motori.gr
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS
No Result
View All Result
motori.gr
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS
No Result
View All Result
motori.gr
No Result
View All Result

Volvo XC40 T5 Twin Engine Recharge: Ένας ήσυχος οικολόγος γεμάτος γκάζι! (video)

Σωτήριος Χάλλας by Σωτήριος Χάλλας
22 Οκτωβρίου 2020
in TEST DRIVE

Αισθητικά η plug-in εκδοχή δε διαφέρει από εκείνες με κινητήρα εσωτερικής καύσης

Το XC40 T5 Twin Engine Recharge αποτελεί (εκτός από τα αμιγώς ηλεκτρικά) την πιο οικολογική έκδοση του σουηδικού μοντέλου. Καταφέρνει να συνδυάσει τα καλύτερα στοιχεία δύο κόσμων. Μηδενική κατανάλωση καυσίμου όσο υπάρχει ηλεκτρισμός στην μπαταρία, αλλά και μηδενικό άγχος σχετικά με την αυτονομία. Καλό;

ADVERTISEMENT

 

 

Η καρδιά του οικολόγου

Το κινητήριο σύνολο του σουηδικού μοντέλου, αποτελείται από μοτέρ βενζίνης που συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα. Ο βενζινοκινητήρας είναι στα 1.5 λίτρα και αποδίδει 180 ίππους και 265 Nm ροπής. Από τη μεριά του ο ηλεκτροκινητήρας προσφέρει 82 ίππους και 160 Nm, με τη συνδυαστική ισχύ να αγγίζει τους 262 ίππους και τα 425 Nm ροπής. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 10 kWh (διαθέσιμες είναι οι 8.5 kWh), επαρκώντας για την κάλυψη 42 – 45 χλμ. σύμφωνα με τη Volvo (51 – 56 χλμ. όταν η κίνηση γίνεται αποκλειστικά σε αστικό περιβάλλον).

Παρά τα 1.770 κιλά που ζυγίζει, η αυξημένη ισχύς και ο άμεσος τρόπος απόδοσης της ροπής από τον ηλεκτροκινητήρα εγγυώνται ότι το XC40 T5 Twin Engine Recharge προσφέρει καλές επιδόσεις.

Τα νούμερα έρχονται να επιβεβαιώσουν τα λεγόμενα μας, με την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να πραγματοποιείται σε 7.3 δευτερόλεπτα, ωστόσο η τελική ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 180 χλμ./ώρα. κάτι που η Volvo έχει θεσπίσει για όλα τα μοντέλα της ανεξαρτήτως τύπου και ισχύος Το τελευταίο νούμερο, όταν το αυτοκίνητο κινείται αμιγώς ηλεκτρικά περιορίζεται στα 125 χλμ./ώρα. Εδώ αξίζει να αναφέρουμε πως ο ηλεκτροκινητήρας έχει τοποθετηθεί μέσα στο αυτόματο κιβώτιο, στέλνοντας την κίνηση στους εμπρός τροχούς.

 

 

Καταναλώνοντας 2.4 λίτρα./100χλμ.

Όπως είπαμε, το εν λόγω XC40 είναι το πιο οικολογικό πριν το αμιγώς ηλεκτρικό. Αυτό όμως συνεπάγεται πως χρειάζεται καθημερινή φόρτιση, παρόλο που μπορεί να αντλήσει ηλεκτρική ενέργεια από τα φρένα και τον κινητήρα.

Έχοντας ως δεδομένη την καθημερινή φόρτιση, η Volvo ανακοινώνει ότι η κατανάλωση είναι μόλις 2.0 – 2.4 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 45 – 55 γρ./χλμ.

Η αλήθεια είναι ότι μετά από πλήρη φόρτιση και με πραγματικά οικονομική οδήγηση αυτά τα νούμερα δεν είναι εντελώς εκτός πραγματικότητας. Ωστόσο, όταν οι kWh τελειώσουν και αναλάβει η βενζίνη, σίγουρα χρειάζεται περισσότερο καύσιμο παραμένοντας όμως στα πολύ λογικά πλαίσια των 7.6 λίτρα/100 χλμ.

 

 

Με 5 οδηγικά προφίλ και αξεπέραστη ηχομόνωση

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 5 οδηγικά προφίλ. Hybrid, Sport, Off Road, Pure, και Individual. Το Pure είναι εκείνο στο οποίο το αυτοκίνητο κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ το Individual, επιτρέπει στον οδηγό να προσαρμόσει το αυτοκίνητο ακριβώς στα μέτρα του.

Σίγουρα ανάλογα με το προφίλ υπάρχουν διαφορές στον τρόπο συμπεριφοράς του plug–in υβριδικού, όμως σε γενικές γραμμές αυτό που το χαρακτηρίζει είναι η άνεση και η αυξημένη πρόσφυση, σε συνδυασμό με μειωμένες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές.

Μία ένσταση θέλουμε να εκφράσουμε σχετικά με το πεντάλ του φρένου. Όταν βάλουμε το κιβώτιο ταχυτήτων στην επιλογή “B”, όπου γίνεται πιο έντονη ανάκτηση ενέργειας, η αίσθηση είναι αρκετά ασυνήθιστη και χρειάζεται χρόνος εξοικείωσης. Πιάνει αρκετά “ψηλά”, θέλει ελαφρώς περισσότερη δύναμη και συμπεριφέρεται κάπως απότομα. Όταν, όμως, επιλέξουμε το “D” τα παραπάνω ζητήματα παύουν να υφίστανται.

Σε κάθε περίπτωση, όποιο και αν είναι το οδηγικό προφίλ, το XC40 σου προσφέρει μια αίσθηση ηρεμίας, η οποία όσο περνάς χρόνο στο εσωτερικό του, τόσο πιο έντονη γίνεται. Ήταν αρκετές οι φορές που συλλάβαμε τον εαυτό μας να έχει κλείσει εντελώς τη μουσική και να κοιτάει τους ανθρώπους γύρω σα να πρόκειται για ταινία του βωβού κινηματογράφου.

 

 

Πώς τα πάει ηλεκτρικά;

Ως φίλοι της ηλεκτροκίνησης, όταν μπήκαμε στο XC40 T5 Twin Engine Recharge για πρώτη φορά, επιλέξαμε το πρόγραμμα Pure. Έτσι, είχαμε την ευκαιρία σύντομα να ανακαλύψουμε πόσα χλμ. αυτονομίας προσφέρει ρεαλιστικά. Αυτό που διαπιστώσαμε ήταν ότι παρά το γεγονός πως κινηθήκαμε και σε αυτοκινητόδρομο, μπορέσαμε να καλύψουμε σχεδόν 40 χλμ. Φυσικά η κατανάλωση βενζίνης ήταν μηδενική. Όμως η πραγματική έκπληξη μας περίμενε ακριβώς τη στιγμή που εκκίνησε για πρώτη φορά ο βενζινοκινητήρας. Αρχικά είδαμε τη σχετική ένδειξη στον ψηφιακό πίνακα οργάνων με διαγώνιο 12.3 ιντσών. Παρόλα αυτά ο ήχος και οι κραδασμοί ήταν τόσο ανεπαίσθητοι, που νομίζαμε ότι ερμηνεύσαμε τις ενδείξεις λανθασμένα.

 

 

Στην καθημερινότητα

Εξετάζοντας το XC40 T5 Twin Engine Recharge από τη σκοπιά του αυτοκινήτου που θα χρησιμοποιεί κάποιος καθημερινά, πρόκειται για ένα μοντέλο το οποίο θα καλύψει με άνεση τις ανάγκες της συντριπτικής πλειοψηφίας. Εκτός από άνεση και επιδόσεις, διαθέτει και ικανοποιητικούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Ενδεικτικά, ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 460 λίτρων με ρεζέρβα ανάγκης και όχι κιτ επισκευής ελαστικού.

Ακόμα, οι επιβάτες βρίσκονται σε ένα περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από την υψηλή ποιότητα. Όλα τα υλικά είναι μαλακά και ευχάριστα στην αφή, ενώ υπάρχουν και σχεδιαστικές λεπτομέρειες που ξεχωρίζουν, με τις βασικότερες να είναι οι κάθετοι αεραγωγοί και η επίσης κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής των 9 ιντσών για το infotainment. Ξεχωριστή μνεία αξίζει ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου, ο οποίος είναι state of art σχεδιαστικά με κρύσταλλο της Orrefors Sweden, πολύ μικρός σε μέγεθος, διάφανος και το βράδυ έχει έναν πολύ διακριτικό φωτισμό, που κάνει το μάτι να πέφτει θέλοντας και μη, επάνω του.

 

 

Συμπέρασμα

Συνοψίζοντας, το Volvo XC40 T5 Twin Engine Recharge είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο μπορεί να προσφέρει άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις στην καθημερινότητα. Ταυτόχρονα, αυτές οι μετακινήσεις μπορούν να είναι και οικολογικές, χωρίς να υπάρχει άγχος για εύρεση φορτιστών σε ένα ενδεχόμενο ταξίδι.

 

 

Στο ταμείο

Οι τιμές της plug–in υβριδικής έκδοσης του XC40 με τους 262 ίππους ξεκινούν από τις 49.179 ευρώ.

 

 

Διακρίνεται το άνοιγμα μπροστά από την πόρτα του οδηγού. Από εκεί γίνεται η φόρτιση του αυτοκινήτου
Στοιχείο που τραβάει την προσοχή είναι τα φωτιστικά σώματα LED με το ιδιαίτερο σχήμα τους
Η γραμμή της πίσω θύρας που ανεβαίνει προς τα επάνω, τονίζει την προσωπικότητα του XC40

Δίπλα από τον κωδικό Τ5 υπάρχει μια διακριτική ένδειξη, ότι πρόκειται για την plug-in υβριδική έκδοση
Σήμα κατατεθέν της Volvo το σχήμα στα πίσω φωτιστικά σώματα
Λάμπουν διά της απουσίας τους τα περισσότερα φυσικά πλήκτρα, καθώς σχεδόν όλες οι λειτουργίες γίνονται μέσω της οθόνης

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων. Η εκτός δρόμου διαδρομή αύξησε την κατανάλωση
Πολλές λειτουργίες στο τιμόνι, χωρίς όμως να γίνεται “φλύαρο”
Η κάθετα τοποθετημένη οθόνη 9 ιντσών

Κόσμημα για την καμπίνα του XC40 αποτελεί ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου
Βάση ασύρματης φόρτισης, μεγάλες ποτηροθήκες σε εύκολα προσβάσιμες θέσεις, αλλά και θέση για το κλειδί
Μας άρεσε ιδιαίτερα το λευκό, δερμάτινο σαλόνι

Οι πίσω επιβάτες δε θα έχουν πρόβλημα με το χώρο για τα γόνατα
Μεγάλος, με τετράγωνο σχήμα και χωρίς σκαλοπάτι ο χώρος αποσκευών
Ένα ακόμα υπέρ, η ρεζέρβα και όχι το κιτ επισκευής

Αισθητικά η plug-in εκδοχή δε διαφέρει από εκείνες με κινητήρα εσωτερικής καύσης
Έξυπνη ιδέα για την τοποθέτηση μικροαντικειμένων στις πίσω θέσεις
Ενημερώσεις από την οθόνη αφής

Είναι εμφανής η ποιότητα των υλικών
Οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους και Type-C θύρα γρήγορης φόρτισης
Φανερή η σουηδική “υπογραφή”

Tags: ENGINEPLUG-INRECHARGETWINVOLVOXC40ΥΒΡΙΔΙΚΟ
ShareTweet
  • Ποιοί Είμαστε
  • Διαφημιστείτε στο Motori
  • Eπικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Cookies
  • Πολιτική
NEWSLETTER

© 2021 motori.gr | All rights reserved | Developed by D3 Solutions

No Result
View All Result
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS