Τα αρχικά RS κοσμούν τις πιο δυνατές εκδόσεις του Ford Focus και σε κάθε γενιά σηματοδοτούν και ένα σημαντικό βήμα εξέλιξης. Το ίδιο συνέβη και με την τρέχουσα γενιά η οποία έφερε για πρώτη φορά την τετρακίνηση στο δημοφιλές μικρομεσαίο.
Η παραγωγή του τρέχοντος Focus RS σταματάει στις 6 Απριλίου με το νέο να αναμένεται το 2020 χωρίς ωστόσο να έχει υπάρξει προς το παρόν κάποια επίσημη ανακοίνωση ενώ υπάρχουν φήμες σχετικά με την υιοθέτηση υβριδικής τεχνολογίας.
Στο νέο Focus RS περιμένουμε ότι θα διατηρηθεί ο κινητήρας των 2.3 λίτρων με αυξημένη όμως απόδοση. Ωστόσο, η μεγαλύτερη βελτίωση θα προέρχεται από την ενσωμάτωση ήπιου υβριδικού συστήματος το οποίο θα χρησιμοποιεί εκκινητή/εναλλάκτη που θα λειτουργεί στα 48 Volts και θα αποδίδει περίπου 30 ίππους και (το σημαντικότερο) 95 Nm ροπής, ισχύς που θα είναι διαθέσιμη άμεσα.
Η συνολική απόδοση του συστήματος εκτιμάται ότι θα φτάνει τους 400 ίππους και τα 576 Nm ροπής ενώ οι επιλογές όσον αφορά το κιβώτιο ταχυτήτων μάλλον θα περιορίζονται στο αυτόματο διπλού συμπλέκτη.
Με αυτά τα στοιχεία ισχύος το νέο Focus RS θα ανταγφωνίζεται τη νέα Mercedes-AMG A45 η οποία, όμως, θα χρησιμοποιεί δίλιτρο κινητήρα και δε θα έχει ηλεκτρική υποβοήθηση. Αυτό που θα έχουν κοινό τα δύο hot hatch εκτός από την ισχύ είναι ότι θα μεταδίδουν την ισχύ τους και στους τέσσερις τροχούς.
Η παρουσίαση των απλών εκδόσεων του νέου Focus θα γίνει στις 10 Απριλίου και οι πωλήσεις του θα ξεκινήσουν προς το τέλος του 2018.
Στην εικόνα βλέπουμε την τρέχουσα γενιά του Ford Focus RS.