motori.gr
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS
No Result
View All Result
motori.gr
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS
No Result
View All Result
motori.gr
No Result
View All Result

Τελικά γιατί ακυρώθηκε ο Hamilton στη Βραζιλία; Πόσο μεγάλη ήταν η παρατυπία της Mercedes;

Σωτήριος Χάλλας by Σωτήριος Χάλλας
18 Νοεμβρίου 2021
in Uncategorized
Τελικά γιατί ακυρώθηκε ο Hamilton στη Βραζιλία; Πόσο μεγάλη ήταν η παρατυπία της Mercedes;

Τελικά γιατί ακυρώθηκε ο Hamilton Και βρέθηκε στην τελευταία θέση της κατάταξης για την έναρξη του αγώνα sprint στη Βραζιλία;

ADVERTISEMENT

Τις μέρες και τις ώρες που έτρεχαν οι εξελίξεις στο Interlagos υπήρχαν αρκετές αναφορές, όμως τα 24ωρα που έχουν περάσει και η ευτυχής κατάληξη για τη Mercedes, παρά την ποινή, επιτρέπουν να δοθούν περισσότερες πληροφορίες στο κοινό.

Η παρανομία της W12 του Hamilton, λοιπόν, ήταν 0.2 χλστ. ή περίπου όσο πάχος έχουν δύο φύλλα χαρτί.

Μάλιστα, πρόκειται για μια πολύ ιδιαίτερη περίπτωση καθώς η παρανομία δεν ήταν σε όλη την έκταση της αεροτομής.

Στη Formula 1 υπάρχουν δύο σετ. Το ένα είναι οι τεχνικοί κανονισμοί, οι οποίοι υπαγορεύουν μεταξύ άλλων και τις διάφορες διαστάσεις που πρέπει να ικανοποιεί ένα μονοθέσιο. Το δεύτερο σετ αφορά τις δοκιμές που θα κάνει η FIA για να ελέγξει τη νομιμότητα των μονοθεσίων, αλλά και την ακριβή διαδικασία με την οποία θα γίνουν αυτές οι δοκιμές, ώστε να υπάρχει πλήρης διαφάνεια.

Όταν, λοιπόν, οι τεχνικοί έφοροι της FIA ξεκίνησαν τον έλεγχο της πίσω αεροτομής του Hamilton, αρχικά όλα βρέθηκαν να είναι νόμιμα. Οι τεχνικοί κανονισμοί ορίζουν ένα ελάχιστο κενό που πρέπει να υπάρχει ανάμεσα στο κινητό και το σταθερό μέρος της αεροτομής όταν το DRS δε χρησιμοποιείται, καθώς και ένα μέγιστο για όταν το κινητό μέρος της αεροτομής είναι ανοιχτό και το DRS χρησιμοποιείται. Το δεύτερο είναι αυτό που μας ενδιαφέρει και η μέγιστη τιμή του είναι 85 χλστ.

Όταν μετρήθηκε αρχικά το μέγιστο άνοιγμα της αεροτομής βρέθηκε να είναι εντός του ορίου των 85 χλστ. Ωστόσο, οι τεχνικές οδηγίες της FIA προβλέπουν μια συγκεκριμένη διαδικασία και όχι απλή μέτρηση.

Η διαδικασία πάει ως εξής. Η FIA έχει έναν κύλινδρο με διάμετρο 85 χλστ. Αυτός ο κύλινδρος αρχικά ακουμπάει την αεροτομή. Προκειμένου να είναι νόμιμη θα πρέπει να μην περνάει από το άνοιγμα. Μέχρι εδώ η αεροτομή της Mercedes είναι εντός των κανονισών.

Στη συνέχεια οι τεχνικές οδηγίες προβλέπουν ότι αυτός ο κύλινδρος θα πιεστεί με δύναμη 10 Newtons. Αν και πάλι δεν περάσει μέσα από το άνοιγμα, τότε η αεροτομή έχει ολοκληρώσει τη δοκιμή και μπορεί να συνεχίσει να χρησιμοποιείται νόμιμα.

Τα 10 Newtons είναι η δύναμη που ασκείται στο χέρι μας όταν κρατάμε ένα αντικείμενο που ζυγίζει 1 κιλό.

Η ίδια διαδικασία επαναλαμβάνεται για όλο το πλάτος της αεροτομής και αυτό είναι που οδήγησε στο να μην περάσει το τεστ.

Ενώ σχεδόν στο σύνολο της αεροτομής όλα ήταν νόμιμα, στη μία πλευρά το άνοιγμα ήταν αρκετό ώστε ο κύλινδρος να περάσει από μέσα.

Αυτό σημαίνει ότι παραβιάστηκε ο κανονισμός και οδηγεί αυτόματα σε αποκλεισμό.

Τότε γιατί η απόφαση καθυστέρησε σχεδόν 24 ώρες;

Δείτε ακόμα

Αποκλείστηκε από τις κατατακτήριες ο Hamilton!

Mazda 2: Διακριτικά ανανεωμένο

Τέλη κυκλοφορίας 2023: Ένας μήνας έμεινε

Λεμπ-Οζιέ: Ρυθμίζουν …«αναρτήσεις»

Seat: Πόσα Leon και Toledo ανακαλούνται στην Ελλάδα;

EuroNCAP: Τα crash-tests που έγιναν viral το 2022!

Οι λόγοι είναι δύο. Ο ένας έχει να κάνει με τον Verstappen. Το σημείο όπου η αεροτομή είχε μεγαλύτερο άνοιγμα, ήταν ακριβώς εκείνο στο οποίο είχε ακουμπήσει το χέρι του ο Verstappen.

Σίγουρα οι αεροτομές στη Formula 1 είναι πολύ ισχυρές καθώς πρέπει να αντέχουν τεράστια φορτία, όμως η τόσο μικρή απόκλιση και μάλιστα εκεί που είχε βάλει το χέρι του ο Ολλανδός, σημαίνει ότι οι αγωνοδίκες έπρεπε να δουν όλα τα διαθέσιμα video, αλλά και να τον καλέσουν σε απολογία, προτού πάρουν μια απόφαση.

Ο δεύτερος είναι ότι πολλές φορές αν οι ομάδες εντοπίσουν κάποιο πρόβλημα τόσο μικρής έκτασης, η FIA τους χορηγεί την άδεια να προβούν σε εργασίας επιδιόρθωσης, ακόμα και αν τα μονοθέσια βρίσκονται σε καθεστώς parc ferme.

Το ζήτημα είναι ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση το ζήτημα προέκυψε κατά τον έλεγχο και δεν το εντόπισε η ομάδα, ώστε να επιτραπεί η επιδιόρθωση.

Η Mercedes ισχυρίζεται ότι προκειμένου τα μονοθέσιά της να είναι νόμιμα, υποβάλει η ίδια τα διάφορα μέρη του μονοθεσίου στις ίδιες δοκιμές με εκείνες που κάνει η FIA. Μάλιστα, χρησιμοποιεί μεγαλύτερη δύναμη ώστε να είναι σίγουρη ότι δε θα υπάρξει πρόβλημα νομιμότητας. Άλλωστε δε θέλει να της επιβάλλονται τέτοιες ποινές.

Στην περίπτωση της επίμαχης αεροτομής οι Γερμανοί αναφέρουν ότι την είχαν δοκιμάσει εφαρμόζοντας δύναμη 30 Newtons πριν τη βάλουν στο μονοθέσιο.

Αυτό σημαίνει πως το όποιο πρόβλημα, προέκυψε κατά τη διάρκεια που το μονοθέσιο βρισκόταν στην πίστα και το πιθανότερο είναι να οφείλεται και κάποια βίδα που χαλάρωσε ή κάποιο γεγονός αμελητέας σημασίας.

Παρά την απειροελάχιστη παραβίαση και το γεγονός πως ήταν ξεκάθαρο ότι δεν υπήρξε όφελος για τον Hamilton (το αντίθετο, το ανόμοιο άνοιγμα της αεροτομής μεταφράζεται σε απώλεια απόδοσης), η ποινή επιβλήθηκε κανονικά και αυτό ήταν το σωστό.

Οι τεχνικοί κανονισμοί λειτουργούν με τη λογική άσπρο – μαύρο και έτσι πρέπει να συμβαίνει. Είτε η παραβίαση αφορά 0.2 χλστ. είτε αφορούσε 20 εκατοστά, η τιμωρία πρέπει να επιβάλλεται κανονικά. Δε γίνεται να υπάρξει νοοτροπία μεγάλης ή μικρότερης παραβίασης, γιατί θα πρέπει με κάποιο τρόπο να οριστεί αυτό.

Οπότε, μπορεί σε κάποιους να φαίνεται άδικο ή υπερβολικό, όμως ακόμα και για 0.2 χλστ. ο Hamilton έπρεπε να πάει στο τέλος της κατάταξης για την εκκίνηση του αγώνα sprint.

Συμφωνείτε;

Tags: DRSHAMILTONLEWISMERCEDESSPRINTΑΓΩΝΑΣΑΕΡΟΤΟΜΗΑΚΥΡΩΘΗΚΕΑΝΟΙΓΜΑΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ
ShareTweet
  • Ποιοί Είμαστε
  • Διαφημιστείτε στο Motori
  • Eπικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Cookies
  • Πολιτική
NEWSLETTER

© 2021 motori.gr | All rights reserved | Developed by D3 Solutions

No Result
View All Result
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS