motori.gr
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS
No Result
View All Result
motori.gr
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS
No Result
View All Result
motori.gr
No Result
View All Result

Η Smart στη Formula 1. Όταν η εταιρεία έφτασε ένα βήμα μακριά

Σωτήριος Χάλλας by Σωτήριος Χάλλας
28 Σεπτεμβρίου 2021
in FORMULA 1
η Smart στη Formula 1

Η Smart στη Formula 1 είναι μία φράση την οποία δεν περιμένει κάποιος να ακούσει εύκολα, καθώς η εταιρεία που ασχολείται με αυτοκίνητα πόλης δεν έχει δείξει ποτέ σημάδια ενασχόλησης με τον κόσμο των αγώνων, τουλάχιστον όχι σε τόσο υψηλό επίπεδο. Παρ’ όλα αυτά, υπήρξε μια περίοδος που έφτασε μια ανάσα από την είσοδό της στο ταχύτερο πρωτάθλημα του κόσμου.

ADVERTISEMENT

Η ιστορία ξεκινάει to 2002, όταν η Honda αποφάσισε ότι δε θα συνεχίσει τη συνεργασία της με την Jordan. Ως λύση ανάγκης για το 2003 ο ιδιοκτήτης της ομάδας, Eddie Jordan, στράφηκε στη Ford, ενώ ταυτόχρονα κοιτούσε τις εναλλακτικές που είχε όσον αφορά τη Mercedes, καθώς ήθελε να προμηθευτεί τους κινητήρες των Γερμανών σε μακροπρόθεσμη βάση.

Η Mercedes δεν ήταν αρνητική σε αυτή την προοπτική, άλλωστε προμήθευε ήδη τη McLaren. Ωστόσο, στη Στουτγκάρδη σκέφτηκαν ότι θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν αυτή τη συνεργασία για να προωθήσουν τη Smart. Έτσι, οι συνομιλίες για το 2004 άρχισαν να στρέφονται γύρω από αυτό τον άξονα.

Ψήλωσε και μεγάλωσε το Smart! Μεταλλάσσεται σε crossover

Ωστόσο, αυτό που δεν είχαν υπολογίσει οι δύο πλευρές ήταν η αντίδραση της Ford. Η αμερικανική εταιρεία εκμεταλλεύτηκε τους όρους του συμβολαίου και ανάγκασε την Jordan να χρησιμοποιήσει τα δικά της σύνολα και το 2004, παρά το γεγονός ότι σκόπευε να αποχωρήσει στο τέλος της σεζόν. Μάλιστα, η μπλε οβάλ κράτησε μυστική την πρόθεσή της και το κοινοποίησε στον Eddie μόλις 7 λεπτά πριν το ανακοινώσει δημόσια.

Έτσι, η Jordan βρέθηκε ξανά χωρίς κινητήρες και με τις συνομιλίες με τη Mercedes ναυαγισμένες. Αυτό την ώθησε σε ακόμα μία λύση ανάγκης, η οποία αυτή τη φορά ήταν η Toyota. Ωστόσο, τα αποτελέσματα κατά τη διάρκεια της σεζόν του 2005 δεν ήταν καλά και αυτή ήταν η τελευταία χρονιά της ομάδας στο άθλημα.

Από εκεί και μετά πουλήθηκε στη Spyker για το 2007, στη συνέχεια έγινε Force India και πλέον είναι η εργοστασιακή συμμετοχή της Aston Martin.

Έτσι, η απόφαση της Ford να κρατήσει με το ζόρι την Jordan ως πελάτη των κινητήρων της, οδήγησε στο να μην μπει ποτέ η Smart στη Formula 1.

Tags: 1EDDIEF1FORMULAFORMULA 1JORDANSMART
ShareTweet
  • Ποιοί Είμαστε
  • Διαφημιστείτε στο Motori
  • Eπικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Cookies
  • Πολιτική
NEWSLETTER

© 2021 motori.gr | All rights reserved | Developed by D3 Solutions

No Result
View All Result
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS