Η FIA έκλεψε το πρωτάθλημα από τον Verstappen

Η FIA έκλεψε από τον Verstappen το πρώτο πρωτάθλημα της καριέρας του και μάλιστα με εντελώς άκομψο τρόπο.

Ένα πρωτάθλημα το οποίο άξιζε να πάρει στο 100%, μετά από την καλύτερη χρονιά που έχει κάνει στα 7 χρόνια που βρίσκεται στη Formula 1.

ADVERTISEMENT

Όχι δεν τρελαθήκαμε. Όντως θεωρούμε ότι η FIA και ο Michael Masi συγκεκριμένα στέρησαν από τον Ολλανδό τη χαρά του πρώτου του παγκόσμιου τίτλου.

Ας εξηγήσουμε τι εννοούμε.

Άξιος πρωταθλητής

Ο Verstappen άξιζε να πάρει τον τίτλο όσο και ο Hamilton. Κάποιοι θα πουν λίγο περισσότερο επειδή έκανε λιγότερα λάθη κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Κάποιοι θα πουν λίγο λιγότερο επειδή η οδήγησή του δεν είναι ακριβώς by the book, αλλά ξεχειλώνει τους κανονισμούς και ενίοτε τους σπάει.

Δείτε ακόμα

Ο Masi δε βοήθησε τον Verstappen

Ωστόσο έτσι όπως φέρθηκε ο Michael Masi, με το ένα χέρι έδωσε τον τίτλο στον Ολλανδό και με το άλλο του τον πήρε.

Αυτό το λέμε γιατί αν η διαδικασία του αυτοκινήτου ασφαλείας είχε γίνει όπως σε κάθε άλλο αγώνα, ο τερματισμός θα είχε γίνει πίσω από αυτό.

Τι λένε οι κανονισμοί

Επειδή έχει δημιουργηθεί πολύ μεγάλη φασαρία γύρω από τα άρθρα 48.12 και 48.13 των κανονισμών, δηλαδή αυτούς που η FIA έκανε κουρελόχαρτα, ας δούμε τι ισχύει.

“Αν ο αλυτάρχης κρίνει ότι είναι ασφαλές, στέλνει σήμα σε όλους τους οδηγούς μέσω του επίσημου συστήματος επικοινωνίας, ώστε ΌΛΑ τα αυτοκίνητα που έχουν δεχτεί γύρο (ή γύρους) να προσπεράσουν το safety car. Όταν τα ντλουμπαρισμένα μονοθέσια περάσουν το safety car κινούνται όσο πιο γρήγορα γίνεται ώστε να βρεθούν στην “ουρά” της κατάταξης, αλλά χωρίς να κάνουν προσπέραση μεταξύ τους. Όταν τα ντουμπλαρισμένα μονοθέσια έχουν περάσει το safety car, εκείνο θα μπει στο pits στο τέλος του επόμενου γύρου.

Σε περίπτωση που ο αλυτάρχης κρίνει ότι δεν είναι ασφαλές, μπορεί να απαγορεύσει στα ντουμπλαρισμένα αυτοκίνητα να προσπεράσουν το safety car ώστε να βρεθούν στην “ουρά” της κατάταξης.”

Για να το φέρουμε στα δεδομένα του Αμπού Ντάμπι, όταν βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας υπήρχαν 8 ντουμπλαρισμένα μονοθέσια. Οι Norris, Alonso, Ocon, Leclerc, Vettel, Ricciardo, Stroll και Schumacher. Τα μονοθέσια των πέντε πρώτων ήταν ανάμεσα σε εκείνα του Hamilton και του Verstappen, καθώς τους είχε ρίξει γύρο ο Βρετανός αλλά όχι ο Ολλανδός.

Οι νόμιμες εναλλακτικές

Σύμφωνα με τον κανονισμό υπήρχαν δύο εναλλακτικές. Aν τηρούνταν οι κανονισμοί και στις δύο περιπτώσεις θα έπαιρνε το πρωτάθλημα ο Hamilton.

Η μία ήταν να μη δοθεί εντολή σε αυτούς τους 8 για προσπέραση του safety car. Έτσι ακόμα και αν αυτό έφευγε στο τέλος του γύρου 57, ο Verstappen θα έπρεπε να ρίξει γύρο σε αυτούς τους 5 και μετά να φτάσει στον Hamilton. Όσο και αν οι πέντε οδηγοί ήξεραν ότι είναι υποχρεωμένοι να κάνουν στην άκρη, ταυτόχρονα θα είχαν και μάχη μεταξύ τους οπότε είναι σχεδόν αδύνατο ο Verstappen να προλάβαινε να φτάσει τον Βρετανό και να τον προσπεράσει μέσα σε ένα γύρο. Άρα ο τίτλος μπορεί να θεωρηθεί σχεδόν βέβαιο ότι θα πήγαινε στον Hamilton.

Η δεύτερη εναλλακτική ήταν να δοθεί εντολή και στους 8 να προσπεράσουν το safety car στον γύρο 57. Αυτό σημαίνει ότι εκείνο θα έμπαινε στα pits στο τέλος του γύρου 58, δηλαδή τη στιγμή που θα τελείωνε και ο αγώνας. Άρα ο τίτλος θα πήγαινε σίγουρα στον Hamilton.

Η διπλή παρανομία του Masi

Τι έκανε, λοιπόν, ο Michael Masi; Έδωσε στον γύρο 57 εντολή μόνο στους 5 από τους 8 ντουμπλαρισμένους οδηγούς να προσπεράσουν το safety car, ώστε ο Verstappen να βρεθεί ακριβώς πίσω από τον Hamilton και μετά είπε στον Berndt Maylander να φέρει στον ίδιο γύρο το safety car στα pits. Με αυτόν τον τρόπο παραβίασε δύο φορές τους κανονισμούς, μόνο και μόνο για να προσφέρει θέαμα έχοντας στο μυαλό του νοοτροπία αρένας και όχι Formula 1.

Ένσταση από τη Mercedes – “Συνένοχοι” οι αγωνοδίκες

Φυσικά μετά τον αγώνα η Mercedes έκανε ένσταση για τις επιλογές του Masi.Η απάντηση των αγωνοδικών σε αυτή την ένσταση της γερμανικής ομάδας, κρυβόταν πίσω από το άρθρο 48.13 και μία φράση του 15.3 e).

Στο πρώτο αναφέρεται ότι η ένδειξη πως το safety car θα αποσυρθεί στο τέλος του γύρου είναι δεσμευτική, οπότε άπαξ και ανάψει πρέπει οπωσδήποτε ο Bernd Maylander να πάει στα pits. Η δεύτερη λέει ότι ο διευθυντής αγώνα είναι αρμόδιος για τη χρήση του safety car.

Βέβαια οι αγωνοδίκες παρέλειψαν να αναφέρουν ότι ο διευθυντής αγώνα είναι υπεύθυνος για το safety car όχι με βάση τις προσωπικές του επιθυμίες αλλά εφαρμόζοντας τους κανονισμούς, καθώς και ότι η απόφαση να ανάψει η ένδειξη ότι το safety car θα αποσυρθεί έγινε παρανόμως.

Ανεπαρκής ο Masi

Όταν ο Horner είπε στη Σαουδική Αραβία ότι του έλειψε ο Charlie Whiting ο γράφων αλλά και μεγάλη μερίδα του κοινού της Formula 1 θεώρησε υπερβολικό το σχόλιο επειδή τιμωρήθηκε ο οδηγός του, όμως ο Masi φρόντισε να τον επιβεβαιώσει πανηγυρικά μόλις μία εβδομάδα αργότερα.

Ο Αυστραλός αλυτάρχης, μάλλον δεν είναι ο άνθρωπος που χρειάζεται η Formula 1 για αυτή τη θέση. Ίσως θα έπρεπε ήδη από σήμερα να αρχίσει η FIA να ψάχνει τον αντικαταστάτη του, καθώς αυτό που έκανε στο Αμπού Ντάμπι είναι εγκληματικό και η ευθύνη για την αλλοίωση του αποτελέσματος είναι αποκλειστικά δική του.

Καμία ευθύνη της Red Bull

Ο Max Verstappen και η Red Bull δεν έκαναν τίποτα λάθος. Αφού ο Masi επέλεξε να πράξει τα παραπάνω και υπήρχε ένας ακόμα γύρος κανονικού αγώνα, άρπαξαν την ευκαιρία και πολύ καλά έκαναν.

Ένα τόσο όμορφο πρωτάθλημα αμαυρώθηκε από το “έγκλημα” του Masi

Όμως θα το πούμε ξανά. Είναι κρίμα μετά από την προσπάθεια και την απόδοση που είχε όλη τη σεζόν ο Verstappen, να πετυχαίνει το στόχο του αλλά να το έχει κάνει επειδή συντελέστηκε ένα έγκλημα. Εξίσου κρίμα είναι και για τον Hamilton, καθώς έχασε τον αγώνα και κατά συνέπεια τον τίτλο, μόνο και μόνο επειδή ο Masi αποφάσισε να κάνει τους κανονισμούς κουρελόχαρτα.

Μόνο χαμένοι

Ο Masi κατάφερε να μην υπάρχει κανένας κερδισμένος στο Αμπού Ντάμπι, παρά μόνο χαμένοι. Είναι φυσικό οι οπαδοί του Hamilton να είναι στενοχωρημένοι, αλλά το ίδιο θα νιώθουν και οι υγιείς οπαδοί του Verstappen, καθώς είδαν ότι ο αγώνας πήγαινε κόντρα στον Ολλανδό και στο τέλος αυτό άλλαξε παράνομα.

Επειγόντως αλλαγή νοοτροπίας

Ελπίζουμε το 2022 μαζί με όλες τις άλλες αλλαγές που θα γνωρίσει η Formula 1, να δούμε και μία νέα νοοτροπία σε ό,τι αφορά την εφαρμογή των κανονισμών. Φέτος υπήρξαν πολλές περιπτώσεις λαθών και ανακολουθιών από τους αγωνοδίκες, με πολλούς οδηγούς να εκφράζουν τα παράπονά τους. Ίσως η αλλαγή σκυτάλης στην προεδρία της FIA να παίξει και αυτή το ρόλο της.

Comments 61

  1. Έχεις απόλυτο δίκιο είναι άδικο για τον Hamilton και τον max αλλά…..
    Ο max τους τελευταίους αγώνες έχει ευνοϊκές αποφάσεις σε 4 αγώνες προσπαθουσε να πέσει πάνω στο Hamilton στη red bull το βλέπανε αυτό ότι τους φεύγει από τα χέρια το πρωτάθλημα ο max έπρεπε να είναι πίσω στη βαθμολογία πριν καν πάνε στον τελευταίο αγώνα πρ αυτά πάμε στο τελευταίο αγώνα και ενώ έχουν προηγηθεί όλα αυτά με τον άπιαστο Hamilton και την κακή συμπεριφορά max και Red bull πάμε στο τελευταίο αγώνα και βλέπεις ότι για 55 γύρους τους κάνει πλάκα με πολύ παλιά ελαστικά και γίνεται το συμβάν τη γνώμη να έχω …..ότι θέλουν δώσουν τον τίτλο στο Maxε λίγα λόγια

    ΥΣ Είμαι οπαδός της μοναδικής ομάδας f1 μαζί με κάτι λίγες που έχουν μείνει το σωστό σωστό.
    FERRARI.

  2. Πολύδωρος Θεοφιλης says:

    Η μεγαλύτερη αδικία που έχω δει στην φόρμουλα ένα
    Κλέψανε τον τίτλο από τον Χάμιλτον
    Για τον υγιή φίλαθλο της φόρμουλα ένα πρωταθλητής είναι ο Χάμιλτον διότι πέντε γύρους πριν τον τερματισμό ήταν δώδεκα δευτερόλεπτα μπροστά
    Αν πανηγύριζει κάποιος όταν του χαρίζουν ένα τίτλο αναρωτιέμαι τι θα κάνει όταν τον πάρει με την αξία του
    Ο συγκεκριμένος πρωταθλητής ευνοήθηκε παρά πολλές φορές τόσο στην φετινή χρονιά όσο και σε προηγούμενες
    Ελπίζω να αναθεωρήσει την αγωνιστική του στάση διότι αν βρεθεί κάποιος άλλος οδηγός με την αγωνιστική του συμπεριφορά φοβάμαι μην γίνει κάποιο μεγάλο κακό

  3. sotiris says:

    να το δούνε ξανά το θέμα και να αφαιρέσουν τον τίτλο από τον φερσταπεν αν κριθεί αναγκαίο .και ας στραφεί εναντίον του massi η red bull

  4. Ανώνυμος says:

    Νικητής είναι ο Hamilton.σε ολο τον αγώνα ήταν 12 δευτερόλεπτα μπροστά. Ο Μax το μόνο που κάνει είναι να παίζει συγκρουόμενα για να κερδίσει. Θυμηθείτε πόσες φορές το έκανε στον Vettel και σε πόσους άλλους? Είναι επικίνδυνος και όχι ριψοκίνδυνος.Δεν είναι έτσι οι πρωταθλητές…

  5. Αντωνης says:

    Τελικα το πηρε ο χαμιλτον !!!! Αναμενομενο . Η ενσταση τους δικαιωσε δεν περιμενα κατι καλυτερο

  6. μαν says:

    από την στιγμή που υπάρχουν οικονομικά συμφέροντα λογικό είναι να γίνονται αυτά σε όλα τα σπορ χρειάζεται οικονομική απεμπλοκή με κάποιο τρόπο αλλιώς,,,

  7. Tasos says:

    Όσο και να σκουζουν ένας είναι ο πρωταθλητής MAX

  8. Steel says:

    Ξεχνάτε ότι στην πρώτη στροφή δεν τιμωρήθηκε ο Χάμιλτον που έκοψε δρόμο,ο μαζί πήγε να διορθώσει ένα λάθος με ένα άλλο λάθος

  9. Ανώνυμος says:

    Το αν ηταν ο Hamilton μπροστά και πόσα δευτερόλεπτα κτλ δεν έχει καμία σημασία. Ένα safety car πάντα μηδενίζει τέτοιες διάφορες. Από κει και πέρα είναι πραγματικά θέμα κανονισμών.
    Επίσης καμία σημασία δεν έχει να λέμε ποιος έχει καλύτερο μονοθέσιο ή ποιος έκανε λιγότερα λάθη ή ποιος προκάλεσε περισσότερα ατυχήματα.
    Και τέλος, προσωπικά, θεωρώ ότι αδικήθηκε ο Μαξ στον πρώτο γύρο και αν καταπατήθηκαν οι κανονισμοί τότε αδικήθηκε ο Hamilton στον τελευταίο γύρο.
    Θα ήταν κρίμα να τελειώσει ενα πρωτάθλημα πίσω από αυτοκίνητο ασφαλείας. Από και και πέρα αφού η Mercedes θα κάνει έφεση ότι είναι να γίνει θα γίνει.

  10. Κωνσταντίνος says:

    Με την απόφαση αυτή η Formula1 πήγε πολλά χρόνια πίσω περίπτωση Senna-Prost δυστυχώς δεν έμαθαν από τα λάθη του παρελθόντος που μόνο κακό έκαναν… ελπίζω να πάρουν πίσω την λανθασμένη απόφαση καθώς θίγουν έναν πολύ μεγάλο πιλότο όπως είναι ο Max

  11. Γρηγορης Πετριδης says:

    Το πιο σωστο αρθρο που διαβασαα τις τελευταιες μερες..ο μασι τα εκανε ολα @@@ δεν ξερω αν ηθελε να ευνοησει τη ρεντ και το μαξ αλλα η αληθεια ειναι οτι αδικηθηκε καταφοραα ο χαμιλτον, αλλοιωσε το πρωταθλημα του μαξ κανοντας το να εχει σκιες για παντα και επληξε την αξιοπιστια του σπορ.

  12. ΘΟΔΩΡΗΣ says:

    ΟΟΟ

  13. ΑΛΈΞΑΝΔΡΟΣ says:

    Μεγάλος νικητής ο Ολλανδός πρωταθλητής f1 2021 χωρίς καμία αμφιβολία και άξια γι’αυτόν και την ομάδα του.
    ΜΕΓΑΛΗ ΧΑΜΕΝΗ η διοργάνωση της f1 (FIA) 2021…παρακολουθώ ανελλιπώς την f1 από το 1995 και πραγματικά δεν ξέρω αν θα συνεχίσω στο μέλλον να το κάνω με τις εγκληματικές αποφάσεις του υπεύθυνου αγώνων !!!
    Αν θέλει η διοργάνωση να έχει τηλεθέαση να σκεφτεί άλλους τρόπους και πάντα με την ακεραιότητα των κανονισμών που η ίδια καθορίζει!!!
    Να είστε όλοι καλά με υγεία εν αναμονή της νέας σεζόν.

  14. Ανώνυμος says:

    Έλεος είστε άσχετοι κάνετε τα στραβά μάτια 5 φορές έπρεπε να τιμωρηθούν ο Χάμιλτον και η Μερσεντές!! Και μάλιστα στο Silverstone με μιδενισμο Πόντους καθώς έστειλε με 287κμ και πάνω από 50g στις μπαριέρες τον verstapen. στο επόμενο gp το ίδιο και με τιν botas

  15. Ηλιας says:

    Τα αγωνίσματα έχουν δημιουργηθεί για να προσφέρουν στον άνθρωπο θέαμα. Όσο πιο μονότονα γίνονται τόσο λιγότερο το ενδιαφέρον. Τα 7 της MERCEDES +HAMMILTON είναι πολλά. Ένα ακόμα δεν θα έδινε ενδιαφέρον στην επόμενη χρονιά… Την απόφαση δεν την πήρε ο Masi, αλλά αυτοί που ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΝΤΑΙ τα δις της F1… Θέαμα είναι και χρειάζεται και την ίντριγκα για να προκαλεί ενδιαφέρον… Στο τέλος αγκαλιαστηκαν όπως είδατε… Και τώρα, κοιτάξτε που μένετε εσείς και μετά δείτε τα “Παλάτια”, αυτών για τους οποίους μιλάτε… 😉

  16. ακ says:

    Ξέχασες να πεις κάτι όμως που είναι και το πιο σημαντικό. Ο Μασί άργησε να δώσει το οκ στα πίσω αυτοκίνητα να προσπεράσουν. Η πίστα δεν είχε τόσα θραύσματα και καθαρίστηκε και πολύ γρήγορα. Επίσης υπήρχε πολύ και καθαρό κομμάτι να παίρνανε τα αυτοκίνητα με ασφάλεια στο σημείο που τράκαρε ο Λατίφι. Γι αυτό και πιλότο σαν τον Αλόνσο και τον Φετελ απορούσαν γιατί δεν τους αφήνει να περάσουν. 2γυροι αγώνα θα έπρεπε να γίνουν αν λειτουργούσαν τα πράγματα σωστά. Όχι ένας!!!
    υγ. Παρεμπιπτόντως ο Λατιφι φοράει Μερσεντές και από του χρόνου και κιβώτιο. Μήπως τα λάστιχα του Χάμιλτον δεν άντεχαν άλλους έξι γύρους. το αναφέρω όχι γιατί πιστεύω στην σκοπιμότητα αλλά ακριβώς γιατί δεν την πιστεύω.

  17. Αστραχάν says:

    Προφανώς έχετε πάθει Αλτσχάιμερ και μετά όλες αυτές τις βλακείες που γεννούν τα θέλω σας θυμάστε τι έγινε στην Αγγλία τι οδήγηση έκανε ο ακατανομαστος και έβγαλε έξω τον φεσταμπεν μήπως ξεχάσατε το ψαροντούφεκο του μπότας στον φεσταμπεν σας λυπάμαι καλύτερα να βλέπετε αγώνες από βατράχια κακομοίρηδες…άντε και του χρόνου πάλι να σας ξαναδούμε στα σχόλια σας …

  18. Ανώνυμος says:

    Ένα θα πω γιατί βαρέθηκα,να βλέπω έναν πιτσιρικά με νοοτροπία τορπίλης,να πανηγυρίζει για ένα μουφα πρωτάθλημα,που του δόθηκε.
    Αν είχε αξιοπρεπεια ο πιτσιρικάς,δεν θα τον προσπερνούσε καν.
    Ο Λουίς πιστεύω ότι αυτό ακριβώς,θα έκανε αν ήταν στην θέση του.
    Έπειτα έχει δείξει επανειλημμένα το ήθος,και το σθένος που κατέχει.
    Δεν είναι ούτε αντρικο αλλά ούτε και σωστό ηθικά,να πανηγυρίζει μια νίκη,όταν το 99 τις εκατό του αγώνα είναι 12 δευτέρα πισω,χωρίς καμμία ελπίδα παρόλο τα ποιο φρέσκα ελαστικά.
    Και έρχεται αυτος ο ελεεινος,κατεμε πάντα Μασι ,και του δίνει αυτό τον μουφα τίτλο.
    Κανένας οδηγός αγώνων,δεν θα δεχόταν μια τέτοια νίκη.
    Αλλά το μήλο λένε,κάτω από την μηλιά θα πέσει.

  19. Γιώργος says:

    Κόκκινη σημαία , όλοι στα pits με 5 γύρους να υπολείπονται και επανεναρξη και με τους 2 με μαλακά.

  20. Μανώλης Σταματακης says:

    Όλο έγινε για να αποκτήσει ενδιαφέρον το άθλημα μετά από 7 χρονια με τον ίδιο πρωταθλητη. Κ δεν εννοώ μόνο το Άμπου Ντάμπι. Όλη η χρόνια ήταν σε αυτό το επίπεδο ώστε να υπάρχει διεκδικητής του τίτλου κ να έχει ενδιαφέρον κ χορηγούς. Πετυχαν αυτό που ήθελαν κ ενδιαφέρον έχει πλεον να δουμε του χρόνου τι πρωταθλημα θα εχουμε

  21. Ανώνυμος says:

    Ανώνυμε είσαι τελείως λάθος. Αλλά γιατί δεν τολμάς να γράφεις με το όνομά σου γελείε.

  22. Αλέξανδρος says:

    Πολύ εύστοχο το ρεπορτάζ και η ανάλυση του τι έγινε. συγχαρητήρια!!!

  23. Balauros says:

    Το ποιο μουφα πρωτάθλημα,ever.
    Δεν έχει καταλάβει ακόμη ο πιτσιρικάς,ότι αυτό θα τον στιγματίσει για πάντα.
    Ποτέ δεν θα είναι αποδεκτός,σαν γνήσιος πρωταθλητής από το ευρύ κοινό.
    Θα είναι μια ζωή,ο fake champion

  24. Μαριος says:

    Λέτε για το πρωτάθλημα ότι δεν ήταν δίκαιο κτλπ…στον πρώτο γύρο δεν πέρασε ο max καθαρά τον lewis?ναι η όχι;δεν βγήκε εκτός πίστας ο xamilton έπρεπε να δώσει την θέση του;Και πάλι η fia δεν έδωσε τίποτα …δεν λέω είχε επιθετική οδήγηση σε πολλούς αγώνες αλλά έκανε και ο xamilton πράγματα που έπρεπε να τιμωρηθεί αλλά δεν ….γενικά κάποιες αδικίες θα υπάρχουν όπως για παράδειγμα ο botas σε πολλούς αγώνες θυσιάστηκε για τον Lewis..όμως μην ξεχνάμε και στην αρχή της καριέρας του ο lewis ήταν επιθετικός…

  25. Φονιάς says:

    Δεν μας ενδιαφέρουν τα δις και οι χορηγοί. Για εμάς πρωταθλητής είναι ο Hamilton ! Αν θέλουν και οι άλλοι να γίνουν πρωταθλητές να βάλουν κάτω τον κ@λο τους να δουλέψουν σκληρά όπως η Mercedes με τον Hamilton και να μην περιμένουν από τους χορηγούς και την ανεκδιήγητη FIA να τους χαρίσουν το πρωτάθλημα. Τέτοιο πρωτάθλημα ούτε ο Schumacher δεν θα το δεχόταν.

  26. Μαριος says:

    Τι λέει αυτός ο ανώνυμος ρε παιδιά..ο max το δημιούργησε όλο αυτό; ή στους προηγούμενους αγώνες δεν πήρε ποινές;και τι σχέση έχει με το πρωτάθλημα αυτό ότι ήταν μουφα και ότι εάν είχε τσίπα δεν θα τον περνούσε του δόθηκε η ευκαιρία και τον πέρασε..γιατί ο Χάμιλτον έτσι δεν πήρε ένα πρωτάθλημα στη τελευταία στροφή ; επειδή τον άφησε ο άλλος;η στο Silverstone δεν πήγε ο max νοσοκομείο και ο άλλος πανηγύριζε μια νίκη που έβγαλε εκτός ή που σε άλλον αγώνα ο botas έβγαλε εκτός τον verstapen που μπορούσε να το αποφύγει…αλλά επειδή παίζονται πολλά εκατομμύρια από πίσω μην γελιεστε οτι μπορέσει να πάρει ο καθένας..γιατί Σουμάχερ δεν πήρε έτσι τίτλο;ο senna??μην γελιεστε ρε παιδιά έτσι είναι το μηχανοκίνητο θέλουμε να βλέπουμε και λίγο μάχες…

  27. Κέλλυ says:

    Το πρωτάθλημα μπορεί να κρίθηκε στον τελευταίο αλλα είναι αποτέλεσμα 22 αγώνων! 22 αγώνων όπου ο Μαξ είχε τις περιστερές νίκες τις περισσότερες 2ες θέσεις τις περισσότερες πολ και τους περισσότερους ταχύτερους γύρους! Επίσης να θυμίσω οτι ο μόνος λόγος που ήταν ισοβαθμοι στον τελευταίο αγώνα είναι γιατί ο Χαμιλτον εμβόλισε τον Μαξ και το αποτέλεσμα του αγώνα σε βαθμούς ήταν 25-0

  28. Σπύρος Κ. says:

    Ο Χάμιλτον κυριαρχεί τόσα χρόνια γιατί εκτός από κορυφαίος πιλότος είναι και ο απόλυτος τζέντλεμαν . Γι’ αυτό και θα μείνει στην ιστορία ως ο καλύτερος όλων των εποχών. Ο Φερστράπεν είναι καταπληκτικός πιλότος αλλά αν συνεχίσει αυτό το απαράδεκτο στήλ οδήγησης που έχει δεν θα έχει καλό μέλον στη formula1.

  29. Λιανα says:

    Στέρησαν στον Χάμιλτον το δικαίωμα να γράψει ιστορία. Ήταν μακράν καλύτερος σε όλο τον αγώνα, ούτε πρώτες στροφές, ούτε Σιλβερστοουν, ούτε τίποτα. Το gp ήταν δικό του. Και κρίθηκε από έναν εξωτερικό παράγοντα με τον πιο φτηνό κ εξωφθαλμο τρόπο. Φτάσαμε σε σημείο να απολογείται ο Λατιφι που τράκαρε για όλο αυτό το φιάσκο…

  30. Look says:

    Όλη την χρονιά παρανομουσε η mercedes .Οι Γερμανοί νομίζουν ότι όλοι πρέπει να δουλεύουν για αυτούς.Μπραβο στον ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ και στην Red bull

  31. Look says:

    Όλη την χρονιά παρανομουσε η mercedes .Οι Γερμανοί νομίζουν ότι όλοι πρέπει να δουλεύουν για αυτούς.Μπραβο στον ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ και στην Red bull….

  32. Mike says:

    Look το τερμάτισες!!
    Απλά τα έχεις ΧΑΜΕΝΑ

  33. Μπακις says:

    Δεν ξέρω γιατί οχαμιλτον ήταν τόσους γύρους με τα ίδια ελαστικά θα μπορούσε να έχει ελαστικά 20 γύρων αλλά των άφησαν έτσι εγώ παρακολουθώ φ1 από το 1980 και βλέπω ότι ρισκάρουν τη ζωή των πιλοτων