Είστε εδώ

Auto News

Ford Focus RS: Εμπόδιο στο δρόμο του οι ρύποι

του Σωτήριου Χάλλα

Χωρίς έκδοση RS θα μείνει όπως φαίνεται το νέο Focus, με τη βασική αιτία να είναι οι προδιαγραφές ρύπων που επιβάλλονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά και άλλες περιοχές του πλανήτη, οι οποίες γίνονται ολοένα και πιο αυστηρές.

Αρχικά η Ford σκόπευε να χρησιμοποιήσει το σύνολο των 2.3 λίτρων που είχε το Focus RS στην προηγούμενη γενιά του, σε συνδυασμό με ήπια υβριδικό σύστημα, ώστε να είναι το νέο της δημιούργημα εντός κανονισμών. Στη συνέχεια έγινε φανερό ότι αυτό δε θα ήταν αρκετό, οπότε οι Αμερικανοί εξέτασαν το ενδεχόμενο να υιοθετήσουν ένα κλασικό υβριδικό σύστημα, όπου ο κινητήρας εσωτερικής καύσης θα αναλάμβανε τους εμπρός τροχούς και ο ηλεκτρικός τους πίσω. Μάλιστα, δε θα χρησιμοποιούσαν το μοτέρ των 2.3 λίτρων αλλά το νεότερο των 2.5 λίτρων που διαθέτει στην γκάμα της η εταιρεία.

Τελικά, όλα δείχνουν πως ούτε αυτή η λύση θα είναι αρκετή, οπότε το πιθανότερο είναι ότι για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου δε θα υπάρξει έκδοση RS.

Εκτός από τους ρύπους, ένα πρόβλημα ακόμα είναι ότι η Ford βρίσκεται σε περίοδο αναδιοργάνωσης και προσπάθειας να μειώσει τα έξοδά της, ειδικά σε ό,τι αφορά το ευρωπαϊκό κομμάτι της εταιρείας. Από την άλλη, η ανάπτυξη του Focus RS χρειάζεται πολύ μεγάλη επένδυση και βρίσκεται υπό την εποπτεία του ευρωπαϊκού σκέλους, οπότε είναι δύσκολο να βρεθούν οι απαραίτητοι πόροι.

Το Focus RS δεν είναι το πρώτο μοντέλο που βλέπουμε να γίνεται “θύμα” των ορίων στους εκπεμπόμενους ρύπους, με πιο πρόσφατο παράδειγμα εκείνο του Renault Clio RS, για το οποίο οι πιθανότητες να το δούμε κάποια στιγμή στο δρόμο είναι πολύ μικρές.

Στην εικόνα βλέπουμε ψηφιακά επεξεργασμένο σχέδιο του ανεξάρτητου σχεδιαστή Κλέμπερ Σίλβα.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.