Είστε εδώ

Auto News

Volkswagen: Τι σημαίνει η ένδειξη “Ε” σε αυτό το λεβιέ ταχυτήτων;

του Γιώργου Ψαρρά

Η μάχη για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου ξεκίνησε από τη Volkswagen πριν από πολλά χρόνια.

Ξεφυλλίζοντας το ημερολόγιο με τα σχετικά τεχνολογικά συστήματα της γερμανικής εταιρείας σταματάμε στο έτος 1973. Τότε ήταν που η Volkswagen τοποθέτησε δοκιμαστικά στο 412 το πρώτο της σύστημα Start/Stop, το οποίο 45 χρόνια μετά εξοπλίζει σχεδόν όλα τα μοντέλα της. Παράλληλα είχε εφαρμοστεί και στο πρωτότυπο IRVW II (Integrated Research Volkswagen), το οποίο βασίζονταν στο Passat της εποχής.

Κάπως έτσι προέκυψε το 1980 το σύστημα ονόματι “Formula E” που μπήκε στην παραγωγή, καθώς εξόπλιζε τα Polo, Derby, Golf, Jetta, Passat και Santana. Σύμφωνα με τη Volkswagen ήταν υπεύθυνο για την εξοικονόμηση 1 έως 2 λίτρων σε κάθε 100 χλμ. που κάλυπτε το αυτοκίνητο, ενώ σημείο αναφορά αποτελούσε στο λεβιέ η πορτοκαλί ένδειξη “E” από τη λέξη Economy για τη μακρύτερη σχέση μετάδοσης.

Eπίσης στον πίνακα οργάνων υπήρχε ένδειξη για το πότε έπρεπε να γίνει αλλαγή ταχύτητας. Παράλληλα οι μηχανικοί της Volkswagen είχαν αυξήσει τις αναλογίες συμπίεσης των τετρακύλινδρων κινητήρων.

Στο εξωτερικό εμπρός και πίσω τμήμα των μοντέλων που χρησιμοποιούσαν την εν λόγω καινοτόμα τεχνολογία υπήρχαν αεροδυναμικά βοηθήματα, ενώ το «παρών» έδινε και το “Formula E”.

Οι τροποποιήσεις στις σχέσεις μετάδοσης είχαν επίσης ως θετικό αποτέλεσμα τη μείωση του παραγόμενου θορύβου. Αξίζει να αναφέρουμε ακόμα ότι τα Passat και Santana προσφέρονταν με σύστημα Start/Stop, το οποίο ενεργοποιούνταν από ένα κουμπί που ήταν τοποθετημένο στο δεξιό μοχλό στην κολόνα του τιμονιού. 

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.