Volkswagen Iltis: Στρατιωτική θητεία και νίκη στο Ράλι Παρίσι-Ντακάρ

11 Σεπτεμβρίου, 2020

Αν σας ρωτούσαμε ποια μοντέλα απαρτίζουν τη γκάμα με τα SUV της Volkswagen δε θα δυσκολευόσασταν να απαντήσετε, καθώς τα T-Cross, T-Roc, Tiguan και Touareg είναι ιδιαίτερα δημοφιλή.

Αν όμως σας ζητούσαμε να πείτε πως ονομάζονταν πριν από 42 χρόνια ο πρόγονος των γερμανικών SUV, τότε μάλλον η απάντηση δε θα ήταν εύκολη. Αυτό διότι ελάχιστοι θυμούνται ή γνωρίζουν την ιστορία του Iltis. Ας καλύψουμε λοιπόν αυτό το κενό στις γνώσεις μας.

Το 1978 ξεκίνησε η παραγωγή του Iltis στο εργοστάσιο της Audi στο Ίνγκολστατ. Για την ακρίβεια το Iltis ήταν μια βελτιωμένη έκδοση του DKW Munga, το οποίο η Audi κατασκεύαζε όλη τη δεκαετία του 1960. Ωστόσο το Iltis χρησιμοποιούσε επίσης εξαρτήματα από άλλα μοντέλα της Audi, από τα Golf και Beetle.

 

 

 

Το Iltis χρησίμευε κυρίως ως βοηθητικό όχημα του γερμανικού στρατού, ενώ το 1979 κυκλοφόρησε και η πολιτική του έκδοση. Τροφοδοτούνταν από κινητήρα 1.741 κ.εκ., ο οποίος απέδιδε από 70 μέχρι 75 ίππους (ανάλογα με την ποιότητα καυσίμου) και συνεργάζονταν με μηχανικό κιβώτιο 4 σχέσεων.

H μηχανική τετρακίνηση του Iltis επέτρεπε στον οδηγό να ενεργοποιήσει τη μετάδοση της κίνησης από τους πίσω σε όλους τους τροχούς. Οι off-road επιδόσεις του Iltis ενέπνευσαν την Audi να μεταφέρει το σύστημα τετρακίνησης στα μοντέλα της και έτσι γεννήθηκε το διάσημο σύστημα Quattro.

Το Iltis έχει αφήσει ανεξίτηλα τα χνάρια του στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, καθώς το 1980 η Volkswagen συμμετείχε με τέσσερα οχήματα στο θρυλικό Ράλι Παρίσι-Ντακάρ. Σημειώνεται ότι οι μόνες τροποποιήσεις που έγιναν στα Iltis αφορούσαν την προσθήκη ενός μεγαλύτερου καρμπιρατέρ και ενός διαφορετικού εκκεντροφόρου.

Ήταν η δεύτερη μόλις χρονιά που διοργανώνονταν ο πιο απαιτητικός αγώνας για ανθρώπους και οχήματα, ενώ τότε ακόμα οι Ειδικές Διαδρομές ξεκινούσαν από τη γαλλική πρωτεύουσα και έφταναν στην πρωτεύουσα της Σενεγάλης.

Με τη συμμετοχή της στο Ράλι Παρίσι-Ντακάρ η Volkswagen είχε διπλό στόχο. Να προωθήσει εμπορικά το Iltis στο γαλλικό στρατό και να εγείρει το αγοραστικό ενδιαφέρον για την πολιτική του έκδοση. Μάλλον τα κατάφερε καθώς τα πληρώματα των τεσσάρων Iltis τερμάτισαν στην πρώτη, στη δεύτερη, στην τέταρτη και στην ένατη θέση. Στη φαρέτρα του δε διέθετε επιδόσεις, αλλά κυρίως αξιοπιστία.

 

Συνολικά η Volkswagen, μέχρι το 1982, κατασκεύασε 9.000 πολιτικά και στρατιωτικά Iltis.

Mοιραστείτε αυτό το άρθρο...
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Δημοσιεύτηκε στις: 11 Σεπτεμβρίου 2020

0 Σχόλια

Υποβάλετε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν…

PICK Πάτρας: Φέτος η εκδήλωση ήταν διαφορετική

PICK Πάτρας: Φέτος η εκδήλωση ήταν διαφορετική

Και το μήνυμα των διοργανωτών ήταν «μείνετε σπίτι και απολαύστε τη διοργάνωση από την ΕΡΤ Sports» και ο κόσμος της Πάτρας πειθάρχησε απόλυτα στο 12ο Patras International Circuit for Kart. Παρών και ο υφυπουργούς Πολιτισμού και Αθλητισμού Λευτέρης Αυγενάκης ο οποίος...

Διαβάστε Περισσότερα
24 Ηours of Le Mans: Τρίτη συνεχόμενη νίκη της Toyota (video)

24 Ηours of Le Mans: Τρίτη συνεχόμενη νίκη της Toyota (video)

H Κυριακή 20 Σεπτεμβρίου είναι ημέρα χαράς για τους ανθρώπους της Toyota καθώς κατέκτησαν τη νίκη σε δύο πολλά σημαντικά γεγονότα του παγκόσμιου motorsport. Πήραν τη νίκη στο ράλι Τουρκίας, 5ος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος με Έβανς-Μάρτν (Yaris WRC), ενώ αρκετά...

Διαβάστε Περισσότερα
WRC, ράλι Τουρκίας: Στον αγώνα των ανατροπών νικητές Έβανς-Μάρτιν-Toyota

WRC, ράλι Τουρκίας: Στον αγώνα των ανατροπών νικητές Έβανς-Μάρτιν-Toyota

Οι Έβανς-Μάρτιν (Toyota Yaris WRC) είναι οι νικητές του ράλι Τουρκίας, 5ος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος και το μοναδικό πλήρωμα που διπλασιάζει τις νίκες του στο φετινό πρωτάθλημα. Ήταν ο  αγώνας με πρωταγωνιστή τα κλαταρισμένα ελαστικά που έπαιξαν το...

Διαβάστε Περισσότερα