motori.gr
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS
No Result
View All Result
motori.gr
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS
No Result
View All Result
motori.gr
No Result
View All Result

Lancia Stratos: Ποιος την έτρεχε – Ο ρόλος του «Τζίγκερ» (εικόνες)

Γιάννης Σταυρόπουλος by Γιάννης Σταυρόπουλος
4 Αυγούστου 2023
in Acropolis, CLASSIC CARS, WRC
Η Lancia Stratos τα χέρια του «Τζίγκερ»

Η Lancia Stratos τα χέρια του «Τζίγκερ»

Στην παρουσίαση του EKO Ράλλυ Ακρόπολις, στις «Πλόες» στην είσοδο το ένα από τα δύο αυτοκίνητα που καλωσόριζε τους προσκεκλημένους ήταν η Lancia Stratos.

ADVERTISEMENT

Eνα θρυλικό αυτοκίνητο, που ακόμα και σήμερα το παρομοιάζουν σαν τη Formula 1 των ράλι.

Το σχήμα αποτελεί έμπνευση του Μαρτσέλο Γκαντίνι του Οίκου Bertone, για αυτό και το έμπειρο μάτι θα διακρίνει πίσω από το κόκπιτ το logo του Ιταλικού σχεδιαστικού οίκου.

Lancia Stratos: Με μοτέρ Ferrari

Το αυτοκίνητο έφερε μοτέρ Ferrari V6, 2,4 λίτρων απόδοσης στη νορμάλ έκδοση 190 ίππων, τοποθετημένο ακριβώς πίσω από το κόκπιτ, με κιβώτιο 5 σχέσεων και κίνηση πίσω.

Στην αγωνιστική έκδοση η ισχύς άγγιξε τους 320 ίππους. Τότε στη 10ετία του 1970.

 Lancia Stratos, «Σιρόκο»-Μακρινός, 6οι γενικής στο Ράλι Ακρόπολις το 1978, φωτογραφία αρχείο Κακολύρη
Lancia Stratos, «Σιρόκο»-Μακρινός, 6οι γενικής στο Ράλι Ακρόπολις το 1978, φωτογραφία αρχείο Κακολύρη

Στη θέση του οδηγού κάθισαν πολύ μεγάλα ονόματα των ράλι, όπως Σάντρο Μουνάρι, Μπερνάρ Νταρνίς, Μάρκου Άλεν, Μπιορν Βάλτεγκαρντ, Ζαν Κλωντ Αντρουέ, Τόνι Καρέλο,  Λέλε Πίντο, Μάουρο Πρεγκλιάσκο.

H Lancia Stratos σάρωσε νίκες και κέρδισε μεγάλα ράλι του παγκοσμίου πρωταθλήματος, όπως Μόντε Κάρλο, Σαν Ρέμο, Γύρος Κορσικής, Πορτογαλία, Σουηδία, ενώ δεν κέρδισε όσο και αν προσπάθησαν τα πληρώματα το Ράλι Ακρόπολις, παρά το γεγονός ότι κατέκτησε τρία παγκόσμια πρωταθλήματα κατασκευαστών 1974, 1975,1976.

To Ράλι Ακρόπολις αποδείχτηκε πολύ σκληρό για την εντυπωσιακή-δύστροπη-Ιταλίδα που έφερε τα πάνω κάτω στον παγκόσμιο χάρτη των ράλι.

Δεν κατάφερε ποτέ να ανέβει με τα πληρώματά της στο πρώτο σκαλί του βάθρου και να γευτούν τη σαμπάνια της νίκης.

Η μόνη Lancia Stratos που κατάφερε να δει την καρό σημαία και ανέβει στη ράμπα του τερματισμού ήταν η Lancia Stratos του «Σιρόκο» με τον Μανώλη Μακρινό στο δεξί bucket.

Το ελληνικό πλήρωμα αντίκρισε τη καρό σημαία στην 6η θέση της γενικής το 1978, (έπαιζαν τη θέση στο βάθρο πριν την ανατροπή στον Άγιο Παντελεήμονα) ενώ τερμάτισαν και το 1980, κάνοντας την πορτοκαλί-άσπρη Lancia Stratos την πιο επιτυχημένη στο Ράλι Ακρόπολις.

Lancia Stratos, «Σιρόκο»-Φερτάκης, στο Ράλι Ακρόπολις το 1979, εγκατέλειψαν, φωτογραφία αρχείο Κακολύρη
Lancia Stratos, «Σιρόκο»-Φερτάκης, στο Ράλι Ακρόπολις το 1979, εγκατέλειψαν, φωτογραφία αρχείο Κακολύρη

Είχε και μια συμμετοχή ο «Σιρόκο» με τον αείμνηστο Κώστα Φερτάκη, αλλά εγκατέλειψαν το 1979.

Όταν ο «Σιρόκο» στην αντιπαλότητά του με την τότε αρχή του Σπορ, την ΕΛΠΑ, εγκατέλειψε την ενεργό δράση, η Lancia Stratos άλλαξε χέρια.

Η Lancia Stratos στα χέρια του «Τζίγκερ»

Πέρασε στα χέρια του «Μπένι» συμμετέχοντας σε μια μία σειρά αγώνων και στη συνέχεια αποκτήθηκε από τον «Τζίγκερ» ο οποίος όμως δεν την έτρεξε.

Την επανέφερε όμως στα χρώματα όπως την έτρεχε τότε ο «Σιρόκο» φέρνοντας στο σήμερα μοναδικές αναμνήσεις από έναν οδηγό, που όχι μόνο έγραψε ένα ολόκληρο κεφάλαιο στο χώρο των ελληνικών αγώνων, αλλά κυρίως λόγω της επαγγελματικής του προσέγγιση στο πως αντιμετώπιζε τον κάθε αγώνα που συμμετείχε.

 

 

 

 

Tags: EKO ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣLANCIALANCIA STRATOSΡΑΛΙ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣΣιροκοΤζίγκερ
ShareTweet
  • Ποιοι Είμαστε
  • Eπικοινωνία
  • Όροι χρήσης
NEWSLETTER

© 2021 motori.gr | All rights reserved | Developed by D3 Solutions

No Result
View All Result
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS