Αυτόνομη οδήγηση: Γιατί έχει 5 επίπεδα και ποιες οι διαφορές τους;

16 Οκτωβρίου 2020

Όπως η ηλεκτροκίνηση, έτσι και η αυτόνομη οδήγηση είναι το μέλλον. Για όσους από εσάς αναρωτιέστε για ποιο λόγο να παραδώσεις τον έλεγχο της οδήγησης σε έναν υπολογιστή και να μείνεις θεατής, η απάντηση είναι απλή. Για πάνω από το 85% των ατυχημάτων φταίει αποκλειστικά ο ανθρώπινος παράγοντας και αυτό το στοιχείο είναι αρκετό για να ωθήσει τις εταιρίες να επενδύσουν δισεκατομμύρια στην ανάπτυξη αυτόνομης οδήγησης. Η συγκεκριμένη τεχνολογία έχει προχωρήσει ήδη σε εξαιρετικό βαθμό και χωρίζεται συνολικά σε 5 επίπεδα.

Επίπεδο1: Σε αυτή τη κατηγορία το αυτοκίνητο εξοπλίζεται με Active Cruise Control και μπορεί να διατηρεί συγκεκριμένη ταχύτητα αλλά και απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, επεμβαίνοντας και στα φρένα εάν χρειαστεί.

Επίπεδο2: Σε συνδυασμό με τις λειτουργίες του πρώτου επιπέδου, το αυτοκίνητο ελέγχει και το τιμόνι με λειτουργίες όπως Lane Assist και Traffic Jam. Σε κάθε περίπτωση όμως ο οδηγός πρέπει να έχει επαφή με το τιμόνι. Εάν δεν υπάρχει επαφή, τότε το αυτοκίνητο μετά από αρκετές ειδοποιήσεις ηχητικές, σταματάει σταδιακά.

Επίπεδο3: Εδώ, υπό συγκεκριμένες συνθήκες, το αυτοκίνητο μπορεί να αναλάβει πλήρως τον έλεγχο, όχι όμως για ολόκληρη τη διάρκεια της διαδρομής. Για παράδειγμα σε αυτοκινητόδρομο και σε διαδρομές χωρίς ιδιαίτερα εμπόδια, δεν θα απαιτείται η παρέμβαση του οδηγού, ο οποίος θα αναλαμβάνει δράση όταν ζορίζουν τα πράγματα.

Επίπεδο4: Σε αυτή τη περίπτωση γίνεται λόγος για πλήρως αυτοματοποιημένο όχημα όπου ο οδηγός θα επιλέγει εάν θέλει να έχει τον έλεγχο ο ίδιος ή όχι. Σε αντίθεση με το προηγούμενο επίπεδο, το σύστημα είναι έτοιμο να βρει λύσεις για ότι και αν προκύψει στον δρόμο μέχρι να φέρει εις πέρας την προκαθορισμένη πορεία. Εάν δεν υπάρξει οποιαδήποτε ανθρώπινη αντίδραση σε πιθανό προειδοποιητικό σήμα, τότε σταματάει σταδιακά.

Επίπεδο5: Το όχημα μπορεί να κινηθεί χωρίς καν την παρουσία οδηγού ή συνοδηγού.

 

Όλα τα παραπάνω γίνονται πράξη μέσω δεκάδων αισθητήρων, σαρωτών laser αλλά και καμερών υψηλής ανάλυσης. Όλα τα στοιχεία συγκεντρώνονται στον εγκέφαλο του αυτοκινήτου ο οποίος με τη σειρά του ρυθμίζει τις παραμέτρους της οδήγησης. Μία οδήγηση, τα στοιχεία της οποίας θα καταγράφονται σε μόνιμο βαθμό.

Mοιραστείτε αυτό το άρθρο...
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Δημοσιεύτηκε στις: 16 Οκτωβρίου 2020

0 Σχόλια

Υποβάλετε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν…

Οδηγούμε το ανανεωμένο Citroen C3 στην έκδοση 1.2 Puretech 83 ίππων

Οδηγούμε το ανανεωμένο Citroen C3 στην έκδοση 1.2 Puretech 83 ίππων

Από το τμήμα σχεδίασης πέρασε το C3 της Citroen όπου δέχτηκε ένα retous κυρίως στο μπροστινό μέρος. Οι αλλαγές εντοπίζονται στο χρώμιο της μάσκας που πλέον επεκτείνεται μέχρι τα LED φώτα, τα πίσω φωτιστικά σώματα με γραφικά 3D, τα airbumps με νέα σχεδίαση (χαμηλά στις...

Διαβάστε Περισσότερα
Formula 1-Γκραν Πρι Πορτογαλίας-FP3: Χατ τρικ από τον Μπότας

Formula 1-Γκραν Πρι Πορτογαλίας-FP3: Χατ τρικ από τον Μπότας

Ο Μπότας ήταν ο οδηγός που βρέθηκε στην κορυφή και της τρίτης περιόδου των ελεύθερων δοκιμών για το Γκραν Πρι Πορτογαλίας. Μέχρι στιγμής ο Φινλανδός της Mercedes έχει καταφέρει να κάνει τον ταχύτερο γύρο σε όλες τις χρονομετρημένες περιόδους στην πίστα Algarve. Η...

Διαβάστε Περισσότερα
Alfa Romeo Giulia GTA Limited Edition: Από την πίστα στους δρόμους με υπογραφή Sauber Engineering (video)

Alfa Romeo Giulia GTA Limited Edition: Από την πίστα στους δρόμους με υπογραφή Sauber Engineering (video)

O Eλβετικός οίκος Sauber Engineering βρίσκεται τα τελευταία χρόνια πίσω από τη συμμετοχή της Alfa Romeo στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1. Στο πλαίσιο της συνεργασίας «ασχολήθηκε» και με το sport-sedan μοντέλο της θρυλικής εταιρίας από το Μιλάνο τη Giulia. Τα...

Διαβάστε Περισσότερα