Στο Μόντε Κάρλο, πρεμιέρα του WRC 2025, ολόκληρο το τμήμα της FIA αφιερωμένο στον κόσμο του ράλι, ήταν σε μια συνάντηση με τον Τύπο που κράτησε πολλές ώρες και είχε πολύ ενδιαφέρον. Μια συνάντηση που προσπάθησε να δείξει τι παρουσιάστηκε στο παγκόσμιο συμβούλιο της FIA στο τέλος του έτους στο Κιγκάλι της Ρουάντα, όπου οι οδηγίες για το WRC του 2027 παρουσιάστηκαν, σε μια προφανή φάση ενημέρωσης.
Με φόντο τα superyachts, τα supercars στο χλιδάτο πριγκιπάτο της μεσογείου, λίγο πριν την εκκίνηση του ράλι Μόντε Κάρλο μπροστά από το Casino, η FIA παρουσιάστηκε σαν ένα είδος συνεδρίου για το πώς σκοπεύει να είναι το WRC του 2027, χρονιά των πολλών-τεχνικών-αλλαγών με όλα τα βασικά στελέχη του. Από τον Xavier Mestelan, διευθυντής τεχνικού τμήματος και ασφάλειας της FIA, Marina Dunach διευθύντρια κατηγορίας FIA WRC, Emilia Abel αγωνιστική διευθύντρια FIA Junior, και Pernilia Solberg (μητέρα του Oliver και σύζυγος του Peter) πρόεδρος της Επιτροπής WRC.
Στην πράξη, ορισμένα βασικά σημεία έχουν επιβεβαιωθεί, ξεκινώντας με έναν κύκλο δέκα ετών, με έναν ενιαίο τεχνικό κανονισμό για τα Rally1 και Rally2 που μάλλον η νέα ονομασία τους θα είναι WRC1 και WRC2. Τα νέα αυτοκίνητα θα φέρουν σωληνωτό σασί, παρόμοιο με αυτό που φέρουν σήμερα, αφήνοντας όμως πλήρη ελευθερία στην επιλογή των τροποποιήσεων του αμαξώματος, με στόχο να φέρει το αγωνιστικό πιο κοντά στα μοντέλα παραγωγής.
WRC: Ελεύθερα τα μηχανικά σύνολα αναλόγως τις επιθυμίες του κάθε κατασκευαστή
Οι κατασκευαστές είναι ελεύθεροι να εξοπλίσουν το όχημα με τον κινητήρα που προτιμούν θερμικό, υβριδικό ή αμιγώς ηλεκτρικό.
Για να εξισορροπηθεί η απόδοση μεταξύ των διαφορετικών τεχνολογιών, θα μετρηθεί η ροπή που εκφράζεται από τις διαφορετικές μονάδες κινητήρων, ανάλογα με την επιλογή των αντίστοιχων κατασκευαστών.
Το μόνο ερωτηματικό που πρέπει να διευκρινιστεί στην περίπτωση μιας ηλεκτρικής μονάδας θα είναι το σύστημα φόρτισης και η αυτονομία. Αλλά αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν αιτήματα με αυτή την έννοια στο τραπέζι της FIA.
Σε σύγκριση με το έγγραφο που εξέδωσε το WMSC (World Motor Sport Council) τον Δεκέμβριο, το όριο που έχει τεθεί για την τιμή των αυτοκινήτων έχει αλλάξει και σταθεροποιείται στα 450.000 ευρώ, 100.000 ευρώ περισσότερα από το απίστευτο αρχικό πλαφόν των 345.000 ευρώ όπου Jari Matti Latvala και Cyril Abiteboul, είχαν εκφράσει τις αντιρρήσεις τους.
Ένα αρχικό όριο πλαφόν που σήμερα είναι σχετικά κοντά στον τιμοκατάλογο του Skoda Fabia RS Rally2 και του Toyota Yaris Rally2.
Περιορισμός κόστους που προέρχεται από τεχνικές και υλικές λύσεις, παράλληλα με τη μείωση των τρεχουσών επιδόσεων, με προσαρμογή στην πρώτη εποχή των κινητήρων 1.6 turbo,που χρησιμοποιήθηκαν τις χρονιές 2012 – 2016.
Επίσης θα υπάρχουν περιορισμοί που θα αφορούν την επιλογή και τον τύπο ελαστικών.
Το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι η FIA έχει αρχίσει τη δημοσιοποίηση των νέων κανονισμών που θα ισχύσουν από το 2027, καθώς ο στόχος είναι στο WRC να έρθουν και άλλοι κατασκευαστές, που θα κάνουν το πρωτάθλημα ακόμα πιο ενδιαφέρον.