Μία έρευνα της Αμερικάνικης Ένωσης Αυτοκινήτου (AAA) που είδε τώρα το φως της δημοσιότητας δείχνει ότι ένα σημαντικό ποσοστό του κοινού ενδιαφέρεται το επόμενό του αυτοκίνητο να είναι ηλεκτρικό όμως δεν είναι όσο πληροφορημένο θα έπρεπε.
Πιο συγκεκριμένα η έρευνα δείχνει ότι το ποσοστό των Αμερικανών που επιθυμούν να κάνουν τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φτάνει το 20% ποσοστό που είναι αυξημένο κατά 5% σε σχέση με το 2017 κάτι που δείχνει ότι σταδιακά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνονται πιο αποδεκτά. Ακόμα και αυτοί που δεν προτίθενται να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα εμφανίζονται λιγότερο αρνητικοί απέναντί τους.
Σύμφωνα με την έρευνα οι πιο σημαντικοί παράγοντες που προβληματίζουν το κοινό είναι η έλλειψη αρκετών σταθμών φόρτισης και η αυτονομία αν και τα ποσοστά είναι μειωμένα. Αυτό που παρατηρήθηκε είναι ότι οι νεότεροι σε ηλικία δεν προβληματίζονται ιδιαίτερα σχετικά με την αυτονομία ενώ όσο πηγαίνουμε σε μεγαλύτερες ηλικίες αυτός ο παράγοντας γίνεται ολοένα και πιο σημαντικός.
Τα παραπάνω ποσοστά αφορούν το σύνολο του πληθυσμού ωστόσο μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχουν οι παράγοντες που απασχολούν αυτούς που ενδιαφέρονται να αγοράσουν ηλεκτρικό. Ο πρώτος παράγοντας που εξετάζει αυτό το κομμάτι του πληθυσμού και μάλιστα σε ποσοστό 92% είναι η αξιοπιστία ενώ η αυτονομία έρχεται δεύτερη με 87%.
Η ασφάλεια απασχολεί το 77%, το κόστος το 71% και οι επιδόσεις το 68%, αυτό που έχει ενδιαφέρον όμως είναι ότι οι περισσότεροι δεν ενδιαφέρονται ούτε για τη σχεδίαση του αυτοκινήτου ούτε για τον κατασκευαστή.
Τέλος, αξίζει να σταθούμε σε ένα στοιχείο ακόμα. Αυτό έχει να κάνει με την έλλειψη πληροφόρησης που έχουν οι Αμερικάνοι σχετικά με τους χρόνους φόρτισης καθώς το 68% των ερωτηθέντων απάντησε ότι η φόρτιση θα πρέπει να διαρκεί κάτω από 30 λεπτά με τις γυναίκες να απαντάνε σε ποσοστό 44% ότι η φόρτιση πρέπει να διαρκεί λιγότερο από 15 λεπτά χρόνοι που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα αφού το Nissan Leaf, που είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα ηλεκτρικά μοντέλα παγκοσμίως, χρειάζεται εφτάμιση ώρες για να φορτίσει σε μία οικιακή πρίζα 240 Volts.
Μπορεί τα παραπάνω στοιχεία να αφορούν την αμερικανική αγορά όμως είναι ενδεικτικά του ποια είναι η εικόνα που έχει το ευρύ κοινό σχετικά με μια τεχνολογία αυτοκίνησης που μόλις τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει να παίρνει τα πάνω της και δείχνει ότι υπάρχει σοβαρό έλλειμμα πληροφόρησης ακόμα και σε μία αγορά που τα ηλεκτρικά σημειώνουν αρκετά υψηλές πωλήσεις. Έχοντας αυτά ως δεδομένα δε θέλουμε να σκεφτούμε ποια θα ήταν τα αποτελέσματα αν η ίδια έρευνα γινόταν στην Ελλάδα.