Είστε εδώ

Auto News

Mercedes 190: Κινούνταν με ρεύμα πριν 30 χρόνια

του Γιώργου Ψαρρά

To 2020 έχει χαρακτηριστεί έτος ορόσημο για τη μετάβαση των οχηµάτων προς την ηλεκτροκίνηση, ωστόσο η Mercedes είχε καταπιαστεί πριν από πολλά χρόνια με την εν λόγω εναλλακτική μορφή ενεργείας που αναμένεται να κυριαρχήσει στο εγγύς μέλλον.

Ελάτε λοιπόν να κάνουμε μια ενδιαφέρουσα αναζήτηση στο αρχείο της Mercedes. Από το συρτάρι βγάζουμε το φάκελο της χρόνιας 1990 και έπειτα ανατρέχουμε στο μήνα Μάιο εκείνου του έτους, όταν η γερμανική εταιρεία είχε τραβήξει το ενδιαφέρον όλων στο τμήμα καινοτομίας στην Έκθεση του Ανόβερου.

Εκεί είχε παρουσιαστεί μια Mercedes 190 (W 201), η οποία χρησιμοποιούσε ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Υπενθυμίζουμε ότι βρισκόμαστε στο 1990, πριν δηλαδή από 30 χρόνια.

Στόχος της πρωτότυπης αμιγώς ηλεκτροκίνητης Mercedes 190 εκείνη την εποχή ήταν να διερευνήσει τη λειτουργική καταλληλόλητα των σχετικών εξαρτημάτων σε ρεαλιστικές, καθημερινές συνθήκες, με όλες τις δονήσεις, τις επιταχύνσεις και τις διακυμάνσεις της θερμοκρασίας που υφίστανται.

Στη συνέχεια δημιουργήθηκαν διάφορες πειραματικές Mercedes 190, ενώ για την αποθήκευση της ηλεκτρικής ενέργειας χρησιμοποιήθηκαν κυρίως μπαταρίες νατρίου-χλωριούχου νικελίου ή θειικού νατρίου, οι οποίες είχαν σημαντικά υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα από τις κλασικές μπαταρίες μολύβδου. Ωστόσο και στις δυο περιπτώσεις οι θερμοκρασίες που αναπτύσσονταν έφταναν τους 300 βαθμούς Κελσίου.

Το Μάρτιο του 1991 στο Σαλόνι της Γενεύης πρεμιέρα έκανε μια ηλεκτροκίνητη Mercedes 190, η οποία όμως ήταν πιο προηγμένη, καθώς διέθετε κάποια βασικά προνόμια.

Διατηρούσε τη πενταθέσια διάταξη της και τους χώρους της, καθώς επίσης και όλα τα χαρακτηριστικά ασφαλείας. Παράλληλα οι δυο πίσω τροχοί κινούνταν από δικά τους ηλεκτρικά μοτέρ με μόνιμους μαγνήτες και ισχύ 22 ίππων έκαστος. Έτσι η συνολική ισχύς έφτανε τους 44 ίππους. Η ενέργεια τροφοδοτούνταν από μια μπαταρία χλωριούχου νατρίου-νικελίου, ανακτώντας ενέργεια από τη διαδικασία της πέδησης.

Πάμε τώρα στο 1992 όταν στο νησί Ρύγκεν της Γερμανίας έκαναν απόβαση πρωτότυπα ηλεκτροκίνητα οχήματα, ώστε να δοκιμαστούν τα ενεργειακά τους συστήματα και οι μπαταρίες στους στην πράξη, μέσω ενός μακροπρόθεσμου προγράμματος που διήρκησε μέχρι το 1996.

Συμμετείχαν συνολικά 60 επιβατικά αυτοκίνητα και φορτηγά διαφόρων εταιρειών, ενώ η Mercedes έστειλε δέκα 190. Τα ηλεκτρικά οχήματα φόρτιζαν από ειδικούς σταθμούς που χρησιμοποιούσαν ηλιακούς συλλέκτες, καθώς στόχος ήταν η επίτευξη του καλύτερου περιβαλλοντικού αποτελέσματος.

Μόνο ο ηλεκτρισμός από ανανεώσιμες πηγές ενεργείας μπορεί να θεωρηθεί εντελώς ουδέτερος ως προς τις εκπομπές CO2. Οι ηλεκτρικές Mercedes 190 χρησιμοποιούνταν ακόμα και ως ταξί,  δεν εμφάνισαν κανένα πρόβλημα, ενώ μια διένυσε μέχρι και 100.000 χλμ. σε ένα έτος.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.