motori.gr
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS
No Result
View All Result
motori.gr
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS
No Result
View All Result
motori.gr
No Result
View All Result

Citroen e-C4 C-Cross: Διαφορετικότητα στους δρόμους

Σωτήριος Χάλλας by Σωτήριος Χάλλας
10 Μαρτίου 2021
in TEST DRIVE
e-C4 C-Cross

Αν και crossover, η αίσθηση στο μάτι φέρνει περισσότερο σε SUV

Η e-C4 C-Cross διαθέτει σε αυξημένο βαθμό ένα στοιχείο που χαρακτηρίζει συνολικά τη νέα C4 C-Cross και αυτό είναι η διαφορετικότητα.

ADVERTISEMENT

Η νέα C4 C–Cross αποτελεί μια διαφορετική πρόταση καθώς συνδυάζει χαρακτηριστικά από τα SUV με τον συνολικό όγκο της, από τα crossovers με την απόσταση από το έδαφος, όμως έχει και coupe στοιχεία που δε σου επιτρέπουν να την μπερδέψεις με κανένα άλλο μοντέλο.

Έχοντας βρεθεί πίσω από το τιμόνι της βενζινοκίνητης εκδοχής με τον κινητήρα 1.2 λίτρων και το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, ήρθε η ώρα να δούμε και την ηλεκτρική πλευρά του γαλλικού μοντέλου.

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ξεκινώντας από τα τεχνικά χαρακτηριστικά, στην e-C4 C-Cross συναντάμε το συνδυασμό κινητήρα και μπαταρίας που έχουμε δει και σε άλλα μοντέλα του πρώην ομίλου PSA.

Ο κινητήρας, λοιπόν, βρίσκεται στον μπροστά άξονα και αποδίδει 136 ίππους και 260 Nm ροπής. Επιλέγοντας το οδηγικό προφίλ Sport η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 9.7 δευτερόλεπτα. Η τελική είναι περιορισμένη στα 150 χλμ./ώρα, για λόγους οικονομίας στην κατανάλωση ρεύματος.

Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 50 kWh. Η επίσημη τιμή για την αυτονομία είναι 350 χλμ. Το ίδιο νούμερο είδαμε να αναγράφει το αυτοκίνητο όταν η μπαταρία ήταν πλήρως φορτισμένη, ενώ οδηγώντας το καταλάβαμε ότι αυτή η τιμή μπορεί να επιτευχθεί, αν δεν είμαστε ιδιαίτερα επιθετικοί με το γκάζι.

 

Παραμετροποίηση

Στο οδηγικό μενού εκτός από το Sport, η Citroen e–C4 C–Cross διαθέτει ακόμα δύο, τα Normal και Eco. Το τελευταίο είναι η επιλογή για τη μέγιστη οικονομία στην κατανάλωση ρεύματος, που εκεί εξάλλου σε “οδηγεί” ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, παρά το γεγονός της άμεσης επιτάχυνσης.

Επιπλέον παραμετροποίηση προσφέρει η δυνατότητα να ενεργοποιηθεί η λειτουργία B (Brake), ώστε στο άφημα του γκαζιού να γίνεται μεγαλύτερη ανάκτηση ενέργειας άρα το αυτοκίνητο να επιβραδύνει περισσότερο, κάνοντας την ανάγκη χρήσης των φρένων σαφώς μικρότερη. Δεν ακινητοποιείται πλήρως, όμως μειώνει την ταχύτητα σε πολύ χαμηλά επίπεδα.

 

To ανανεωμένο Citroen C3

 

Η αποθέωση του στυλ

Σε αυτό το σημείο θέλουμε να σταθούμε στον state of art επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου μονής σχέσης. Είναι minimal και δε θυμίζει σε τίποτα όσα ξέραμε μέχρι πρόσφατα για τους επιλογείς των αυτόματων κιβωτίων, ενώ και η λειτουργία του είναι εντελώς αθόρυβη.

 

Άνεση…

Όμως επειδή όταν πρόκειται για Citroen η άνεση είναι το πρώτο που μας έρχεται στο νου, πώς τα πάει σε αυτόν τον τομέα;

Η e–C4 C–Cross τιμά τους προγόνους της. Η ανάρτηση Progressive Hydraulic Cushions σε συνδυασμό με τα καθίσματα Advanced Comfort αλλά και το όλο στήσιμο του αυτοκινήτου, επιτρέπουν στους επιβάτες να νιώθουν στον ελάχιστο βαθμό τις κακοτεχνίες του δρόμου.

Όλα αυτά, παρά το γεγονός ότι η ρύθμιση είναι κάπως πιο σφιχτή συγκριτικά με τη βενζινοκίνητη έκδοση (αλλά και την πετρελαιοκίνητη). Ο λόγος για αυτή την αλλαγή είναι το επιπλέον βάρος που οφείλεται στις μπαταρίες. Βέβαια είναι τοποθετημένες στο πάτωμα ώστε να βρίσκεται πιο χαμηλά το κέντρο βάρους, όμως συνολικά τα κιλά είναι περισσότερα.

Συγκριτικά, στις εκδόσεις βενζίνης είναι από 1.209 μέχρι 1.371 κιλά, ανάλογα τον κινητήρα, το κιβώτιο και τον εξοπλισμό. Στις εκδόσεις πετρελαίου από 1.260 μέχρι 1.417 κιλά, ενώ στην ηλεκτρική εκδοχή από 1.541 μέχρι 1.619 κιλά. Οπότε, έπρεπε η ρύθμιση να είναι κάπως πιο σφιχτή ώστε η ανάρτηση να μπορεί να τα διαχειρίζεται καλύτερα.

Η “ιστορία” είναι ότι η e–C4 C–Cross εντυπωσιάζει το πόσο καλά κρατάει στις στροφές, ακόμα και έχοντας μερικά χιλιόμετρα περισσότερα στην είσοδο.

Άλλωστε, εκτός από άνεση τα γαλλικά αυτοκίνητα φημίζονται και για το “στρίψιμο” που έχουν. Ειδικά τα Citroen…

 

Χώροι

Στο κομμάτι των χώρων η e–C4 C–Cross προσφέρει περισσότερα από όσα περιμένεις αρχικά. Τόσο οι μπροστά όσο και οι πίσω επιβάτες δε θα αντιμετωπίσουν κανένα πρόβλημα. Μπροστά η απόσταση οδηγού – συνοδηγού είναι επαρκέστατη, ενώ πίσω ο χώρος για τα γόνατα είναι καλός, ακόμα και για άτομα με ύψος άνω του μέσου όρου. Σε παρόμοια επίπεδα κινείται ο χώρος για το κεφάλι των πίσω, με περιορισμό για τους ιδιαίτερα ψηλούς λόγω της κλίσης που έχει η οροφή.

Όσο για το πορτ-παγκάζ, η χωρητικότητα είναι ίδια με των βενζινοκίνητων εκδόσεων, στα 380 λίτρα. Μάλιστα το πάτωμα του χώρου αποσκευών αφαιρείται, ώστε να κερδίσουμε μερικά εκατοστά ύψους ακόμα. Όταν αφαιρεθεί βλέπουμε ότι υπάρχει διαμόρφωση ώστε να αποθηκεύονται τα καλώδια (ένα για οικιακή φόρτιση και ένα για χρήση σε AC φορτιστή).

 

Τι γίνεται με τη φόρτιση;

Με την ευκαιρία της αναφοράς μας σε καλώδια και φορτιστές, η e–C4 C–Cross μπορεί να φορτίσει με ισχύ ακόμα και 100 kW. Σε αυτή την περίπτωση ο χρόνος για να πάει η μπαταρία από το 0% μέχρι το 80% είναι μόλις 30 λεπτά.

 

Έξω από τα συνηθισμένα

Εντυπωσιακό και ιδιαίτερο στοιχείο είναι η βάση για τη στερέωση tablet που υπάρχει μπροστά από τον συνοδηγό. Αποτελείται από δύο τμήματα. Το ένα είναι μία θήκη για tablet η οποία αποθηκεύεται σε ειδικό “συρταράκι” το οποίο είναι κρυμμένο μέσα στο ταμπλό. Όταν βάλουμε το tablet στη θήκη εμφανίζουμε ένα δεύτερο “συρταράκι”. Πρόκειται για τη βάση στην οποία το tablet στερεώνεται. Με αυτόν τον τρόπο μπορεί να το χρησιμοποιεί ο συνοδηγός εν κινήσει, έχοντας και τα δύο χέρια του ελεύθερα. Παράλληλα, το “συρταράκι” όπου βρίσκεται η θήκη του tablet μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως ένα δεύτερο, μικρότερο ντουλαπάκι για την τοποθέτηση μικρών αντικειμένων.

 

Σύγχρονο αυτοκίνητο χωρίς οθόνες δε γίνεται

Ακόμα και αν δε βάλετε tablet εκεί, όμως, στο εσωτερικό υπάρχουν 2+1 οθόνες. Η μία είναι εκείνη που αντικαθιστά τον πίνακα οργάνων με διαγώνιο 5.5 ίντσες. Η δεύτερη είναι η αφής του infotainment στις 10 ίντσες, ενώ η τρίτη είναι το HUD. Δηλαδή το σύστημα που προβάλει κάποια στοιχεία όπως η ταχύτητα κίνησης, σε ένα ειδικό πάνελ πάνω από το ταμπλό, προκειμένου ο οδηγός να μη χρειάζεται να πάρει τα μάτια του από τον δρόμο.

Τα μοναδικά μας παράπονα από την e–C4 C–Cross είναι ότι προσφέρεται μόνο με κιτ επισκευής ελαστικού (όπως τα περισσότερα ηλεκτρικά της αγοράς) και το μέγεθος που έχουν οι ποτηροθήκες. Συγκεκριμένα θα θέλαμε το πλάτος τους να είναι ελάχιστα χιλιοστά μεγαλύτερο, καθώς σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να υπάρξει πρόβλημα.

 

Συμπέρασμα

Συνολικά η e–C4 C–Cross είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο θα προσφέρει άνετες και ξεκούραστες μετακινήσεις, ενώ η αυξημένη αυτονομία σε συνδυασμό με την ταχεία φόρτιση, κάνουν το ταξίδι κάτι που ο κάτοχός της δεν πρέπει να φοβάται.

 

Η τιμή τιμοκαταλόγου της Citroen e–C4 C–Cross ξεκινά από τα 33.800 ευρώ, όμως με την κρατική επιδότηση μειώνεται στα 27.800 ευρώ.

 

e-C4 C-Cross
Η μορφή του αυτοκινήτου δε σε αφήνει να την μπερδέψεις με κανένα άλλο
Αρκετά “γλαφυρή” η σχεδίαση μπροστά
Ακόμα και στα πλαϊνά υπάρχουν γραμμές οι οποίες κάνουν το αυτοκίνητο να δείχνει πιο “ζωντανό”

e-C4 C-Cross
Ιδιαίτερα επιθετική η σχεδίαση στο πίσω μέρος
Ξεχωρίζει με το coupe τελείωμα της οροφής
“Καθαρή” η σχεδίαση του εσωτερικού

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 5.5 ιντσών. Με γεμάτη μπαταρία η πρόβλεψη δίνει 350 χλμ.
e-C4 C-Cross
Η σχεδίαση του τιμονιού έχει πιο λιτές γραμμές σε σχέση με το παρελθόν
e-C4 C-Cross
Αυτό αντικρίζει ο οδηγός

e-C4 C-Cross
Η ψηλά τοποθετημένη κεντρική οθόνη του infotainment στις 10 ίντσες
Ο ιδιαίτερα minimal επιλογέας. Είναι όμορφος όμως το γυαλιστερό πλαίσιο είναι μαγνήτης σκόνης
Στη νέα C4 επιστρέφουν τα φυσικά χειριστήρια για τον κλιματισμό, στοιχείο που αυξάνει την εργονομία, αλλά και την ασφάλεια

e-C4 C-Cross
Τα καθίσματα Advanced Comfort κάνουν κάθε διαδρομή πιο ξεκούραστη
Άνεση και για τους πίσω επιβάτες
e-C4 C-Cross
Το πορτ-παγκάζ έχει την ίδια χωρητικότητα με τις εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου

Κάτω από το δάπεδο του πορτ-παγκάζ υπάρχει αποθηκευτικός χώρος
e-C4 C-Cross
Το “συρταράκι” στο οποίο βρίσκουμε τη θήκη για tablet
e-C4 C-Cross
Αφαιρώντας τη θήκη το συρτάρι μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αποθηκευτικός χώρος για μικροπράγματα

Η βάση στην οποία στερεώνεται η θήκη με το tablet
Η τελική θέση
Το σήμα το οποίο επιτρέπει το δωρεάν parking των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ακόμα και σε σημεία όπου εφαρμόζεται ελεγχόμενη στάθμευση

Tags: C-CROSSC4CITROENE-C4ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΗΛΕΚΤΡΙΚΌ
ShareTweet
  • Ποιοί Είμαστε
  • Διαφημιστείτε στο Motori
  • Eπικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Cookies
  • Πολιτική
NEWSLETTER

© 2021 motori.gr | All rights reserved | Developed by D3 Solutions

No Result
View All Result
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS