Το Πήλιο είναι ένας ιδανικός προορισμός για να τον επισκεφτείς όλο το χρόνο και με το ολοκαίνουριο MG HS PHEV, γίνεται ακόμα πιο ελκυστικός.
Επιπροσθέτως, οι καιρικές συνθήκες της χειμερινής περιόδου 2024-25 είναι… κανονικές με πολύ κρύο χιόνι στα ορεινά και τα χιονοδρομικά γεμάτα από κόσμο, με το βουνό των Κενταύρων να σφύζει από ζωή, μετά από έναν δύσκολο χρόνο, λόγω της κακοκαιρίας Ντάνιελ που το έπληξε τον Σεπτέμβριο του 2023.

Επειδή εκτός από τον προορισμό για τους φίλους της αυτοκίνησης σημασία έχει πάντα και το μέσο, το νέο MG HS PHEV με το φορτιζόμενο υβριδικό σύνολο, φαντάζει ιδανικό για το ταξίδι, εξαιτίας των τεχνικών του χαρακτηριστικών.
MG HS PHEV: Προορισμός Ζαγορά
Τι το ιδιαίτερο όμως διαθέτει το ανανεωμένο MG HS PHEV; Όπως μας έχει συνηθίσει τελευταία η MG, με τo αυτοκίνητο της χρονιάς MG3+ Hybrid και το SUV ZS MAX+ με τον ίδιο σύνολο, ένα υβριδικό σύνολο που διαθέτει τα… πάντα και εξηγούμαστε.

Το υβριδικό μοτέρ του MG HS, αποτελείται από έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.5 λίτρων, με ισχύ 143 ίππων, έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 183 ίππων, μια γεννήτρια για την φόρτισή του, ισχύος 150 ίππων και μία μπαταρία 21.3 kWh. Όλα τα παραπάνω μεταφράζονται σε συνολικά, σύμφωνα με την MG, 340 ίππους, 340 Nm ροπής και ηλεκτρική αυτονομία 100 και πλέον χιλιομέτρων. Η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς μέσω κιβωτίου δύο ταχυτήτων (πρωτότυπο και αυτό), ενώ αν υπολογιστεί και η πολύ χαμηλή (τυποποιημένη) κατανάλωση των… 0.5 λίτρων/100χλμ., οι προδιαγραφές δεν έχουν αντίπαλο.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά βέβαια μένει να επιβεβαιωθούν και στο δρόμο και πάντα σε περιπτώσεις καινούριων κινητήριων συνόλων, υπάρχει μία περιέργεια για το πως συμπεριφέρεται το μοτέρ στο δρόμο.
Πολυτελές εσωτερικό
Πρώτα έρχεται όμως μία θετική έκπληξη, καθώς το εσωτερικό της έκδοσης Luxury των φωτογραφιών, διαθέτει καλαίσθητες δερμάτινες επενδύσεις, σε ανοιχτόχρωμη απόχρωση, που εκτείνονται και στο εσωτερικό των θυρών. Τα δε δερμάτινα και θερμαινόμενα καθίσματα διαθέτουν ηλεκτρικές ρυθμίσεις, μνήμες και υποβοήθηση εισόδου/εξόδου.

Η εύρεση της ιδανικής θέσης οδήγησης είναι πολύ εύκολη υπόθεση και το μοτέρ έρχεται σε λειτουργία με προφανώς αθόρυβο τρόπο. To MG HS PHEV παρόλη την περίσσεια ισχύος, στοχεύει στη χαμηλή κατανάλωση ενέργειας και κινείται κυρίως με τον ηλεκτροκινητήρα, ακόμα και πάνω από τα 100 χλμ./ώρα. Η δε ηλεκτρική αυτονομία των 100 χλμ, εξασφαλίζει πως η πλειοψηφία των καθημερινών μετακινήσεων θα γίνεται ηλεκτρικά, αρκεί φυσικά να είναι φορτίζει κάθε ημέρα.


Στον αυτοκινητόδρομο βέβαια, χρειάζεται και η συνδρομή του θερμικού κινητήρα, είτε για να συνεπικουρεί τη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα, είτε για να τον φορτίζει, ώστε σε κάθε περίπτωση, να εξασφαλίζεται η ελάχιστη δυνατή κατανάλωση ενέργειας. Η μετάβαση μεταξύ των δύο συστημάτων δεν γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό, παρά μόνο όταν πατήσει βαθειά το δεξί πεντάλ στο πάτωμα, όπου ανεβαίνουν οι στροφές του θερμικού κινητήρα.
Σε αυτήν την περίπτωση βέβαια ανεβαίνουν πολύ εύκολα τα χιλιόμετρα, που χάρη στην ηχομόνωση, δεν το αντιλαμβάνεται ο οδηγός και τα… ραντάρ καραδοκούν. Στον αυτοκινητόδρομο είναι ευπρόσδεκτη και η δεύτερη σχέση του κιβωτίου, που συνεισφέρει στην χαμηλή κατανάλωση, αλλά και όλα τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης ADAS, με κυριότερο το προσαρμοζόμενο cruise control.
Ανηφορίζοντας για Ζαγορά
Ο πιο εύκολος και σύντομος τρόπος για να φτάσεις στη Ζαγορά είναι να ακολουθήσεις τον Ε75 για 300 χλμ. και μέχρι τον κόμβο του Βελεστίνου και στη συνέχεια τον περιφερειακό του Βόλου και να ανηφορίσεις προς Πορταριά και Χάνια, αποφεύγοντας την κίνηση του Βόλου. Για το κεντρικό και νότιο Πηλίου πάντως συστήνεται η έξοδος για Ν. Αγχίαλο (δεν έχει πινακίδα για Βόλο) και στη συνέχεια μέσα από την πόλη του Βόλου για τους άλλους προορισμούς, το οποίο, ανάλογα την ώρα, ίσως έχει χρονική καθυστέρηση.

Το ταξίδι των 300 χλμ. μέχρι τον κόμβο του Βελεστίνου ήταν κάτι παραπάνω από άνετο, χάρη και στην ηχομόνωση, αλλά και στη ρύθμιση της ανάρτησης που εστιάζει, στην άνεση, όπως είναι λογικό για ένα μεσαίου μεγέθους (4.67 μέτρα μήκος – 1.89 μέτρα πλάτος – 2.76 μέτρα μεταξόνιο) οικογενειακό SUV. Η κατανάλωση κυμάνθηκε στα 6 λίτρα/100χλμ., με κίνηση αποκλειστικά στον αυτοκινητόδρομο και ακολουθώντας (σχεδόν) τα όρια ταχύτητας.

Στον αυτοκινητόδρομο κινηθήκαμε με τον επιλογέα στο Normal, ωστόσο ανηφορίζοντας προς τη Ζαγορά, επιλέξαμε το Sport, για πιο άμεση απόκριση στο γκάζι, αλλά και να διαπιστώσουμε σε… κανονικές συνθήκες την απόδοση του υβριδικού συνόλου. Όντως, το μοτέρ ξεδιπλώνει τις αρετές του, κινώντας με χαρακτηριστική άνεση τα 1.855 κιλά του αμαξώματος, από στροφή σε στροφή.

συνδυάζει την πολυτέλεια με την απλότητα
Τα πρώτα χιλιόμετρα της ορεινής διαδρομής, μέχρι τα Χάνια είναι απολαυστικά με φαρδύ οδόστρωμα και όλων των ειδών τις στροφές, όπου και εκεί δεν δυσκολεύεται καθόλου το MG HS. Μολονότι η ανάρτηση εστιάζει στην άνεση, οι κλίσεις είναι περιορισμένες, φαινόμενα υποστροφής δεν υπάρχουν και το τιμόνι έχει πολύ καλή αίσθηση. Αν δε, επιλέξουμε και τη μέγιστη ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα, τότε το MG HS οδηγείται σχεδόν με το ένα pedal και χωρίς καταπόνηση των φρένων.

Η… ανάβαση προς τα Χάνια ήταν απολαυστική, με ελάχιστα αυτοκίνητα στο δρόμο, αλλά τα τελευταία 20 χιλιόμετρα προς τη Ζαγορά, με το σκοτάδι να έχει πέσει πλέον ήθελαν προσοχή. Ο δρόμος στενεύει αρκετά, ενώ σε κάποια σημεία που εξακολουθούν να γίνονται έργα αποκατάστασης, χωράει μόνο ένα αυτοκίνητο, ενώ δεν λείπουν και μικρά τμήματα χωρίς άσφαλτο, οπότε χρειάζεται προσοχή.

Βέβαια το MG HS έχει ικανή απόσταση από το έδαφος, οπότε ξεπερνάει με ευκολία τις μικρές… κακοτοπιές και τελικά αφιχθήκαμε, ξεκούραστοι στη Ζαγορά, έτοιμοι να γευτούμε τις τοπικές σπεσιαλιτέ, (σπετζοφάι) σε μία από τις πολλές ταβέρνες της περιοχής.
Με το MG HS PHEV στα χιόνια
Η επόμενη μέρα ήταν ηλιόλουστη και ήταν μία καλή ευκαιρία να επισκεφτούμε το χιονοδρομικό κέντρο των Χανίων. Ευτυχώς η πρόσβαση ήταν εύκολη, καθώς οι δρόμοι ήταν πεντακάθαροι από χιόνι και δεν υπήρχαν… ακινητοποιήσεις και ουρές χιλιομέτρων. Το χιόνι όμως ήταν πολύ, όπως και ο κόσμος που βρήκε ευκαιρία να απολαύσει το λευκό τοπίο και τα χειμερινά σπορ.

Μετά το χιονοδρομικό, επιβάλλεται ζεστός καφές στον οικισμό των Χανίων, με αρκετά λιγότερο κόσμο, αλλά με το τοπίο να παραμένει λευκό καθώς οι ποσότητες του χιονιού ήταν δεν είχαν προλάβει να λιώσει.
To πρώτο ουσιαστικά 24ωρο με το MG HS PHEV ήταν ιδιαίτερα θετικό, ειδικά αν σε όλα τα χαρακτηριστικά του, προστεθεί και εκείνο της τιμής, που ξεκινάει από τα 37.900 ευρώ, ενώ η Luxury των φωτογραφιών, από τα 39.900 ευρώ. Δύσκολα βρίσκεις κανείς ένα τέτοιου μεγέθους SUV, με αντίστοιχο κινητήριο σύνολο, σε αυτό το εύρος τιμής.
Στο οδοιπορικό στο Πήλιο έχει και συνέχεια…
Περισσότερες φωτογραφίες



