H στροφή της Volkswagen προς τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα επιβατικά μοντέλα, όπως είναι λογικό θα επηρεάσει και τη δράση της στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Η γερμανική εταιρεία λοιπόν ανακοίνωσε ότι από εδώ και πέρα θα εστιάσει σε ηλεκτροκίνητα αγωνιστικά οχήματα. Σε πρώτη φάση η Volkswagen Motorsport θα εξετάσει διάφορους κλάδους, πλατφόρμες και τύπους οχημάτων, ενώ έγινε γνωστό ότι στο τέλος του 2019 θα πέσει η αυλαία στην παραγωγή του Golf GTI TCR και δε θα υπάρξει διάδοχος του. Διευκρινίζεται ωστόσο ότι οι ομάδες που διαθέτουν το Golf GTI TCR θα πρέπει να θεωρούν εγγυημένη την εξυπηρέτηση πελατών και την παροχή ανταλλακτικών.
Ανεπηρέαστο από τις σχετικές εξελίξεις θα μείνει το Polo GTI R5, καθώς η παραγωγή του και η διάθεση ανταλλακτικών θα συνεχιστεί κανονικά. Ωστόσο οι εργοστασιακές συμμετοχές της Volkswagen Motorsport με το Polo GTI R5 θα διακοπούν.
Παράλληλα η Volkswagen Motorsport σκοπεύει να δημιουργήσει πρωτότυπα αγωνιστικά οχήματα, τα οποία θα βασίζονται στην οικογένεια των αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων ID. και χρησιμοποιούν την πλατφόρμα MEB.
Απώτερος στόχος είναι ο μηχανοκίνητος αθλητισμός να αποτελέσει ένα διαρκές εργαστήριο έρευνας και ανάπτυξης των επόμενων ηλεκτροκίνητων μοντέλων παραγωγής.
Ήδη υπάρχει μια αρκετά καλή πρώτη ύλη, η οποία προέρχεται από το αμιγώς ηλεκτροκίνητο αγωνιστικό όχημα ID.R, το οποίο έχει σημειώσει τέσσερα συνολικά ρεκόρ χρόνου στην ανάβαση του Φεστιβάλ Ταχύτητας του Γκούντγουντ, στη θρυλική πίστα του Νίρμπουργκρινγκ, στην ανάβαση Πάικς Πικ και στην ορεινή διαδρομή Tianmen της Κίνας.