motori.gr
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS
No Result
View All Result
motori.gr
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS
No Result
View All Result
motori.gr
No Result
View All Result

Οδηγούμε το Kia XCeed MHEV που συνδυάζει Hybrid και Diesel. Πόσο περισσότερη οικονομία πια;

Σωτήριος Χάλλας by Σωτήριος Χάλλας
17 Νοεμβρίου 2021
in TEST DRIVE
Οδηγούμε το Kia XCeed MHEV που συνδυάζει Hybrid και Diesel. Πόσο περισσότερη οικονομία πια;

Crossover αλλά και coupe η εμφάνιση του XCeed

Η Kia στο XCeed συνδυάζει diesel κινητήρα με υβριδικό σύστημα, έστω και αν πρόκειται για ήπιο, δημιουργώντας έτσι τον απόλυτο συνδυασμό για να εξασφαλίσεις χαμηλή κατανάλωση και μεγάλα διαστήματα ανάμεσα στα γεμίσματα του ρεζερβουάρ.

ADVERTISEMENT
Η ένδειξη που υποδηλώνει την ύπαρξη ήπια υβριδικού συστήματος

Ταξιδιάρικη αυτονομία

Όντως, όταν παραλάβαμε το XCeed των φωτογραφιών η προβλεπόμενη αυτονομία ήταν 899 χλμ. Προς στιγμή σκεφτήκαμε μια εκδρομή μέχρι τη Θεσσαλονίκη ή κάποιον άλλο μακρινό προορισμό, αλλά όπως ήρθε έτσι έφυγε αυτή η σκέψη.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων

Χαμηλή κατανάλωση

Ωστόσο, αυτό που δεν έφυγε ήταν η οικονομία του crossover της Kia. Ό,τι και αν κάναμε δεν μπορέσαμε να ξεπεράσουμε τα 7.3 λίτρα/100 χλμ. ενώ με το πρόγραμμα Eco επιλεγμένο και ελαφρύ πόδι μπορούσαμε να πέσουμε και κοντά στα 6 λίτρα/100 χλμ. Είναι νούμερα που δεν περιμένεις να τα δεις, ειδικά όταν μιλάμε για ένα οικογενειακό crossover και όχι για κάποιο μοντέλο πόλης.

Μάλιστα, οι διαδρομές έγιναν κυρίως σε αστικό περιβάλλον, στοιχείο ακόμα περισσότερο επιβαρυντικό για την κατανάλωση. Παρ’ όλα αυτά, ο δείκτης καυσίμου αρνούνταν να κατέβει.

Οι εκπομπές ρύπων είναι στα 134 – 139 γρ./χλμ. το οποίο μεταφράζεται σε 85.76 – 88.96 ευρώ για τέλη κυκλοφορίας.

Η κατανάλωση έμεινε χαμηλά και με πιο ελαφρύ πόδι θα μπορούσε να είναι ακόμα χαμηλότερη

Πολλά παραπάνω από χαμηλή κατανάλωση

Βέβαια, το XCeed δεν είναι μόνο η χαμηλή του κατανάλωση, αλλά πολλά παραπάνω.

Είναι ένα ποιοτικό και άνετο crossover, με σύγχρονη εμφάνιση, χώρους αρκετούς για περισσότερα από όσα νομίζεις και βολικό τόσο για την πόλη, όσο και για ταξίδι.

Η θήκη μπροστά από το λεβιέ του κιβωτίου. Εκεί βρίσκονται οι δύο θύρες USB

Διαστάσεις

Μπορεί η coupe σχεδίαση να το κάνει να δείχνει αρκετά μακρύ, όμως οι εξωτερικές του διαστάσεις είναι καλές ακόμα και για μέσα στην πόλη. Οι μετρήσεις για μήκος/πλάτος/ύψος είναι 4.395/1.826/1.483 χλστ. Το μεταξόνιο μετράται στα 2.650 χλστ, ενώ η απόσταση από το έδαφος ποικίλλει ανάλογα το μέγεθος της ζάντας. 172 χλστ. με 16 ίντσες και 184 χλστ. με 18 ίντσες.

Crossover αλλά και coupe η εμφάνιση του XCeed

Εξωτερική εμφάνιση

Ξεκινώντας από την εμφάνιση, μπροστά υπάρχει το χαρακτηριστικό tiger nose της Kia όμως δεν είναι μόνο του. Έχει μεγάλη γρίλια, οριζόντιες λεπτομέρειες χρωμίου, απαλή σχεδιαστική γραμμή στο καπό και LED φωτιστικά σώματα, δημιουργώντας ένα σύγχρονο παρουσιαστικό.

Στα πλαϊνά έχει τη μαύρη επένδυση χαμηλά και τις ράγες στην κορυφή που δίνουν έναν περιπετειώδη τόνο καθώς και τις πεντάκτινες ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.

Όσο για το πίσω μέρος, ο τρόπος που κατεβαίνει η οροφή θυμίζει κάπως coupe αμάξωμα, ενώ χαμηλά υπάρχει μια απομίμηση ποδιάς για να συμπληρώσει εκείνον τον περιπετειώδη τόνο που είδαμε και πιο πριν.

Στο μάτι δείχνει μεγαλύτερο από όσο είναι στην πραγματικότητα

Εσωτερικό

Η καμπίνα χαρακτηρίζεται από την τεχνολογία και τα ποιοτικά υλικά. Στον τεχνολογικό τομέα το φορτίο επωμίζονται κυρίως οι δύο οθόνες. Η μία είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με διαγώνιο 12.3 ιντσών και η άλλη εκείνη για τον έλεγχο του infotainment με διαγώνιο 10.25 ιντσών. Στην τελευταία μας άρεσε ιδιαίτερα ότι δεν τείνει να είναι τετράγωνη, αντίθετα είναι πιο πανοραμική.

Στραμμένο προς τον οδηγό το ταμπλό, ώστε να αποσπάται όσο το δυνατό λιγότερο η προσοχή του

Hi-Fi ήχος

Το infotainment έχει όλα όσα περιμένει κάποιος σε επίπεδο ρυθμίσεων και δυνατοτήτων (ενδεικτικά τα Android Auto και Apple CarPlay είναι παρόντα), αλλά το στοιχείο που ξεχωρίζει έχει να κάνει με τον ήχο. Τα ηχεία και η φροντίδα για το αποτέλεσμα φέρουν την υπογραφή JBL.

Τον ήχο έχει φροντίσει η JBL

Ευρυχωρία

Όσο για τους χώρους, δύσκολα θα βρείτε κάποιον που να απογοητευτεί, είτε καθίσει μπροστά, είτε πίσω. Ο χώρος είναι κάτι παραπάνω από αρκετός για τέσσερα άτομα, αλλά θα φιλοξενηθούν σχετικά άνετα και πέντε.

Οι αποσκευές τους θα μπουν στο πορτ-παγκάζ των 380 λίτρων με το εντελώς τετράγωνο σχήμα. Από τη μία η χωρητικότητα και από την άλλη η διαμόρφωση του χώρου αποσκευών, είναι αρκετά απίθανη η περίπτωση να έχουν μαζί τους τόσα πράγματα ώστε να μη χωράνε.

Συνδυασμός δέρμα και ύφασμα στα καθίσματα

Παρκάρει μόνο του

Αναφερθήκαμε νωρίτερα στις δύο οθόνες οι οποίες αναδεικνύουν τεχνολογικά το XCeed. Ωστόσο, υπάρχουν δύο ακόμα σημεία που το κάνουν εξίσου καλά, αν όχι καλύτερα. Το ένα είναι το ηλεκτρικό πορτ-παγκάζ και το άλλο το αυτόματο παρκάρισμα. Το τελευταίο λύνει πραγματικά τα χέρια, καθώς όταν ξεκινήσεις να ψάχνεις για θέση στάθμευσης βλέπει όλα τα κενά και ενημερώνει αν το αυτοκίνητο χωράει ή όχι. Επιπλέον, κάνει όλες τις απαραίτητες μανούβρες οπότε αφαιρεί κόπο από τον οδηγό.

Σωστή λειτουργία από το κιβώτιο, το οποίο ευνοεί την οικονομία

Αυτή η ηλιοροφή

Το συγκεκριμένο XCeed ήταν εξοπλισμένο με ηλιοροφή, στοιχείο το οποίο μας αρέσει πάρα πολύ σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο, καθώς κάνει την καμπίνα σαφώς πιο φωτεινή. Αυτό που κάνει την ηλιοροφή του XCeed να ξεχωρίζει είναι το μέγεθός της. Δε συναντάμε συχνά ηλιοροφή η οποία να καλύπτει σχεδόν όλη την οροφή του αυτοκινήτου, έχοντας ταυτόχρονα τη δυνατότητα να ανοίγει, οπότε μόνο θετικά είδαμε αυτό το χαρακτηριστικό.

Η ηλιοροφή καλύπτει σχεδόν όλη την οροφή της καμπίνας

Κινητήρας

Μπορεί η εμφάνιση και η τεχνολογία να είναι σημαντικοί παράγοντες, όμως η ψυχή ενός αυτοκινήτου παραμένει ο κινητήρας. Στο XCeed των φωτογραφιών κάτω από το καπό υπάρχει ήπια υβριδικό σύνολο πετρελαίου 1.6 λίτρων το οποίο αποδίδει 136 ίππους και 320 Nm ροπής. Το ηλεκτρικό κομμάτι του κινητήριου συνόλου (μπαταρία 0.44 kWh) αποθηκεύει ηλεκτρική ενέργεια κατά το ρολάρισμα και το φρενάρισμα. Ένας μικρός ηλεκτροκινητήρας χρησιμοποιεί το αποθηκευμένο ρεύμα για να βοηθάει κατά την επιτάχυνση από στάση, καθώς και αν ο οδηγός πατήσει πολύ το γκάζι. Λειτουργεί επικουρικά, λοιπόν, σε στιγμές που υπό άλλες συνθήκες θα αυξανόταν η κατανάλωση.

Να σημειωθεί ότι κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών συναντάμε την μπαταρία του ήπια υβριδικού συστήματος, οπότε δεν υπάρχει χώρος για ρεζέρβα και επιλέγεται το κιτ επισκευής ελαστικού

Δεν υπάρχει χώρος για ρεζέρβα

Κιβώτιο – επιδόσεις

Η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους εμπρός τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη, το οποίο διαθέτει και χειροκίνητη λειτουργία είτε από το λεβιέ, είτε μέσω paddles πίσω από το τιμόνι. Ο συνδυασμός κινητήρα – κιβωτίου οδηγεί σε ικανοποιητικές επιδόσεις, με την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να διαρκεί 10.1 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 198 χλμ./ώρα. Το κιβώτιο κάνει σωστή επιλογή σχέσεων και οι αλλαγές γίνονται απαλά, όμως μερικές φορές θα θέλαμε να είναι λίγο πιο γρήγορο και άμεσο στις αλλαγές.

Οδική συμπεριφορά

Το πρώτο πράγμα στο οποίο θέλουμε να αναφερθούμε, σχετικά με την οδική συμπεριφορά του Kia XCeed είναι το τιμόνι. Είναι άμεσο και πολύ ακριβές. Η πληροφορία που μεταφέρει θα μπορούσε να είναι περισσότερη, όμως αυτό που ξεχωρίζει είναι η αίσθηση που σου αφήνει, ότι μέσω αυτού ελέγχεις το σύνολο του αυτοκινήτου. Οι αλλαγές κατεύθυνσης γίνονται άμεσα ακόμα και σε απότομο στρίψιμο, ενώ σε εκείνες τις στιγμές αναδεικνύεται το γεγονός ότι ακόμα και έτσι οι μπροστά τροχοί δε χάνουν εύκολα την πρόσφυσή τους.

Γενικά το αυτοκίνητο προσφέρει άνεση, περνώντας πάνω από τις διάφορες εκπλήξεις που κρύβουν οι ελληνικοί δρόμοι αφήνοντας σε μεγάλο βαθμό ανενόχλητους όσους είναι στην καμπίνα. Μάλιστα καταφέρνει να συνδυάζει την άνεση με καλό κράτημα αλλά και μικρότερη του αναμενόμενου κλίση στις στροφές.

Κινηματογραφική αίσθηση αφήνει η ευρεία διαμόρφωση της οθόνης

Συνοψίζοντας

Το Kia XCeed είναι μία πρόταση για όποιον αναζητεί ένα αυτοκίνητο άνετο, με επαρκείς χώρους για τέσσερα ή ακόμα και πέντε άτομα, το οποίο θα ικανοποιήσει καθημερινά αλλά και στο ταξίδι, ενώ θα περιορίσει τα έξοδα χάρη στη χαμηλή του κατανάλωση.

Δύο ηχεία στο πορτ-παγκάζ για ακόμα αρτιότερο αποτέλεσμα

Κόστος

Για την έκδοση του Kia XCeed με τον ήπια υβριδικό κινητήρα diesel και το αυτόματο κιβώτιο ο τιμοκατάλογος ξεκινάει από 26.290 ευρώ.

 

1 of 18
- +
Tags: DIESELHYBRIDKIAMHEVXCEEDΟΙΚΟΝΟΜΙΑΥΒΡΙΔΙΚΟ
ShareTweet
  • Ποιοί Είμαστε
  • Διαφημιστείτε στο Motori
  • Eπικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Cookies
  • Πολιτική
NEWSLETTER

© 2021 motori.gr | All rights reserved | Developed by D3 Solutions

No Result
View All Result
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS