Ήταν το 1968 στο Γκραν Πρι Βελγίου, όταν ο Νεοζηλανδός Μπρους ΜακΛάρεν και ιδρυτής της McLaren F1 Team, κατακτούσε τη νίκη, με δεύτερο τον Mεξικάνο Πέντρο Ροντρίγκεζ με BRM και τρίτο τον Βέλγο Τζάκι Ιξ με Ferrari.
H McLaren του νικητή έφερε μοτέρ Ford, όπως και η άλλη McLaren του επίσης Νεοζηλανδού Ντένυ Χιουλμ που εγκατέλειψε από μετάδοση.
Το μοτέρ της McLaren ήταν ένα από τα πιο επιτυχημένα στην ιστορία της Formula 1. Ήταν της Cosworth DVF.
Ήταν η πρώτη νίκη της McLaren στον πολύχρωμο κόσμο της Formula 1, για να ακολουθήσουν άλλες 181, που μεταφράζονται σε 12 παγκόσμιους τίτλους οδηγών και 8 κατασκευαστών.
Μην ξεχνάμε ότι για τη McLaren έχουν οδηγήσει κορυφαίοι οδηγοί, όπως Έμερσον Φιτιπάλντι, Τζέιμς Χαντ, Νίκι Λάουντα, Αλέν Προστ, Γκέραρ Μπέργκερ, Άιρτον Σένα, Μίκα Χάκινεν, Λιούις Χάμιλτον, Φερνάντο Αλόνσο.
Τα τελευταία χρόνια, η McLaren δεν βρίσκεται στο ύψος της ιστορίας της.
Από το 2015 που υπέγραψε τη νέα συμφωνία με τη Honda, ο Ιάπωνας κατασκευαστής επέστρεψε στη Formula 1 από το 1992, η McLaren δεν ξεχώρισε για τις διακρίσεις της. Απεναντίας οι εμφανίσεις ήταν τραγικές με το ένα πρόβλημα να διαδέχεται το άλλο, ενώ από το 2018 και για πρώτη φορά στην ιστορία της «τρέχει» με κινητήρες Renault.
Μια συνεργασία που λήγει στο τέλος του 2020, καθώς από το 2021 θα ισχύουν οι νέοι κανονισμοί.
Να σημειώσουμε επίσης ότι ο Φερνάντο Αλόνσο στο τέλος της φετινής χρονιάς αποχαιρετά τη McLaren, αλλά και τη Formula 1, καθώς στρέφεται σε άλλα ενδιαφέροντα, όπως οι αγώνες Indy στις ΗΠΑ.