Αυτόνομη οδήγηση: Γιατί έχει 5 επίπεδα και ποιες οι διαφορές τους;

17 Δεκεμβρίου 2020

Όπως η ηλεκτροκίνηση, έτσι και η αυτόνομη οδήγηση είναι το μέλλον. Για όσους από εσάς αναρωτιέστε για ποιο λόγο να παραδώσεις τον έλεγχο της οδήγησης σε έναν υπολογιστή και να μείνεις θεατής, η απάντηση είναι απλή. Για πάνω από το 85% των ατυχημάτων φταίει αποκλειστικά ο ανθρώπινος παράγοντας και αυτό το στοιχείο είναι αρκετό για να ωθήσει τις εταιρίες να επενδύσουν δισεκατομμύρια στην ανάπτυξη αυτόνομης οδήγησης. Η συγκεκριμένη τεχνολογία έχει προχωρήσει ήδη σε εξαιρετικό βαθμό και χωρίζεται συνολικά σε 5 επίπεδα.

Επίπεδο1: Σε αυτή τη κατηγορία το αυτοκίνητο εξοπλίζεται με Active Cruise Control και μπορεί να διατηρεί συγκεκριμένη ταχύτητα αλλά και απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, επεμβαίνοντας και στα φρένα εάν χρειαστεί.

Επίπεδο2: Σε συνδυασμό με τις λειτουργίες του πρώτου επιπέδου, το αυτοκίνητο ελέγχει και το τιμόνι με λειτουργίες όπως Lane Assist και Traffic Jam. Σε κάθε περίπτωση όμως ο οδηγός πρέπει να έχει επαφή με το τιμόνι. Εάν δεν υπάρχει επαφή, τότε το αυτοκίνητο μετά από αρκετές ειδοποιήσεις ηχητικές, σταματάει σταδιακά.

Επίπεδο3: Εδώ, υπό συγκεκριμένες συνθήκες, το αυτοκίνητο μπορεί να αναλάβει πλήρως τον έλεγχο, όχι όμως για ολόκληρη τη διάρκεια της διαδρομής. Για παράδειγμα σε αυτοκινητόδρομο και σε διαδρομές χωρίς ιδιαίτερα εμπόδια, δεν θα απαιτείται η παρέμβαση του οδηγού, ο οποίος θα αναλαμβάνει δράση όταν ζορίζουν τα πράγματα.

Επίπεδο4: Σε αυτή τη περίπτωση γίνεται λόγος για πλήρως αυτοματοποιημένο όχημα όπου ο οδηγός θα επιλέγει εάν θέλει να έχει τον έλεγχο ο ίδιος ή όχι. Σε αντίθεση με το προηγούμενο επίπεδο, το σύστημα είναι έτοιμο να βρει λύσεις για ότι και αν προκύψει στον δρόμο μέχρι να φέρει εις πέρας την προκαθορισμένη πορεία. Εάν δεν υπάρξει οποιαδήποτε ανθρώπινη αντίδραση σε πιθανό προειδοποιητικό σήμα, τότε σταματάει σταδιακά.

Επίπεδο5: Το όχημα μπορεί να κινηθεί χωρίς καν την παρουσία οδηγού ή συνοδηγού.

Όλα τα παραπάνω γίνονται πράξη μέσω δεκάδων αισθητήρων, σαρωτών laser αλλά και καμερών υψηλής ανάλυσης. Όλα τα στοιχεία συγκεντρώνονται στον εγκέφαλο του αυτοκινήτου ο οποίος με τη σειρά του ρυθμίζει τις παραμέτρους της οδήγησης. Μία οδήγηση, τα στοιχεία της οποίας θα καταγράφονται σε μόνιμο βαθμό.

Mοιραστείτε αυτό το άρθρο...
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Δημοσιεύτηκε στις: 17 Δεκεμβρίου 2020

0 Σχόλια

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν…

Ράλι Σαν Ρεμο, ο Breen ταχύτερος στην Υπερειδική (video)

Ράλι Σαν Ρεμο, ο Breen ταχύτερος στην Υπερειδική (video)

Δύο Hyundai i20 R5 με πληρώματα τους Breen-Nagle και Crugnola-Ometto έγραψαν τους δύο ταχύτερους χρόνους, 1:24.8 και 1:25.8 αντίστοιχα στην Υπερειδική των 2 χλμ. με την οποία άνοιξε η αυλαία του ράλι Σαν Ρέμο. 2ος γύρος του Ιταλικού πρωταθλήματος Τρίτοι ταχύτεροι οι...

Διαβάστε Περισσότερα
Που αποκαλύπτει η Volkswagen τα νέα ηλεκτρικά οχήματα ID.6X και ID.6 Cross

Που αποκαλύπτει η Volkswagen τα νέα ηλεκτρικά οχήματα ID.6X και ID.6 Cross

Έχει πάρει φόρα η Volkswagen σε ο,τι αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα και δε σταματά. Ετοιμάζεται λοιπόν να αποκαλύψει το νέο της ηλεκτρικό όχημα με αμάξωμα δύο εκδόσεων. Ο λόγος για το ID.6 σε έκδοση Χ αλλά και σε Cross που θα παρουσιαστούν σε παγκόσμια πρώτη στο σαλόνι...

Διαβάστε Περισσότερα
Driftάρεις και φορτίζεις. Αυτά είναι! (Video)

Driftάρεις και φορτίζεις. Αυτά είναι! (Video)

Παίρνεις την Mercedes-AMG, βρίσκεις μια αλάνα, ένα άδειο parking ή κάποιον άλλο κατάλληλο και ασφαλή χώρο (ιδανικά πας σε πίστα αλλά...) και αρχίζεις να καις τα πίσω λάστιχα σε ένα ατέλειωτο drift. Πώς θα σου φαινόταν όταν φύγεις να έχεις και φορτισμένη μπαταρία για...

Διαβάστε Περισσότερα