Η Volkswagen παρουσίασε ένα νέο κινητήρα για την γκάμα του Golf ο οποίος σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία μπορεί να καίει βενζίνη όμως οι τιμές κατανάλωσης θυμίζουν πετρελαιοκινητήρα.
Πρόκειται για το γνώριμο TSI σύνολο των 1.5 λίτρων που αποδίδει 130 ίππους στο οποίο έχουν προστεθεί δύο τεχνολογίες για εξοικονόμηση καυσίμου. Η πρώτη είναι ότι οι δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους μπορούν να απενεργοποιούνται όταν τα φορτία είναι μικρά και οι στροφές είναι ανάμεσα στις 1.400 και τις 4.000 στροφές. Το εν λόγω σύστημα ονομάζεται ACT.
Η δεύτερη τεχνολογία με την οποία έχει εξοπλιστεί ο κινητήρας των Γερμανών είναι η δυνατότητα να σβήνει εντελώς όταν το αυτοκίνητο ρολάρει ή όταν βρίσκεται σε κατηφόρα με μικρή κλίση. Βασική προϋπόθεση για να δουλέψει αυτό το σύστημα είναι το αυτοκίνητο να είναι εξοπλισμένο με το αυτόματο κιβώτιο DSG εφτά σχέσεων και όχι με το χειροκίνητο.
Σύμφωνα με τη VW η μείωση στην κατανάλωση λόγω αυτής της τεχνολογίας φτάνει τα 0.4 λτ./100 χλμ. Βέβαια, επειδή υπάρχει το θέμα της τροφοδοσίας των υποσυστημάτων του αυτοκινήτου όσο ο κινητήρας είναι σβηστός οι Γερμανοί τοποθέτησαν μπαταρία λιθίου η οποία αναλαμβάνει να καλύψει τις απαιτήσεις σε ρεύμα. Σύμφωνα με τον κύκλο μέτρησης NEDC το Golf με αυτόν τον κινητήρα έχει 4.8 λτ./100 χλμ. μέση κατανάλωση ενώ στον αυτοκινητόδρομο πέφτει στα 4.0 λτ./100 χλμ.
Ακόμα, ο κινητήρας είναι εξοπλισμένος με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας και λειτουργεί με τον θερμοδυναμικό κύκλο Μίλερ. Επίσης, διαθέτει εξελιγμένο έλεγχο βαλβίδων εισαγωγής οι οποίες κλείνουν νωρίς. Όλα τα παραπάνω επιτρέπουν στον κινητήρα αυτόν να είναι 10% πιο αποδοτικός από ένα άλλο, αντίστοιχης ισχύος βενζινοκίνητο σύνολο.
Σταδιακά η VW θα κάνει αυτό το σύνολο διαθέσιμο και σε άλλα μοντέλα ενώ οι τεχνολογίες του θα μπουν και σε κινητήρες με λιγότερους κυλίνδρους.