Χωρίς έκδοση RS θα μείνει όπως φαίνεται το νέο Focus, με τη βασική αιτία να είναι οι προδιαγραφές ρύπων που επιβάλλονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά και άλλες περιοχές του πλανήτη, οι οποίες γίνονται ολοένα και πιο αυστηρές.
Αρχικά η Ford σκόπευε να χρησιμοποιήσει το σύνολο των 2.3 λίτρων που είχε το Focus RS στην προηγούμενη γενιά του, σε συνδυασμό με ήπια υβριδικό σύστημα, ώστε να είναι το νέο της δημιούργημα εντός κανονισμών. Στη συνέχεια έγινε φανερό ότι αυτό δε θα ήταν αρκετό, οπότε οι Αμερικανοί εξέτασαν το ενδεχόμενο να υιοθετήσουν ένα κλασικό υβριδικό σύστημα, όπου ο κινητήρας εσωτερικής καύσης θα αναλάμβανε τους εμπρός τροχούς και ο ηλεκτρικός τους πίσω. Μάλιστα, δε θα χρησιμοποιούσαν το μοτέρ των 2.3 λίτρων αλλά το νεότερο των 2.5 λίτρων που διαθέτει στην γκάμα της η εταιρεία.
Τελικά, όλα δείχνουν πως ούτε αυτή η λύση θα είναι αρκετή, οπότε το πιθανότερο είναι ότι για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου δε θα υπάρξει έκδοση RS.
Εκτός από τους ρύπους, ένα πρόβλημα ακόμα είναι ότι η Ford βρίσκεται σε περίοδο αναδιοργάνωσης και προσπάθειας να μειώσει τα έξοδά της, ειδικά σε ό,τι αφορά το ευρωπαϊκό κομμάτι της εταιρείας. Από την άλλη, η ανάπτυξη του Focus RS χρειάζεται πολύ μεγάλη επένδυση και βρίσκεται υπό την εποπτεία του ευρωπαϊκού σκέλους, οπότε είναι δύσκολο να βρεθούν οι απαραίτητοι πόροι.
Το Focus RS δεν είναι το πρώτο μοντέλο που βλέπουμε να γίνεται “θύμα” των ορίων στους εκπεμπόμενους ρύπους, με πιο πρόσφατο παράδειγμα εκείνο του Renault Clio RS, για το οποίο οι πιθανότητες να το δούμε κάποια στιγμή στο δρόμο είναι πολύ μικρές.
Στην εικόνα βλέπουμε ψηφιακά επεξεργασμένο σχέδιο του ανεξάρτητου σχεδιαστή Κλέμπερ Σίλβα.