Volkswagen Type 4: Ζήλεψε τη δόξα του Beetle αλλά έζησε στη σκιά του

9 Οκτωβρίου 2020

Ένα ταξίδι στο χρόνο μας προσκαλεί να κάνουμε η Volkswagen, η οποία μας γυρίζει 52 χρόνια πίσω.

Το ημερολόγιο δείχνει Οκτώβριο του 1968 και στο Σαλόνι του Παρισιού κάνει πρεμιέρα το νέο Volkswagen Type 4, το οποίο έγινε ευρύτερα γνωστό ως 411. Η γερμανική εταιρεία δημιούργησε το Type 4 αντλώντας θάρρος από τη μεγάλη εμπορική επιτυχία που σημείωνε τότε το εμβληματικό Beetle, με εκατομμύρια πωλήσεις ετησίως, καθιστώντας τη Volkswagen έναν από τους μεγαλύτερους εξαγωγούς οχημάτων στον κόσμο.

Στο σημείο αυτό να πούμε ότι το Type 4 βασίζονταν στην πλατφόρμα του άκρως επιτυχημένου Beetle, ωστόσο ήταν μεγαλύτερο, καθώς απευθύνονταν σε οικογένειες. Μάλιστα στις διαφημιστικές καμπάνιες αναφέρονταν ως «το μεγάλο από το Βόλφσμπουργκ». Διακρίνονταν για τον πλούσιο, εκείνη την εποχή, εξοπλισμό του, ο οποίος περιελάβανε ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα έξι κατευθύνσεων που μπορούσαν να ρίξουν τις πλάτες τους, επένδυση στον πίνακα οργάνων και στο τιμόνι. Το επίπεδο της ασφάλειας ανέβαζαν οι ζώνες παραμόρφωσης στο εμπρός και πίσω τμήμα του Type 4 και η πτυσσόμενη κολόνα τιμονιού.

Το Type 4 προσφέρονταν ως δίπορτο, ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι ήταν το πρώτο τετράθυρο sedan μοντέλο της Volkswagen. Παράλληλα διακρίνονταν για την ανάρτηση του, η οποία ήταν ανεξάρτητη μπροστά, με ψαλίδια και άξονα ταλάντευσης πίσω. Σύμφωνα με τη Volkswagen η ανάρτηση του Type 4 ήταν παρόμοια με αυτή της Porsche 911, αλλά με έμφαση στη σταθερότητα και όχι στην ταχύτητα.

Στο πίσω τμήμα, όπως και στο Beetle, βρίσκονταν τοποθετημένος ο κινητήρας των 1.679 κ.εκ. με ισχύ 77 ίππους και ροπή 126 Nm, ενώ συνεργάζονταν με μηχανικό κιβώτιο 4 σχέσεων ή με αυτόματο 3 ταχυτήτων.

Δυστυχώς το Type 4 δεν κατάφερε να αναδειχτεί σε σύμβολο όπως το αδελφό Beetle. H παραγωγή του ξεκίνησε το Σεπτέμβριο του 1968 και μέχρι το τέλος του έτους είχε σημειώσει περίπου 20.000 πωλήσεις. Το 1969 η παραγωγή του έφτασε τις 48.000 μονάδες και την ίδια χρονιά προστέθηκε στη γκάμα του το τρίθυρο station wagon αμάξωμα. To 1971 η Volkswagen ξεκίνησε να εξάγει το Type 4 στην Αμερική, ενώ το 1972 ανανεώθηκε και την επόμενη χρονιά απέκτησε έναν πιο ισχυρό κινητήρα. Όμως και πάλι δεν κατάφερε να τραβήξει το επιθυμητό ενδιαφέρον των αγοραστών.

Το 1974 έπεσαν οι τίτλοι τέλους με τη συνολική παραγωγή του Type 4 να διαμορφώνεται, εντός έξι ετών, στις 367.728 μονάδες.

Mοιραστείτε αυτό το άρθρο...
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Δημοσιεύτηκε στις: 9 Οκτωβρίου 2020

0 Σχόλια

Υποβάλετε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν…

Lamborghini Jarama GTS και Countach: Απέδρασαν από το μουσείο

Lamborghini Jarama GTS και Countach: Απέδρασαν από το μουσείο

Η Lamborghini έδωσε άδεια σε δυο ξεχωριστά της μοντέλα να βγουν από το μουσείο της, όπου φυλάσσονται. Ο λόγος για τις Jarama GTS και Countach 25th Anniversary, οι οποίες είχαν την ευκαιρία να «ξεμουδιάσουν» λαμβάνοντας μέρος στην εκδήλωση “Modena 100 Ore 2020”....

Διαβάστε Περισσότερα
Volvo XC40 T5 Twin Engine Recharge: Ένας ήσυχος οικολόγος γεμάτος γκάζι!

Volvo XC40 T5 Twin Engine Recharge: Ένας ήσυχος οικολόγος γεμάτος γκάζι!

Το XC40 T5 Twin Engine Recharge αποτελεί (εκτός από τα αμιγώς ηλεκτρικά) την πιο οικολογική έκδοση του σουηδικού μοντέλου. Καταφέρνει να συνδυάσει τα καλύτερα στοιχεία δύο κόσμων. Μηδενική κατανάλωση καυσίμου όσο υπάρχει ηλεκτρισμός στην μπαταρία, αλλά και μηδενικό...

Διαβάστε Περισσότερα
Νέο διάγγελμα από τον πρωθυπουργό στις 19:00

Νέο διάγγελμα από τον πρωθυπουργό στις 19:00

Μετά από τα επικίνδυνα αυξημένα κρούσματα των τελευταίων ημερών, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα προβεί σε νέο διάγγελμα στις 19:00 σήμερα Πέμπτη 22 Οκτωβρίου. Όπως ο ίδιος δήλωσε, πρόκειται να εξηγήσει την κατάσταση αλλά και να ανακοινώσει τα νέα μούτρα που...

Διαβάστε Περισσότερα