motori.gr
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS
No Result
View All Result
motori.gr
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS
No Result
View All Result
motori.gr
No Result
View All Result

Η Ferrari βελτιώνει τον κινητήρα, παρά το πάγωμα της εξέλιξης, όμως δεν παρανομεί. Πώς το κάνει;

Σωτήριος Χάλλας by Σωτήριος Χάλλας
17 Αυγούστου 2021
in FORMULA 1
κινητήρα

GP DELL’EMILIA ROMAGNA F1/2021 - DOMENICA 18/04/2021 credit: @Scuderia Ferrari Press Office

Τον κινητήρα της σκοπεύει να αναβαθμίσει το επόμενο διάστημα η ομάδα της Ferrari στη Formula 1, στο πλαίσιο της προσπάθειάς της να επιστρέψει στην κορυφή του αθλήματος.

ADVERTISEMENT

Μπορεί η βελτίωση ενός κινητήρα να μη δείχνει ως κάτι παράξενο, όμως στην πραγματικότητα είναι καθώς η εξέλιξη των υβριδικών μηχανών έχει παγώσει. Οπότε, πώς θα μπορέσουν οι Ιταλοί να εξελίξουν το δικό τους σύνολο, χωρίς να παρανομήσουν;

Πόσα εξαρτήματα έχει χρησιμοποιήσει ο κάθε οδηγός; Ποιοι κινδυνεύουν με ποινή;

 

Σύμφωνα με τους κανονισμούς, τα σημεία στα οποία υπάρχουν περιορισμοί είναι εφτά. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης (ICE), το turbo, το MGU-H, τα ηλεκτρονικά ελέγχου, η εξάτμιση, η μπαταρία και τέλος ο συνδυασμός καύσιμα – λιπαντικά.

Οι μονάδες ισχύος ομολογκαρίστηκαν αρχικά το 2020. Στη συνέχεια, οι κανονισμοί για το 2021 επιτρέπουν μία αλλαγή βελτίωσης σε κάθε κομμάτι. Οι τρεις από τους προμηθευτές κινητήρων έκαναν όλες τις αλλαγές στην αρχή της χρονιάς, οπότε πλέον μπορούν να επέμβουν μόνο για βελτίωση της αξιοπιστίας ή μείωση του κόστους.

Αντίθετα, η Ferrari βελτίωσε κάποιους τομείς στην αρχή της χρονιάς όμως κάποια άλλα τμήματα του κινητήρα είναι ακόμα με τις προδιαγραφές του 2020. Έτσι, αυτό που θα κάνουν τώρα οι Ιταλοί είναι απλά να φέρουν τη μία αναβάθμιση που δικαιούνται για φέτος.

Η επιλογή να αναβαθμίσουν το υβριδικό σύνολο πιο αργά μέσα στη χρονιά έχει πλεονεκτήματα αλλά και μειονεκτήματα. Στα θετικά είναι ότι υπήρχε περισσότερος χρόνος για να εξελιχτούν περισσότερο αυτά τα κομμάτια και άρα τα οφέλη να είναι μεγαλύτερα. Από την άλλη, στα αρνητικά είναι ότι μέχρι τώρα η Scuderia αγωνιζόταν με λιγότερους ίππους από όσους θα μπορούσε να έχει.

Μπορεί η Ferrari να ενδιαφέρεται να κερδίσει τη μάχη με τη McLaren για την τρίτη θέση, όμως ο πραγματικός στόχος είναι κάποια στιγμή να επανέλθει στην κορυφή.

Δεδομένου ότι υπάρχει μία ακόμα επιτρεπόμενη αλλαγή (το 2022) και μετά οι κινητήρες παγώνουν εντελώς για τις χρονιές 2023 – 2025, στο Μαρανέλο κάνουν κινήσεις οι οποίες έχουν πιο μακροπρόθεσμο ορίζοντα, ακόμα και αν αυτό σημαίνει ότι χάνουν κάποιο όφελος που θα μπορούσαν να έχουν βραχυπρόθεσμα.

Ως ένα βαθμό κάτι αντίστοιχο θα μπορούν να κάνουν και την επόμενη σεζόν, όμως εκεί τα περιθώρια είναι πιο περιορισμένα. Οι αλλαγές σε ICE, turbo, MGU-H, εξάτμιση, καύσιμα και λάδια είναι υποχρεωτικό να έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι την 1η Μαρτίου του 2022. Εξαίρεση αποτελούν τα ηλεκτρονικά ελέγχου, η μπαταρία και το MGU-K, τα οποία μπορούν να ομολογκαριστούν μέχρι και την 1η Σεπτεμβρίου του 2022.

Αυτές είναι οι τελευταίες παρεμβάσεις που επιτρέπεται να γίνουν στις υβριδικές μηχανές μέχρι και το 2025, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την απόδοση. Οι μόνες αλλαγές που θα επιτρέπονται θα είναι για λόγους αξιοπιστίας ή μείωσης του κόστους.

Σύμφωνα με τον Mattia Binotto η Ferrari υπολείπεται της κορυφής περίπου 0.7 δευτερόλεπτα (ανάλογα την πίστα), με το ποσοστό να είναι 60% από τον κινητήρα και 40% από το σασί. Αυτό σημαίνει ότι αν η αναβάθμιση του κινητήρα είναι σημαντική, θα δούμε τα κόκκινα μονοθέσια να γίνονται αρκετά πιο ανταγωνιστικά.

Tags: FERRARISCUDERIAΚΙΝΗΤΗΡΑΣΜΗΧΑΝΗΥΒΡΙΔΙΚΗ
ShareTweet
  • Ποιοί Είμαστε
  • Διαφημιστείτε στο Motori
  • Eπικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Cookies
  • Πολιτική
NEWSLETTER

© 2021 motori.gr | All rights reserved | Developed by D3 Solutions

No Result
View All Result
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS