Ακόμα πιο απαιτητικά γίνονται τα κριτήρια για την απόκτηση πέντε αστέρων ασφαλείας στα νέα μοντέλα από το ανεξάρτητο ευρωπαϊκό οργανισμό ΕuroNCAP.
Από εδώ και πέρα λοιπόν ο ΕuroNCAP πέρα από τις δοκιμές πρόσκρουσης, στην εξέταση των συστημάτων ασφαλείας ενός νέου μοντέλου θα λαμβάνει υπόψη κατά πόσο η αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης μπορεί να αποφύγει ή να μετριάσει τις συνέπειες από την επαφή όχι μόνο με όχημα και πεζούς, αλλά και με δικυκλιστές.
Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρουμε ότι το 2017 στην Ευρώπη 25.300 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους. Από τον τραγικά μεγάλο αυτό αριθμό νεκρών σχεδόν οι μισές απώλειες αφορούσαν πεζούς, αναβάτες ποδηλάτων και μοτοσικλετών. Παρότι ο αριθμός των θυμάτων της ασφάλτου μειώθηκε, οι απώλειες πεζών και δικυκλιστών περιορίστηκε ελάχιστα.
Ο ΕuroNCAP τοποθετώντας στη λίστα με τα προαπαιτούμενα του το σύστημα αυτόματης πέδησης για την απόδοσης της ύψιστης διάκρισης των πέντε αστέρων σε ένα νέο μοντέλο, ενθαρρύνει τις αυτοκινητοβιομηχανίες στον εκδημοκρατισμό της εν λόγω τεχνολογίας, ενώ ταυτόχρονα προστατεύει περισσότερο τους πιο αδύναμους χρήστες των δρόμων.
Υπενθυμίζουμε ότι οι δοκιμές ελέγχου του συστήματος αυτόματης πέδησης σε πεζούς ξεκίνησαν από τον ΕuroNCAP το 2016. Το 2017 το 82% των νέων μοντέλων που δοκιμάστηκαν διέθεταν στον προαιρετικό εξοπλισμό τους το εν λόγω σύστημα και το 61% στο στάνταρ εξοπλισμό.
Πρόκειται για μια ακόμα πρόκληση προς τις αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς οι καμέρες και τα ραντάρ στα νέα μοντέλα θα πρέπει να έχουν πιο ευρύ πεδίο «σκαναρίσματος», ώστε να εντοπίζονται έγκαιρα και σωστά οι δικυκλιστές.
Το Nissan Leaf ήταν το πρώτο μοντέλο που εγκαινίασε το 2018 την αξιολόγησης της αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης σε δικυκλιστές, ενώ τα αποτελέσματα μπορείτε να τα διαβάσετε πατώντας εδώ.