Οι υαλοκαθαριστήρες έχουν πολύ μικρό κόστος σε σχέση με αυτά που προσφέρουν στους οδηγούς και την ασφάλειά τους.
Μετά από μια μακριά περίοδο ανομβρίας στη χώρα μας, τους τελευταίους μήνες οι καιρικές συνθήκες έχουν αλλάξει, με τις βροχοπτώσεις να είναι πλέον πολύ συχνό φαινόμενο. Μπορεί οι βροχές, αλλά και οι χιονοπτώσεις να είναι ευχής έργο για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας, ωστόσο στους δρόμους δημιουργούν αρκετά προβλήματα.

Για να μην βρεθεί σε δύσκολες και δυσάρεστες καταστάσεις ο οδηγός υπό βροχή και ειδικά τη νύχτα, το κυριότερο που πρέπει να κάνει είναι να… βλέπει. Για να έχει όμως πλήρη ορατότητα θα πρέπει και οι υαλοκαθαριστήρες του να είναι στην καλύτερη δυνατή κατάσταση, ώστε να μην εμποδίζουν ή να παραμορφώνουν το οπτικό του πεδίο.
Υαλοκαθαριστήρες: Σύσταση για αλλαγή ανά εξάμηνο
Θεωρητικά, οι υαλοκαθαριστήρες πρέπει να αλλάζονται δύο φορές το χρόνο, συνήθως την άνοιξη και το φθινόπωρο. Μελέτες έχουν δείξει πως λειτουργούν ικανοποιητικά για 500 κύκλους, ωστόσο ανάλογα τις καιρικές συνθήκες ή τις συνθήκες στάθμευσης του αυτοκινήτου, μπορεί να έχουν μεγαλύτερη ή μικρότερη διάρκεια ζωής.

Αν για παράδειγμα τους καλοκαιρινούς μήνες το αυτοκίνητο δεν σταθμεύει σε κλειστό χώρο και είναι εκτεθειμένο στον ήλιο και τη ζέστη, είναι λογικό πως η φθορά των ελαστικών τμημάτων είναι μεγαλύτερη, άσχετα αν χρησιμοποιούνται ή όχι.

Ειδικά δε στο ψιλόβροχο είναι περισσότερο εμφανής η φθορά των υαλοκαθαριστήρων, όταν δεν διώχνουν το νερό στο 100% ή ακούγονται οι ενοχλητικοί και πολλές φορές ανατριχιαστικοί θόρυβοι. Οι εταιρείες κατασκευής των υαλοκαθαριστήρων δοκιμάζουν την αντοχή των ελαστικών τμημάτων και τους υποβάλλουν σε δοκιμές, ώστε να έχουν ενδείξεις για τη διάρκεια ζωής του, που ωστόσο εξαρτάται από πολλούς παράγοντες.

Το κόστος αλλαγής των υαλοκαθαριστήρων είναι πολύ μικρό σε σχέση με αυτά που προσφέρουν, ειδικά από τη στιγμή που μπορεί να μας γλιτώσουν από ένα ατύχημα και μπορεί να τους αλλάξει μόνος του ο οδηγός ή ακόμα και σε ένα βενζινάδικο.

Εκτός από τον έλεγχο των υαλοκαθαριστήρων, πρέπει να ελέγχεται τακτικά και η στάθμη του πλυστικού υγρού, ειδικά πριν από ταξίδια. Μπορεί πλέον όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα να ειδοποιούν τον οδηγό πότε αδειάζει το δοχείο, ωστόσο είναι… στατιστικά βεβαιωμένο ότι θα αδειάσει όταν θα το χρειαζόμαστε περισσότερο.
Αλλαγή και στον πίσω υαλοθαριστήρα
Μην παραλείπουμε ακόμα, να αλλάζουμε και τον πίσω υαλοκαθαριστήρα, καθώς το πίσω παρμπρίζ, ειδικά στα πολλά SUV και hatchbacks που κυκλοφορούν, λερώνεται περισσότερο λόγω των στροβιλισμών των σταγονιδίων νερού που μεταφέρουν και… λάσπη στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και φυσικά στο πίσω παρμπρίζ.

Επιπροσθέτως, καλό είναι να επιλέγουμε και τα πιο ποιοτικά υγρά καθαρισμού, ειδικά εκείνα που συνεισφέρουν στην απομάκρυνση των… εντόμων, που ειδικά στα ταξίδια με υψηλές ταχύτητες χτυπούν το παρμπρίζ και το μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου.

Στην αγορά κυκλοφορεί πλήθος καθαριστικών υγρών, ενώ τελευταία έχουν κάνει την εμφάνισή τους και απορρυπαντικές ταμπλέτες που διαλύονται μέσα στο δοχείο, μαζί με νερό βρύσης και είναι αρκετά αποτελεσματικές. Σε περίπτωση που επιλέξουμε συμπυκνωμένα υγρά, θα πρέπει να προσέξουμε την αναλογία ανάμειξης με το νερό, ώστε να έχουν το σωστό ιξώδες.
Επιπλέον τα ειδικά αυτά υγρά προστατεύουν όλα το πλυστικό σύστημα, ακροφύσια, σωληνάκια, ώστε να μην υπάρχουν απώλειες

Καθώς βρισκόμαστε στην καρδιά του χειμώνα και τα έντονα καιρικά φαινόμενα να είναι πλέον συχνά, καλό είναι να ελέγξουμε τους υαλοκαθαριστήρες και την αποτελεσματικότητά τους και να προβούμε σε αλλαγή, αν αφήνουν κηλίδες από νερό κατά τη λειτουργία τους ή αν προκαλούν τον χαρακτηριστικό, ενοχλητικό θόρυβο του ελαστικού που δεν ολισθαίνει ομαλά στο παρμπρίζ.