motori.gr
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS
No Result
View All Result
motori.gr
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS
No Result
View All Result
motori.gr
No Result
View All Result

Dacia Duster 1.5 BLUE dCi 4X4: Με στόχο τις αποδράσεις

Σωτήριος Χάλλας by Σωτήριος Χάλλας
6 Ιουλίου 2020
in TEST DRIVE
Dacia Duster

Στον φυσικό του χώρο, εκτός δρόμου

Στο Dacia Duster 1.5 BLUE dCi 4X4 με το οποίο συναντηθήκαμε ξανά, συνδυάζονται δύο ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά. Από τη μία, οι αυξημένες εκτός δρόμου ικανότητες και από την άλλη, η οικονομία στις μετακινήσεις που προσφέρουν οι πετρελαιοκινητήρες.

ADVERTISEMENT

Ο κινητήρας που βρίσκεται κάτω από το καπό του μπεζ Duster αποδίδει 115 ίππους και 260 Nm ροπής. Έτσι, το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 12.1 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 175 χλμ./ώρα. Οι εκπομπές ρύπων βρίσκονται στα 139 γρ./χλμ. (167 ευρώ τέλη κυκλοφορίας) και το κιβώτιο ταχυτήτων που τον συνοδεύει είναι χειροκίνητο με έξι σχέσεις.

Το τελευταίο χαρακτηρίζεται από τη σχετικά σφιχτή κλιμάκωση, ειδικά στις πρώτες σχέσεις, κάτι που γίνεται περισσότερο αντιληπτό σε πιο δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές. Ειδικά όταν έχουμε επιλέξει την αυτόματη τετρακίνηση, η οποία μοιράζει την ισχύ στους τροχούς με την καλύτερη πρόσφυση, όμως ακόμα δεν έχουμε επιλέξει το Lock, δηλαδή την επιλογή που «κλειδώνει» τους δύο άξονες.

Προσθέτοντας στην εξίσωση την απόσταση των 210 χλστ. από το έδαφος γίνεται κατανοητό ότι το Duster μπορεί να κινηθεί με άνεση σε δύσβατες διαδρομές. Αν, μάλιστα, χρησιμοποιηθούν τα κατάλληλα ελαστικά, οι δυνατότητές του εκτός δρόμου είναι ακόμα μεγαλύτερες.

Το γεγονός αυτό δεν αναιρεί τη χρηστικότητά του στην άσφαλτο καθώς υπό κανονικές συνθήκες η κίνηση μεταδίδεται στον μπροστινό άξονα. Μέσα στην πόλη κινείσαι άνετα, με το ελαφρύ τιμόνι να είναι ιδανικός σύντροφος. Αλλά και σε επαρχιακό δίκτυο ή αυτοκινητόδρομο το μοντέλο της Dacia δε δημιουργεί ενστάσεις. Σίγουρα εκεί το τιμόνι θα θέλαμε να έχει περισσότερη πληροφόρηση, όμως σε καμία περίπτωση δεν απογοητεύει. Ένας ακόμα σύμμαχος στην πόλη αλλά και στην εν γένει οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι η ανάρτηση. Όντας μαλακή, προκειμένου να μπορεί να ανταποκριθεί στις off road διαδρομές, απορροφά πολύ αποτελεσματικά τις πολλές κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων.

Η χρηστικότητα επεκτείνεται και στους διαθέσιμους χώρους. Η καμπίνα θα φιλοξενήσει με άνεση τέσσερις ενήλικες, ενώ η ύπαρξη πέμπτου δε θα δημιουργήσει προβλήματα. Αλλά και το πορτ-παγκάζ περιλαμβάνεται στα θετικά του αυτοκινήτου. Η χωρητικότητα βρίσκεται στα 445 λίτρα, με τη διαμόρφωση να συμβάλλει στην εύκολη εκμετάλλευσή του. Το “παρών” δίνει και η ρεζέρβα.

Από τον εξοπλισμό δε λείπουν σύγχρονα στοιχεία όπως η οθόνη αφής των 7 ιντσών για το infotainment. Όσον αφορά τα υλικά στην καμπίνα, είναι εμφανής η επιλογή για πιο σκληρές επιφάνειες.

Σχετικά με την οικονομία στις μετακινήσεις που αναφέραμε, ο κινητήρας των 1.5 λίτρων έχει δώσει τα διαπιστευτήριά του. Πρόκειται για ένα σύνολο που χρησιμοποιείται σε ποικιλία μοντέλων από πολλές εταιρείες. Στην προκειμένη περίπτωση η κατανάλωση που καταγράψαμε ήταν στα 6.4 λίτρα/100 χλμ.

Το Dacia Duster είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο  εξυπηρετεί στην καθημερινότητα χωρίς να προβληματίζει τον οδηγό του, ενώ τον κάνει να χαμογελάει κάθε φορά που επιλέγει να γυρίσει τον διακόπτη της τετρακίνησης και να αφήσει την άσφαλτο.

Η τιμή της έκδοσης 4Χ4 με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.5 λίτρων ξεκινάει από τα 21.260 ευρώ.

 

Τονίζουν το χαρακτήρα του τα φουσκωμένα φτερά
Έτοιμο να κατακτήσει τις παραλίες
Η ποδιά εξασφαλίζει την προστασία των μηχανικών μερών

Του ταιριάζει να είναι λασπωμένο
Ποδιά και στο πίσω μέρος
Απλές γραμμές κυριαρχούν στο εσωτερικό. Ξεχωρίζουν οι διακόπτες αεροπορικού τύπου

Απλός και ευανάγνωστος ο πίνακας οργάνων
Θα θέλαμε λίγο περισσότερη πληροφόρηση από το τιμόνι
Καλή απόκριση από την οθόνη αφής των 7 ιντσών

Ιδιαίτερα κοντές οι πρώτες σχέσεις του κιβωτίου
Ο περιστροφικός διακόπτης για την τετρακίνηση
Ωραία πινελιά η αναγραφή του μοντέλου στα καθίσματα

Σε καλό επίπεδο οι χώροι για τους πίσω
Μεγάλο και εκμεταλλεύσιμο το πορτ-παγκάζ
Πάντα μας κερδίζει η ύπαρξη ρεζέρβας

Tags: 1.54X4DACIADIESELDRIVEDUSTERTESTVIDEOΑΠΟΔΡΑΣΕΙΣ
ShareTweet
  • Ποιοί Είμαστε
  • Διαφημιστείτε στο Motori
  • Eπικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Cookies
  • Πολιτική
NEWSLETTER

© 2021 motori.gr | All rights reserved | Developed by D3 Solutions

No Result
View All Result
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS