Είστε εδώ

F1

Formula 1: Τα ρεκόρ του κορωνοϊού

του Σωτήριου Χάλλα

Ο κορωνοϊός έχει φέρει τα πάνω – κάτω στη Formula 1 σε ό,τι αφορά το πρόγραμμα, όμως δεν περιορίζεται εκεί αφού επηρεάζει και κάποια ρεκόρ, συμβάλλοντας στη δημιουργία μερικών ή την αποτροπή μερικών άλλων.

Αρχικά, το 2020, θα ήταν χρονιά – ρεκόρ από την άποψη του αριθμού των Γκραν Πρι, καθώς προβλεπόταν να διεξαχθούν 22, όμως αυτό το νούμερο το έχουμε προ πολλού ξεχάσει. Το πιο αισιόδοξο σενάριο κάνει λόγο για 20 αγώνες, αφού εκείνοι σε Αυστραλία και Μονακό ακυρώθηκαν, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους που έχουν αναβληθεί. Βέβαια, τίποτα δεν εξασφαλίζει ότι θα βρεθούν εναλλακτικές ημερομηνίες για όλους τους αναβληθέντες αγώνες, οπότε υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να πραγματοποιηθούν λιγότεροι. Άρα, το ρεκόρ των περισσότερων Γκραν Πρι σε μια χρονιά θα περιμένει.

Από την άλλη, ένα άλλα ρεκόρ θα σπάσει. Πρόκειται για την πιο “καθυστερημένη” έναρξη στο πρωτάθλημα. Αν δεν αλλάξει κάτι η πρεμιέρα θα γίνει στο Αζερμπαϊτζάν στις 7 Ιουνίου. Ποτέ άλλοτε η Formula 1 δεν έκανε τον πρώτο της αγώνα τόσο αργά μέσα στη χρονιά. Μέχρι στιγμής το ρεκόρ είναι η 27η Μαΐου. Αφορά το πρωτάθλημα του 1951 (μόλις η δεύτερη σεζόν στην ιστορία της Formula 1), το οποίο ξεκίνησε από την πίστα Bremgarten των 7 χιλιομέτρων στην Ελβετία. Ωστόσο, από το 1988 και μετά, ο εναρκτήριος αγώνας δεν ήταν ποτέ μετά τον Μάρτιο.

Ακόμα, να αναφέρουμε ότι από το φινάλε του 2019 στο Αμπού Ντάμπι, μέχρι το Αζερμπαϊτζάν θα μεσολαβήσουν 189 μέρες. Πρόκειται για διάστημα πολύ μεγάλο, όμως δεν αποτελεί ρεκόρ αφού έχουν υπάρξει πέντε περιπτώσεις που μεσολάβησαν περισσότερες ημέρες μεταξύ δύο αγώνων.

Στην κορυφή είναι το ιταλικό και το ελβετικό Γκραν Πρι του 1950 και του 1951 με 266 μέρες ανάμεσά τους. Το δεύτερο μεγαλύτερο διάστημα είναι ανάμεσα στο Γκραν Πρι Αμερικής του 1961 και το ολλανδικό του 1962 με 224 μέρες. 210 μέρες ήταν το κενό διάστημα μεταξύ του αγώνα στο Μεξικό για το 1965 και εκείνου στο Μονακό για το 1966. Η σεζόν του 1951 απείχε πολύ τόσο από την προηγούμενη, όσο και από την επόμενη, αφού από τον τελευταίο της αγώνα στην Ισπανία, μέχρι τον πρώτο του 1952 στην Ελβετία, οι φίλοι της Formula 1 χρειάστηκε να περιμένουν 203 μέρες, όσες και από το Μαρόκο του 1958, μέχρι το Μονακό του 1959.

Να σημειώσουμε ότι το απόλυτο ρεκόρ κατά πάσα πιθανότητα δεν “κινδυνεύει”. Για να έχουν περάσει 266 μέρες από το Αμπού Ντάμπι του 2019 θα πρέπει το πρωτάθλημα να ξεκινήσει από τις 22 Αυγούστου και μετά. Τέλος να σημειώσουμε ότι αν δεν πραγματοποιηθεί ούτε το Γκραν Πρι του Αζερμπαϊτζάν θα πλησιάσουμε την πεντάδα, καθώς μέχρι τον Καναδά μεσολαβούν 197 μέρες, όμως μέχρι το γαλλικό Γκραν Πρι που είναι το επόμενο, θα έχουμε μετρήσει 211 μέρες.

Σχετικά άρθρα

Το North American International Auto Show (NAIAS), η πιο σημαντική έκθεση αυτοκινήτου που ήταν προγραμματισμένη τον Ιούνιο στη Μέκκα της παγκόσμιας αυτοκίνησης, στο Ντιτρόιτ, αναβλήθηκε, λόγω κορωνοϊού. 

Με τον κορωνοϊκό να θερίζει στην Ιταλία, ο ένας αγώνας μετά τον άλλον, όπως είναι φυσικό, αναβάλλεται.

Έχει αρχίσει να γίνεται μόδα. Το αυτοκίνητο που οδηγούμε καθημερινά, να στολίζει σε κλίμακα ένα μέρος του σπιτιού μας.

Ο Αντρέα Αντάμο είναι ο αγωνιστικός διευθυντής της Hyundai Motorsport. Αυτή την περίοδο το τμήμα υπολειτουργεί καθώς όλοι οι αγώνες έχουν ανασταλεί ή ακυρωθεί λόγω του κορωνοϊού, οπότε είναι μια καλή ευκαιρία για ανάκριση στον ισχυρό άνδρα της Hyundai Motorsport. 

Lamborghini Urus

Η Ιταλία πλήττεται σφοδρά από την πανδημία του κορωνοϊού. 

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας εξέδωσε την εξής ανακοίνωση:

“Για λόγους πρόληψης της εξάπλωσης του COVID-19, ανακοινώνεται η προσωρινή απαγόρευση πτήσεων  από την Ολλανδία και την Γερμανία προς την Ελλάδα και αντίστροφα. 

Μπορεί ο Μπέρνι Έκλεστον να πούλησε στα τέλη του 2016 τη Formula 1 στη Liberty Media, όμως είχε βρεθεί στο τιμόνι του αθλήματος σχεδόν για σαράντα χρόνια, οπότε η άποψή του έχει ιδιαίτερη βαρύτητα.

Με τα κρούσματα του κορωνοϊού στις Ηνωμένες Πολιτείες να έχουν ξεπεράσει τις 100.000, ο κρατικός μηχανισμός χρειάζεται κάθε βοήθεια που μπορεί να είναι διαθέσιμη, με την Toyota να είναι από τις εταιρείες που αποφάσισαν να συνδράμουν, με μία σειρά από ενέργειες.

Η καμπίνα του Volkswagen Atlas Cross Sport (το Atlas με coupe γραμμή οροφής και μικρότερο μήκος) μπορεί να μετατραπεί σε συναυλιακό χώρο με τον οδηγό και τους επιβάτες του να απολαμβάνουν «κρυστάλλινους» ήχους.

Μια ανείπωτη τραγωδία βιώνει η πατρίδα της Ferrari, καθώς η λίστα με τα θύματα του κορωνοϊού στην Ιταλία μοιάζει δυστυχώς ατελείωτη.