Είστε εδώ

News

Nissan: Πού θα εστιαστούν οι περικοπές;

του Σωτήριου Χάλλα

Η Nissan αναμένεται στις 28 Μαΐου να ανακοινώσει ένα πρόγραμμα περικοπών το ύψος του οποίου θα φτάσει τα 2.8 δισεκατομμύρια δολάρια, στο πλαίσιο του οποίου ίσως καταργηθούν κάποια μοντέλα.

Σύμφωνα με παλαιότερες αναφορές η ιαπωνική μάρκα σκοπεύει να καταργήσει την Datsun, η οποία λειτουργεί ως μάρκα χαμηλού κόστους για χώρες όπως Ινδονησία, Νεπάλ, Νότια Αφρική, Ινδία και Ρωσία, καθώς και να δώσει αυξημένη έμφαση στην Infiniti. Επιπλέον, αλλαγές θα υπάρξουν και σε ό,τι αφορά τις δραστηριότητες της Nissan στην Ευρώπη, εστιάζοντας στα crossover και τα επαγγελματικά οχήματα, ενώ παράλληλα θα έχει πιο στενή συνεργασία με τη Renault.

Βέβαια, όπως ξέρουμε και από προγράμματα περικοπών άλλων εταιρειών στο παρελθόν, σε αντίστοιχες περιπτώσεις υπάρχουν και μειώσεις προσωπικού, κάτι το οποίο αναμένεται να γίνει και στην προκειμένη περίπτωση. Όπως όλα δείχνουν, το εργοστάσιο των Ιαπώνων στη Βαρκελώνη θα κλείσει, με το προσωπικό που απασχολείται αυτή τη στιγμή εκεί να φτάνει τις 3.000 ανθρώπους. Στο εν λόγω εργοστάσιο παράγεται το Nissan Navara, το Renault Alaskan και η Mercedes X-Class, όμως το γερμανικό pick-up αναμένεται να αποσυρθεί από την αγορά σύντομα.

Ακόμα ένα εργοστάσιο που θα επηρεαστεί είναι εκείνο στο Σάντερλαντ της Βρετανίας, όμως σε αυτή την περίπτωση δε θα υπάρξει κλείσιμο αλλά θα γίνεται μία βάρδια λιγότερη.

Κατόπιν των παραπάνω, οι Nissan και Renault θα αναπτύξουν πιο στενή συνεργασία σε ό,τι αφορά την αγορά της Ευρώπης. Οι μέχρι τώρα πληροφορίες θέλουν τους Ιάπωνες να αναλαμβάνουν την ανάπτυξη υβριδικών, συμβατικών αλλά και ηλεκτρικών crossover, τα οποία θα πωλούνται και από τη Renault.

Έτσι, τα Kadjar και Captur θα έχουν ακόμα περισσότερες ομοιότητες με τα Qashqai και Juke. Από την άλλη, στον τομέα των επαγγελματικών οχημάτων, η βαρύτητα θα δοθεί στη Renault, με τη Nissan να πουλάει ελαφρώς τροποποιημένες εκδόσεις των γαλλικών μοντέλων.

Όλα τα παραπάνω γίνονται ώστε και οι δύο εταιρείες να δουν το κόστος να μειώνεται, αυξάνοντας παράλληλα την παραγωγική τους ικανότητα.

“Θύμα” των αλλαγών είναι πολύ πιθανό να πέσουν και τα 370Z και GT-R, ενώ δεν αποκλείεται να αποσυρθεί από την αγορά και το Navara. Από τις αλλαγές αναμένεται να “επιβιώσουν” τα Qashqai, Juke και X-Trail, με την γκάμα των SUV και crossover να εμπλουτίζεται με ένα ηλεκτρικό της κατηγορίας, για το οποίο έχουμε μια πρώτη γεύση από το πρωτότυπο, Ariya. Τέλος, προκειμένου η Nissan να συνεχίσει την παρουσία της σε ποικιλία κατηγοριών, θα χρησιμοποιεί επαγγελματικά και αυτοκίνητα πόλης που θα προέρχονται από τη Renault.

Βασικός λόγος για τα παραπάνω είναι ότι σύμφωνα με τη Nissan τα περιθώρια κερδοφορίας στην Ευρώπη είναι μικρά, γι’ αυτό και προτιμά να εστιάσει σε μεγαλύτερες και πιο επικερδείς αγορές όπως εκείνες της Κίνας και των ηνωμένων Πολιτειών.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.