Η Volkswagen τα τελευταία χρόνια ακολούθησε πιστά τη μόδα που επέβαλε το «ξήλωμα» όλων των φυσικών μπουτόν από το εσωτερικό των οχημάτων της.
Ωστόσο η γερμανική εταιρεία συνειδητοποίησε επιτέλους το μεγάλο πρόβλημα εργονομίας που δημιούργησε αυτή η τακτική και σκοπεύει να επιστρέψει στα παραδοσιακά μπουτόν. Το τελευταίο διάστημα υπήρχαν φήμες για τη σχετική απόφαση της Volkswagen, ενώ πρόσφατα επιβεβαιώθηκε από επίσημα χείλη.
Ο επικεφαλής σχεδίασης της Volkswagen, Andreas Mindt, σε συνέντευξη που παραχώρησε παραδέχτηκε ότι αυτή η προσέγγιση ήταν λάθος και θα διορθωθεί. Χαρακτηριστική είναι η φράση που χρησιμοποίησε: «Ειλικρινά, είναι αυτοκίνητο. Δεν είναι τηλέφωνο», αναφερόμενος στη υπερσυγκέντρωση λειτουργιών και ρυθμίσεων του οχήματος στην κεντρική οθόνη αφής, που είχε ως αποτέλεσμα των αφανισμό των φυσικών μπουτόν ή την αντικατάστασή τους με ευαίσθητα στο άγγιγμα.
Μπορεί η διαμόρφωση αυτή να δημιουργεί ένα μινιμαλιστικό, μοντέρνο και σύγχρονο εσωτερικό, όμως έχει ως αποτέλεσμα να αποσπάται σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό η προσοχή του οδηγού, όταν προσπαθεί εν κινήσει να περιηγηθεί στα δαιδαλώδη μενού και υπομενού της οθόνης αφής, κάτι που αυξάνει σημαντικό τον κίνδυνο ατυχήματος.
Σύμφωνα λοιπόν με τον Andreas Mindt, από το επερχόμενο ηλεκτρικό Volkswagen ID.2all και μετά όλα τα νέα μοντέλα θα διαθέτουν κάτω από την οθόνη φυσικά κουμπιά για πέντε σημαντικές λειτουργίες, οι οποίες θα είναι η ένταση του ηχοσυστήματος, η θέρμανση σε κάθε πλευρά του αυτοκινήτου, οι αεραγωγοί και αλάρμ.
O ρόλος του EuroNCAP
Βέβαια η απόφαση αυτή δε λήφθηκε μόνο έπειτα από αρνητικά σχόλια ιδιοκτητών, αλλά και από το γεγονός ότι ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός EuroNCAP από το 2026 θα έχει ως προαπαιτούμενο για την απόδοση της ύψιστης διάκρισης των πέντε αστεριών στις δοκιμές πρόσκρουσης, την ύπαρξη φυσικών κουμπιών-χειριστηρίων για την κόρνα, τους υαλοκαθαριστήρες, τα φλας, τα φώτα κινδύνου και της λειτουργίας SOS.
Ο Andreas Mindt πρόσθεσε: «Θα είναι σε κάθε αυτοκίνητο που κατασκευάζουμε από εδώ και στο εξής. Δε θα κάνουμε ποτέ, μα ποτέ πια αυτό το λάθος. Στο τιμόνι, θα έχουμε φυσικά κουμπιά».