Στο εργοστάσιο Μαρτορέλ της SEAT εργάζονται 1.700 υπάλληλοι, ωστόσο η συναρμολόγηση ενός αυτοκίνητου κάθε 68 δευτερόλεπτα δεν επιτυγχάνεται μόνο με το έμψυχο δυναμικό.
Η ισπανική εταιρία λοιπόν έχει «προσλάβει» και 2.000 ρομπότ, τα οποία εργάζονται ακούραστα επί 24ωρου βάσεως και απόλυτα συγχρονισμένα. Όπως θα δείτε και στο παρακάτω video πρόκειται για ρομποτικούς βραχίονες χρώματος πορτοκαλί ή κίτρινου, το ύψος των οποίων κυμαίνεται από ένα μέχρι έξι μέτρα.
Ορισμένα έχουν στα άκρα τους αισθητήρες π.χ για την επαλήθευση της γεωμετρίας του πλαισίου εντοπίζοντας απόκλιση μέχρι και δύο δέκατων ενός χιλιοστού και άλλα δαγκάνες για να μεταφέρουν στη γραμμή παραγωγής τα 2.300 εξαρτήματα που χρειάζονται καθημερινά, ενώ μπορούν να σηκώσουν βάρος μέχρι 700 κιλών.
Παράλληλα τα ρομπότ της SEAT διακρίνονται για την ευπλασία τους, καθώς διαθέτουν έξι άξονες και έτσι μετακινούνται οριζόντια, κάθετα, και εμπρός-πίσω, ενώ μπορούν να κάνουν περιστροφή 720 μοιρών. Αυτό διευκολύνει το κάθε ρομπότ να πραγματοποιεί 16.000 συγκολλήσεις στα «γυμνά» αμαξώματα.
Φυσικά υπάρχει ανθρώπινη εποπτεία στην εργασία των ρομπότ. Από την αίθουσα ελέγχου μια ομάδα που απαρτίζεται συνολικά από 390 άτομα έχουν διαρκώς καρφωμένα τα μάτια τους πάνω στα ρομπότ, οι πολυάριθμες κινήσεις των οποίων καταγράφοντα από κάμερες. Ο ανθρώπινος παράγοντας πάντως, παρά την ύπαρξη τόσον πολλών ρομπότ, εξακολουθεί να είναι ο σημαντικότερος, ενώ ενδεικτικό είναι ότι οι τελικοί έλεγχοι στα αυτοκίνητα πραγματοποιούνται από εργαζόμενους.