Είστε εδώ

Auto News

SEAT: Ένας στρατός 2.000 ρομπότ στη γραμμή παραγωγής

του Γιώργου Ψαρρά

Στο εργοστάσιο Μαρτορέλ της SEAT εργάζονται 1.700 υπάλληλοι, ωστόσο η συναρμολόγηση ενός αυτοκίνητου κάθε 68 δευτερόλεπτα δεν επιτυγχάνεται μόνο με το έμψυχο δυναμικό.

Η ισπανική εταιρία λοιπόν έχει «προσλάβει» και 2.000 ρομπότ, τα οποία εργάζονται ακούραστα επί 24ωρου βάσεως και απόλυτα συγχρονισμένα. Όπως θα δείτε και στο παρακάτω video πρόκειται για ρομποτικούς βραχίονες χρώματος πορτοκαλί ή κίτρινου, το ύψος των οποίων κυμαίνεται από ένα μέχρι έξι μέτρα.

Ορισμένα έχουν στα άκρα τους αισθητήρες π.χ για την επαλήθευση της γεωμετρίας του πλαισίου εντοπίζοντας απόκλιση μέχρι και δύο δέκατων ενός χιλιοστού και άλλα δαγκάνες για να μεταφέρουν στη γραμμή παραγωγής τα 2.300 εξαρτήματα που χρειάζονται καθημερινά, ενώ μπορούν να σηκώσουν βάρος μέχρι 700 κιλών.

Παράλληλα τα ρομπότ της SEAT διακρίνονται για την ευπλασία τους, καθώς διαθέτουν έξι άξονες και έτσι μετακινούνται οριζόντια, κάθετα, και εμπρός-πίσω, ενώ μπορούν να κάνουν περιστροφή 720 μοιρών. Αυτό διευκολύνει το κάθε ρομπότ να πραγματοποιεί 16.000 συγκολλήσεις στα «γυμνά» αμαξώματα.

Φυσικά υπάρχει ανθρώπινη εποπτεία στην εργασία των ρομπότ. Από την αίθουσα ελέγχου μια ομάδα που απαρτίζεται συνολικά από 390 άτομα έχουν διαρκώς καρφωμένα τα μάτια τους πάνω στα ρομπότ, οι πολυάριθμες κινήσεις των οποίων καταγράφοντα από κάμερες. Ο ανθρώπινος παράγοντας πάντως, παρά την ύπαρξη τόσον πολλών ρομπότ, εξακολουθεί να είναι ο σημαντικότερος, ενώ ενδεικτικό είναι ότι οι τελικοί έλεγχοι στα αυτοκίνητα πραγματοποιούνται από εργαζόμενους.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.