Η μάχη για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου ξεκίνησε από τη Volkswagen πριν από πολλά χρόνια.
Ξεφυλλίζοντας το ημερολόγιο με τα σχετικά τεχνολογικά συστήματα της γερμανικής εταιρείας σταματάμε στο έτος 1973. Τότε ήταν που η Volkswagen τοποθέτησε δοκιμαστικά στο 412 το πρώτο της σύστημα Start/Stop, το οποίο 45 χρόνια μετά εξοπλίζει σχεδόν όλα τα μοντέλα της. Παράλληλα είχε εφαρμοστεί και στο πρωτότυπο IRVW II (Integrated Research Volkswagen), το οποίο βασίζονταν στο Passat της εποχής.
Κάπως έτσι προέκυψε το 1980 το σύστημα ονόματι “Formula E” που μπήκε στην παραγωγή, καθώς εξόπλιζε τα Polo, Derby, Golf, Jetta, Passat και Santana. Σύμφωνα με τη Volkswagen ήταν υπεύθυνο για την εξοικονόμηση 1 έως 2 λίτρων σε κάθε 100 χλμ. που κάλυπτε το αυτοκίνητο, ενώ σημείο αναφορά αποτελούσε στο λεβιέ η πορτοκαλί ένδειξη “E” από τη λέξη Economy για τη μακρύτερη σχέση μετάδοσης.
Eπίσης στον πίνακα οργάνων υπήρχε ένδειξη για το πότε έπρεπε να γίνει αλλαγή ταχύτητας. Παράλληλα οι μηχανικοί της Volkswagen είχαν αυξήσει τις αναλογίες συμπίεσης των τετρακύλινδρων κινητήρων.
Στο εξωτερικό εμπρός και πίσω τμήμα των μοντέλων που χρησιμοποιούσαν την εν λόγω καινοτόμα τεχνολογία υπήρχαν αεροδυναμικά βοηθήματα, ενώ το «παρών» έδινε και το “Formula E”.
Οι τροποποιήσεις στις σχέσεις μετάδοσης είχαν επίσης ως θετικό αποτέλεσμα τη μείωση του παραγόμενου θορύβου. Αξίζει να αναφέρουμε ακόμα ότι τα Passat και Santana προσφέρονταν με σύστημα Start/Stop, το οποίο ενεργοποιούνταν από ένα κουμπί που ήταν τοποθετημένο στο δεξιό μοχλό στην κολόνα του τιμονιού.