Ποια 4κίνηση σε συμφέρει; AWD ή 4WD;

5 Οκτωβρίου 2020

Τα SUV ολοένα και μεγαλώνουν την μερίδα των πωλήσεων τους. Είναι μία μόδα που ήρθε για να μείνει, και μαζί της ξαναέφερε στο προσκήνιο την 4κίνηση, αλλά και τις διαθέσιμες επιλογές της.  

Επειδή τα περισσότερα από τα SUV διαθέτουν και τετρακίνητες εκδόσεις, είναι καλό να ξεκαθαρίσουμε τις διαφορές ανάμεσα στα είδη της τετρακίνησης. Πού διαφέρει το AWD από το 4WD και ποια είναι τα πλεονεκτήματα ή μειονεκτήματα σε κάθε περίπτωση. 

Four Wheel Drive (4WD): Σε αυτή τη κατηγορία ο λόγος γίνεται για την μόνιμη όπως λέμε τετρακίνηση, η οποία συναντάται κυρίως σε μεγάλα SUV και pick-ups που έχουν αμιγώς προσανατολισμό, τα δύσκολα και δύσβατα τερέν. Εδώ, όταν η κίνηση μεταφέρεται μόνιμα και στους 4 τροχούς ονομάζεται “full time” και η λειτουργία τους γίνεται μέσω δύο διαφορικών κίνησης. Υπάρχουν όμως και οι “part time” 4WD επιλογές, στις οποίες η κίνηση δίνεται μόνιμα στον πίσω άξονα και μόνο μετά από παρέμβαση του οδηγού μπορεί να γίνει άμεση μεταφορά ροπής και στον εμπρός. Σε αυτό το είδος τετρακίνησης υπάρχει υψηλό βάρος και αυξημένη κατανάλωση, όμως εντυπωσιακές off road δυνατότητες. 

All Wheel Drive: Τα τελευταία χρόνια και παράλληλα με τα SUV, έχει επικρατήσει η επιλογή AWD, κατά την οποία η κίνηση δίνεται συνεχώς στον εμπρός άξονα. Μόνο όταν χαθεί η πρόσφυση και οι αισθητήρες του ESP δώσουν εντολή στον εγκέφαλο, μοιράζεται ροπή και στον πίσω. Αυτή η τεχνολογία προτιμάτε καθώς καταφέρνει μειωμένη κατανάλωση, μικρότερο βάρος, αλλά δυστυχώς και πιο περιορισμένες off road ικανότητες.  

Mοιραστείτε αυτό το άρθρο...
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Δημοσιεύτηκε στις: 5 Οκτωβρίου 2020

0 Σχόλια

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν…

WRC, ράλι Μόντσα, 2o σκέλος: Προηγείται ο Οζιέ, εκτός ο Έβανς

WRC, ράλι Μόντσα, 2o σκέλος: Προηγείται ο Οζιέ, εκτός ο Έβανς

Το δεύτερο και μεγαλύτερο σκέλος του ράλι Μόντσα «έφαγε» πολύ κόσμο, κυρίως λόγω των γλιστερών Ειδικών Διαδρομών που είχε δημιουργήσει το χιόνι έχοντας καλύψει πολλά χλμ, οδοστρώματος. Μάλιστα οι συνθήκες ήταν τόσο δύσκολες που οι οργανωτές ακύρωσαν καθαρά για λόγους...

Διαβάστε Περισσότερα
Formula 1-Γκραν Πρι Σακχίρ-Κατατακτήριες: Σώθηκε για 0.026 δευτερόλεπτα ο Μπότας

Formula 1-Γκραν Πρι Σακχίρ-Κατατακτήριες: Σώθηκε για 0.026 δευτερόλεπτα ο Μπότας

Με τη θερμοκρασία του αέρα στους 24 βαθμούς Κελσίου και εκείνη τους οδοστρώματος στους 26 ξεκίνησαν οι κατατακτήριες δοκιμές για το Γκραν Πρι Σακχίρ. Εκεί όπου ο Μπότας κατάφερε να πάρει τη 16η pole position της καριέρας του, όμως με τη διαφορά από τον Ράσελ να είναι...

Διαβάστε Περισσότερα
Renault: Μας ξεναγεί στο μέλλον

Renault: Μας ξεναγεί στο μέλλον

Πως μπορεί να είναι το αυτοκίνητα στο μέλλον; Θα φέρουν θερμικούς κινητήρες; Θα είναι μόνο ηλεκτρικά; Με το υδρογόνο τι γίνεται; Θα έρθει πιο γρήγορα απ’ ότι λένε; Η αυτόνομη οδήγηση πως προχωράει; Όλα αυτά σίγουρα θα αλλάξουν το τοπίο πολύ πιο νωρίς απ΄ότι τα...

Διαβάστε Περισσότερα