα της Lamborghini Sian FKP 37, ωστόσο τώρα κάνει το δεύτερο ντεμπούτο της.

Ο Ντάνιελ Ρικιάρντο ήταν ένας από τους δύο βασικούς υποψήφιους για την αντικατάσταση του Σεμπάστιαν Φέτελ όταν ο Γερμανός οδηγός και η Ferrari ανακοίνωσαν ότι δε θα συνεχίσουν την κοινή πορεία τους μετά το τέλος του 2020, όμως στο Μαρανέλο προτίμησαν να τοποθετήσουν τον Κάρλος Σάινθ δίπλα στο Σαρ

Ήταν που ήταν το κλίμα στραβό στη Williams, οι αγώνες δεν έχουν ξεκινήσει, τα προβλήματα με τους χορηγούς είναι πλέον έντονα καθώς δεν υπάρχει προβολή αφού τα μονοθέσια είναι ακόμα σκεπασμένα, όλα αυτά σε συνδυασμό με τι οικονομικές δυσκολίες των τελευταίων ετών,  η άλλοτε κραταιά ομάδα του Φρανκ

Μετά από πολύμηνη αναμονή το νέο Volkswagen Nivus επιτέλους βγήκε από τα παρασκήνια για την παγκόσμια πρεμιέρα του.

Αν και η Lancia δραστηριοποιείται τα τελευταία χρόνια μόνο στην Ιταλία, προσφέροντας στο αγοραστικό κοινό μόνο ένα μοντέλο, την Ypsilon, οι πωλήσεις της είναι σημαντικά καλύτερες του αναμενόμενου, με αποτέλεσμα το μικρό μοντέλο να δέχεται συνεχώς βελτιώσεις.