Οδηγώντας με ασφάλεια: Μπορεί το παρκάρισμα να γίνει επικίνδυνο;

8 Ιανουαρίου 2021

Μπορεί ο τρόπος που παρκάρουμε να προκαλέσει ατύχημα; Και όμως, υπάρχουν περιπτώσεις στις οποίες ο τρόπος που σταθμεύσαμε το όχημά μας μπορεί να αποτελέσει την αιτία πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος. Μάλιστα, υπάρχει περίπτωση από αυτό να υποστεί ζημιά και το δικό μας όχημα.

Για να το κατανοήσουμε, ας δούμε μερικές από τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, σε ό,τι αφορά το θέμα της στάθμευσης.

Η πρώτη από όλες είναι ότι η στάση και η στάθμευση επιτρέπoνται, αν δεν δημιoυργείται εξ αυτών κίνδυνoς ή παρακώλυση της κυκλoφoρίας και αν δεν υπάρχoυν σχετικές απαγoρευτικές πινακίδες ή διαγραμμίσεις.

Από εκεί και μετά ξεκινάει μια σειρά διατάξεων οι οποίες αναφέρονται σε επιμέρους περιπτώσεις απαγόρευσης στάθμευσης;. Μερικές από αυτές είναι οι κάτωθι.

Επάνω σε διαβάσεις πεζών ή ποδηλατιστών και σε απόσταση μικρότερη των 5 μέτρων από αυτές.

Σε απόσταση μικρότερη των 12 μέτρων από στάσεις αστικών, υπεραστικών, ηλεκτρoκίνητων λεωφoρείων και τρoχιoδρoμικών oχημάτων.

Σε απόσταση μικρότερη των 10 μέτρων από διασταύρωση.

Σε απόσταση μικρότερη των 20 μέτρων από από φωτεινούς σηματοδότες (φανάρια) και των δώδεκα μέτρων από πινακίδες STOP.

 

Σταματήστε ό,τι κάνετε: Αυτό είναι το παρκάρισμα του αιώνα! (Video)

 

Οι λόγοι που ο νομοθέτης επέλεξε να απαγορεύσει τη στάθμευση σε αυτές τις περιπτώσεις, είναι προφανείς. Θέλει να εξασφαλίσει ότι οι οδηγοί οχημάτων κάθε είδους, από ποδήλατο μέχρι και λεωφορείο, θα έχουν τη δυνατότητα να κινηθούν με επαρκή ορατότητα.

Η επαρκής ορατότητα είναι ο Νο 1 παράγοντας βελτίωσης της οδικής ασφάλειας. Όσο και αν έχουν εξελιχθεί τα ηλεκτρονικά συστήματα, ένας οδηγός που μπορεί να επιβλέψει εύκολα και γρήγορα τον χώρο γύρω του είναι πολύ πιο εύκολο να αποφύγει κάθε είδους κίνδυνο και να αντιδράσει σε κάποιο έκτακτο σενάριο.

Ένα από τα πιο απλά παραδείγματα είναι οι διασταυρώσεις. Όλοι έχουμε βιώσει το πρόβλημα να θέλουμε να διασχίσουμε κάποιον δρόμο, αλλά να μην μπορούμε να δούμε αν έρχεται κάποιο άλλο όχημα εξαιτίας των αυτοκινήτων που βρίσκονται παρκαρισμένα στην άκρη του δρόμου.

Η στάθμευση των οχημάτων μας σε αντίστοιχα σημεία, μπορεί πολύ εύκολα να δημιουργήσει ατύχημα. Μάλιστα, από αυτό μπορεί να υποστεί φθορά και το δικό μας όχημα, καθώς σε τέτοιες περιπτώσεις είναι άγνωστο το πώς θα κινηθούν τα οχήματα που θα έρθουν σε επαφή.

Σίγουρα το πρόβλημα της έλλειψης χώρων στάθμευσης σε μεγάλο ποσοστό των πόλεων είναι έντονο. Ωστόσο, αν ισχύει κάποια από τις περιπτώσεις που αναφέραμε παραπάνω, καλό είναι να ψάξουμε μερικά λεπτά ακόμα, ώστε να βρούμε κάποια πιο κατάλληλη θέση. Αυτή η επιλογή μπορεί να γλιτώσει εμάς, αλλά και τους συνανθρώπους μας από πολλά προβλήματα.

Mοιραστείτε αυτό το άρθρο...
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Δημοσιεύτηκε στις: 8 Ιανουαρίου 2021

0 Σχόλια

Υποβάλετε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν…

Yπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας: Νέες οδηγίες για πτήσεις εσωτερικού, οι περιορισμοί συνεχίζονται

Yπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας: Νέες οδηγίες για πτήσεις εσωτερικού, οι περιορισμοί συνεχίζονται

Μέχρι την Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2021 συνεχίζονται οι περιορισμοί στις αεροπορικές μετακινήσεις εσωτερικού για λόγους προστασίας επιβατών και πολιτών από την νόσο Covid-19. Ειδικότερα, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) ανακοινώνει στο επιβατικό κοινό την παράταση,...

Διαβάστε Περισσότερα
WRC, ράλι Μόντε Κάρλο: Το GR Yaris και σε ρόλο πλοηγού

WRC, ράλι Μόντε Κάρλο: Το GR Yaris και σε ρόλο πλοηγού

Η μικρή βόμβα της Toyota, το GR Yaris έχει το ρόλο του τελευταίου πλοηγού αυτοκινήτου για το ράλι Μόντε Κάρλο, πριν τα πληρώματα αρχίσουν τη μάχη με τα χρονόμετρα στις Ειδικές Διαδρομές. Σε αποκλειστικά 2θυρο αμάξωμα, με 3κύλινδρο μοτέρ turbo 1.6 λίτρων, απόδοσης 261...

Διαβάστε Περισσότερα
WRC, ράλι Μόντε Κάρλο: Ξεκίνησε το 4ο και τελευταίο σκέλος, τερματισμός στο πριγκιπάτο

WRC, ράλι Μόντε Κάρλο: Ξεκίνησε το 4ο και τελευταίο σκέλος, τερματισμός στο πριγκιπάτο

Τέσσερις Ειδικέw Διαδρομές περιλαμβάνει το 4ο και τελευταίο σκέλος του ράλι Μόντε Κάρλο, πρεμιέρα του φετινού πρωταθλήματος. To συνολικό μήκος είναι 54.48 χλμ. και οι επαναλαμβανόμενες Ειδικέ Διαδρομές έχουν μήκους 12.93 χλμ. (ήταν στο πρόγραμμα και το 1985 επι εποχής...

Διαβάστε Περισσότερα