motori.gr
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS
No Result
View All Result
motori.gr
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS
No Result
View All Result
motori.gr
No Result
View All Result

Volkswagen Öko-Polo: Το 1988 είχε κατανάλωση καυσίμου 3 λίτρα/100 χλμ.!

Γιώργος Ψαρράς by Γιώργος Ψαρράς
9 Ιανουαρίου 2021
in CLASSIC CARS
Volkswagen Öko-Polo: Το 1988 είχε κατανάλωση καυσίμου 3 λίτρα/100 χλμ.!

Σήμερα όλα τα νέα μοντέλα κάνουν «αγώνα» για τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, ωστόσο το Volkswagen Öko-Polo πέτυχε αυτό το στόχο πριν από 32 χρόνια.

ADVERTISEMENT

Σύμφωνα με τη Volkswagen το 1988 ανέπτυξε το πρωτότυπο Öko-Polo (στα γερμανικά σημαίνει οικονομικό Polo), το οποίο μπορούσε να διανύσει 100 χλμ. καταναλώνοντας μόλις 3 λίτρα καυσίμου. Για τα δεδομένα της εποχής ήταν ένα αρκετά καλό νούμερο.

Το Öko-Polo χρησιμοποιούσε ένα δικύλινδρο πετρελαιοκινητήρα 858 κ.εκ., άμεσου ψεκασμού με υπερσυμπιεστή G40. Ο θάλαμος του μικρού πετρελαιοκινητήρα διέθετε μια ανθεκτική στη θερμότητα ουσία αφρού για να ελαχιστοποιήσει το θόρυβο και τους κραδασμούς.

Volkswagen: H μεγάλη διαφορά Ελλάδας-Γερμανίας στην ηλεκτροκίνηση

Η γερμανική εταιρεία αναφέρει ότι δημιουργήθηκαν μόνο 50-75 Öko-Polo, ενώ ποτέ δε εισήλθε στη γραμμή της μαζικής παραγωγής λόγω υψηλού κόστους. Οι καινοτομίες όμως που ενσωμάτωνε χρησιμοποιήθηκαν αργότερα σε άλλα μοντέλα της Volkswagen.

Το λευκό Öko-Polo με τις πλευρικές λωρίδες στα χρώματα του ουράνιου τόξου που βλέπετε στις σχετικές φωτογραφίες ανήκει στον Ρος Καπλς, ένα φανατικό οπαδό της Volkswagen στην Αμερική.

Το Öko-Polo είναι τόσο σπάνιο που δεν υπάρχει ούτε στο μουσείο της Volkswagen στο Βόλσμπουργκ. Μάλιστα το συγκεκριμένο Öko-Polo εκτιμάται ότι είναι το μοναδικό που υπάρχει στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού. Ο Καπλς όταν το αγόρασε από κάποιον στο Ουισκόνσιν που το είχε αποκτήσει σε δημοπρασία, γνώριζε ότι απουσιάζουν αρκετά γνήσια κομμάτια του, όπως ο κινητήρας. Έτσι αποφάσισε να τοποθετήσει ένα «χιλιάρη» κινητήρα προερχόμενο από άλλο Polo.

Σε ηλικία 10 ετών ο Καπλς ερωτεύτηκε ένα κίτρινο Beetle του 1972 στην  οικογενειακή επιχείρηση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στο Μπέλμοντ. Αγόρασε το πρώτο του Volkswagen, ένα Jetta GLI του 1985 όταν ήταν 16 ετών. Πλέον έχει στην προσωπική του συλλογή 70 μοντέλα της Volkswagen…


Tags: 1988OKO-POLOΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥΚΙΝΗΤΗΡΑΣΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ
ShareTweet
  • Ποιοί Είμαστε
  • Διαφημιστείτε στο Motori
  • Eπικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Cookies
  • Πολιτική
NEWSLETTER

© 2021 motori.gr | All rights reserved | Developed by D3 Solutions

No Result
View All Result
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS