Στο Παγκόσμιο Συμβούλιο του Δεκεμβρίου, χαράχτηκαν οι βασικές γραμμές που θα πρέπει να καθοδηγήσουν το τεχνικό τμήμα στη σύνταξη των κανονισμών του WRC από το 2027, μια μακρά και περίπλοκη δουλειά.
Όμως έφτασε το τέλος του χειμώνα, άνοιξη από 1η Μαρτίου, χωρίς να βάλει τίποτα στο τραπέζι, ούτε καν κάποιες πιο ακριβείς ενδείξεις, το οποίο είναι αρκετά ανησυχητικό.
WRC: Ραντεβού στο νέο Παγκόσμιο Συμβούλιο τον Ιούνιο
Η αναμονή ενός σχεδίου τεχνικού κανονισμού για το 2027 ήταν πραγματικά δύσκολο να το φανταστεί κανείς, με μόνο δύο μήνες διαθέσιμους, μετά δηλαδή από το Παγκόσμιο Συμβούλιο στο Κιγκάλι της Ρουάντα.
Ο χρόνος πραγματικά πολύ λίγος. Ωστόσο, δεδομένων των πολύ γενικών ενδείξεων που προέκυψαν από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA στο τέλος του έτους (2024), η χάραξη ορισμένων γραμμών για τον περιορισμό των πεδίων δράσης θα ήταν το ελάχιστο. Αντίθετα, όλα αναβλήθηκαν για το Παγκόσμιο Συμβούλιο της FIA στις 10 Ιουνίου στο Μακάο, στο πλαίσιο του συνεδρίου της FIA στη μέση του έτους.
Από τη «χθεσινή» συνάντηση ουσίας για τον κόσμο των ράλι προέκυψαν ελάχιστα ή καθόλου πράγματα επι χάρτου, μερικές φυσιολογικές προσαρμογές στα ημερολόγια και τίποτα περισσότερο.
Άλλη μια χαμένη ευκαιρία, κυρίως από ένα τεχνικό τμήμα το οποίο δίνει την εντύπωση ότι όλα κινούνται στα τυφλά, και για να περιπλέκονται ακόμα περισσότερο τα πράγματα, με τους κατασκευαστές να «τραβούν» τη FIA από το σακάκι, ο καθένας προς την αντίθετη κατεύθυνση από τον άλλον.
Το επόμενο συμβούλιο του Ιουνίου στο Μακάο απέχει περίπου τρεις μήνες, ένα σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα για να υπάρξει ένα συγκεκριμένο σχέδιο κανονισμών, το οποίο μπορεί να δώσει ορισμένες απαντήσεις στους θερμικούς κινητήρες, λαμβάνοντας υπόψη τα συνθετικά καύσιμα και το υδρογόνο, τα κύρια καύσιμα στα οποία αποτελούν τη βάση για το εγγύς μέλλον.
Απαντήσεις που πρέπει ωστόσο να κρατήσουν την πόρτα ανοιχτή στον συνδυασμό υβριδικού συνόλου, που προσεγγίστηκε με λάθος τρόπο, έκλεισε με ακόμη πιο άστοχο τρόπο από ό,τι όταν εισήχθη στο WRC.
Μεταξύ των νέων κινητήρων θα υπάρχει και ο αμιγώς ηλεκτρικός, αλλά το 2027 είναι προ των πυλών και σήμερα δεν υπάρχουν κατασκευαστές που να ενδιαφέρονται βραχυπρόθεσμα, ένας παράγοντας που επιτρέπει πιο περιορισμένο χρονικά πλαίσιο για να μπουν στις λεπτομέρειες ενός κανονισμού όπου η ισορροπία απόδοσης δεν έχει ακόμη ανακαλυφθεί, με τον χρόνο να τρέχει…
Από την άλλη δεν υπάρχει φως στο αν έχει εκδηλώσει κάποια αυτοκινητοβιομηχανία την είσοδό της στο WRC, καθώς όπως έχουμε ξαναγράψει πολλές φορές, παγκόσμιο πρωτάθλημα με 2½ ομάδες με τη Hyundai όλο και πιο συχνά να σχολιάζει την αβέβαιη συμμετοχή της στο WRC δεν προχωράει με θετικό πρόσημο.
Και είναι απορίας άξιον με τόσες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο να συμμετέχουν μόνο Hyundai, Toyota και Ford υπο της ιδιωτικής ομάδας M-Sport. Κάτι δε γίνεται σωστά…