motori.gr
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS
No Result
View All Result
motori.gr
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS
No Result
View All Result
motori.gr
No Result
View All Result

Πόσα εξαρτήματα έχει χρησιμοποιήσει ο κάθε οδηγός; Ποιοι κινδυνεύουν με ποινή;

Σωτήριος Χάλλας by Σωτήριος Χάλλας
30 Ιουλίου 2021
in FORMULA 1
εξαρτήματα

Τα εξαρτήματα που έχει χρησιμοποιήσει ο κάθε οδηγός μέχρι τώρα στη σεζόν είναι κάτι που θα παίξει ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο, για τις πιο πίσω θέσεις όσο και για εκείνες στην κορυφή.

ADVERTISEMENT

Ο λόγος είναι ότι η FIA έχει θέσει αυστηρά όρια στο πόσες φορές μπορεί να αντικατασταθεί κάποιο εξάρτημα προτού αρχίσουν να επιβάλλονται ποινές.

Ολοκληρώθηκε η επανεξέταση του συμβάντος Hamilton – Verstappen που ζήτησε η Red Bull

 

Συγκεκριμένα, τα όρια έχουν ως εξής.

3 κινητήρες εσωτερικής καύσης, 3 Turbo, 3 μονάδες εκμετάλλευσης της θερμικής ενέργειας (MGU-H), 3 μονάδες εκμετάλλευσης της κινητικής ενέργειας (MGU-K), 2 μπαταρίες, 2 ηλεκτρονικά ελέγχου και 6 εξατμίσεις.

Την πρώτη φορά που θα ξεπεραστεί το όριο σε κάποιο εξάρτημα, προβλέπεται ποινή 10 θέσεων στο grid, ενώ για κάθε επόμενη υπέρβαση στο ίδιο εξάρτημα η ποινή είναι 5 θέσεις. Αν η ποινή ενός οδηγού σε κάποιον αγώνα ξεπεράσει τις 15 θέσεις, τότε εκκινεί αυτόματα από την τελευταία θέση.

Το κάθε εξάρτημα θεωρείται ότι έχει χρησιμοποιηθεί όταν το αυτοκίνητο βγει από το pit lane.

Αν σε έναν αγώνα κάποιος οδηγός φέρει παραπάνω από ένα εξαρτήματα από το ίδιο κομμάτι (π.χ. 3 μονάδες MGU-K), μόνο τα τελευταίο θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στους επόμενους αγώνες χωρίς επιπλέον ποινή.

Αν ένας οδηγός αντικατασταθεί κατά τη διάρκεια της σεζόν, η καταμέτρηση των εξαρτημάτων συνεχίζεται κανονικά, σα να μην άλλαξε δηλαδή.

Σε περίπτωση που οι αγώνες στο καλεντάρι μειωθούν σε 19 ή λιγότερους, τότε το όριο στις MGU-K αλλάζει σε 2.

Φτάνοντας, λοιπόν, στα μισά της σεζόν αξίζει να δούμε πώς έχει διαμορφωθεί μέχρι τώρα η εικόνα.

Driver Car PU ICE TC MGU-H MGU-K ES CE EX
Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 2 2 2 2 1 1 2
Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 2 2 2 2 2 2 2
Max Verstappen Red Bull Honda 2 2 2 2 1 1 3
Sergio Perez Red Bull Honda 2 2 2 2 3 3 3
Daniel Ricciardo McLaren Mercedes 2 2 2 2 2 2 2
Lando Norris McLaren Mercedes 2 2 2 2 2 2 2
Lance Stroll Aston Martin Mercedes 2 2 2 2 2 2 2
Sebastian Vettel Aston Martin Mercedes 3 3 3 2 2 2 3
Fernando Alonso Alpine Renault 2 2 2 2 2 2 5
Esteban Ocon Alpine Renault 3 3 3 3 2 2 6
Charles Leclerc Ferrari Ferrari 2 2 2 2 1 2 4
Carlos Sainz Ferrari Ferrari 2 2 2 2 1 2 4
Yuki Tsunoda AlphaTauri Honda 2 2 2 2 3 3 3
Pierre Gasly AlphaTauri Honda 2 2 2 3 2 2 3
Kimi Raikkonen Alfa Romeo Ferrari 2 2 2 2 1 2 4
Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 2 2 2 2 1 2 4
Nikita Mazepin Haas Ferrari 2 2 2 2 1 2 4
Mick Schumacher Haas Ferrari 2 2 2 2 1 1 4
George Russell Williams Mercedes 3 3 3 2 2 2 3
Nicholas Latifi Williams Mercedes 2 2 2 2 2 2 2

 

Αυτός που έχει ξεπεράσει το όριο στα εξαρτήματα είναι ο Perez στις μπαταρίες και στα ηλεκτρονικά ελέγχου, καθώς βρίσκεται ήδη στο τρίτο κομμάτι και στα δύο εξαρτήματα, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με τον Yuki Tsunoda.

Σε ό,τι αφορά τους οδηγούς που είναι στο όριο, οι Vettel, Ocon και Russell βρίσκονται ήδη στον τρίτο κινητήρα εσωτερικής καύσης, το τρίτο turbo και το τρίτο MGU-H. Το πρόβλημα είναι λίγο μεγαλύτερο για τον Ocon, ο οποίος βρίσκεται επίσης στο τρίτο MGU-K, τη δεύτερη μπαταρία, τη δεύτερη μονάδα ηλεκτρονικών αλλά και την έκτη εξάτμιση. Γενικά ο Γάλλος έχει φτάσει στο όριο σε όλες τις κατηγορίες. Από εδώ και πέρα ό,τι καινούριο μπει στο μονοθέσιο θα επιφέρει ποινή.

Πολλές εξατμίσεις έχει χρησιμοποιήσει και ο Alonso, με τον Ισπανό να βρίσκεται στην πέμτπη.

Οριακά στις MGU-K είναι και ο Gasly ο οποίος βρίσκεται ήδη στην τρίτη, όμως ο οδηγός της AlphaTauri δεν έχει πρόβλημα σε άλλη κατηγορία.

Ένας οδηγός που ίσως αντιμετωπίσει πρόβλημα είναι ο Verstappen. Η σύγκρουση στον τοίχο από ελαστικά που ακολούθησε την επαφή του με τον Hamilton στη Βρετανία, έγινε με στιγμιαία επιτάχυνση 51G. Η Honda πήρε το μοτέρ, το έλυσε και το έλεγξε, όμως δεν μπορεί να είναι σίγουρη αν θα μπορεί να συνεχιστεί η χρήση του. Γι’ αυτό το λόγο η Red Bull το δοκίμασε στο FP1 της Ουγγαρίας, για να δουν αν θα χρειαστεί αντικατάσταση. αν κρίνουμε από το γεγονός ότι ήταν ταχύτερος όλων ίσως και να γλίτωσε τα χειρότερα, όμως αυτό μόνο οι μηχανικοί το ξέρουν.

Σε περίπτωση που το μοτέρ χρειαστεί να αντικατασταθεί, αυτό σημαίνει ότι ο Verstappen θα μεταβεί στον τρίτο κινητήρα εσωτερικής καύσης, φτάνοντας στο όριο ήδη από τα μισά της χρονιάς.

Tags: ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑΚΙΝΗΤΗΡΕΣΟΡΙΟ
ShareTweet
  • Ποιοί Είμαστε
  • Διαφημιστείτε στο Motori
  • Eπικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Cookies
  • Πολιτική
NEWSLETTER

© 2021 motori.gr | All rights reserved | Developed by D3 Solutions

No Result
View All Result
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS