Στην πρόσφατη προϊοντική επίθεση που εξαπέλυσε η Toyota, περιλαμβάνεται και το ανανεωμένο bZ4X.
Αρχικά να πούμε ότι το bZ4X ήταν το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο παραγωγής της ιαπωνικής εταιρείας, το οποίο λανσαρίστηκε το 2022. Σύμφωνα με την Toyota το bZ4X στην Ευρώπη περιλαμβάνεται στο top5 των εμπορικότερων μοντέλων στην κατηγορία του. Η ανανέωση του bZ4X φέρνει αλλαγές σε αισθητικό, τεχνολογικό και εξοπλιστικό επίπεδο.

Η ανάπλαση του μπροστινού τμήματος περιλαμβάνει κομψότερα και λεπτότερα Led φώτα σχήματος “C”, τα οποία επικοινωνούν μεταξύ τους με μια φωτιζόμενη μπάρα στη μάσκα, ενώ βελτιωμένη είναι και η αεροδυναμική. Το εσωτερικό συναντάμε νέα κεντρική κονσόλα για εύκολη χρήση ψηφιακών συσκευών και μια νέα σχεδίαση του πίνακα οργάνων, με στάνταρ την κεντρική οθόνη αφής 14 ιντσών του συστήματος πολυμέσων.

Toyota bZ4X: Δυο επιλογές μπαταρίας και αυτονομία έως 573 χλμ.
Πλέον στη γκάμα του bZ4X υπάρχουν δυο επιλογές μπαταρίας, ώστε να καλύπτει διαφορετικές ανάγκες. Η μπαταρία, χωρητικότητας 57,7 kWh, θα είναι αποκλειστικά διαθέσιμη στο προσθιοκίνητο bZ4X, το οποίο αποδίδει 167 ίππους (123 kW). Η μεγαλύτερη μπαταρία, χωρητικότητας 73,1 kWh, θα προσφέρεται τόσο στο προσθιοκίνητο όσο και στον τετρακίνητο bZ4X.
Στην πρώτη περίπτωση η ισχύς είναι 224 ίπποι (165 kW) και στη δεύτερη 343 ίπποι (252 kW). Η μέγιστη αυτονομία του ανανεωμένου bZ4X φτάνει έως και τα 573 χλμ. (μέτρηση WLTP), ωστόσο αναμένεται η έγκριση του εν λόγω αριθμού.

Σημειώνεται ότι στο τετρακίνητο bZ4X η ικανότητα ρυμούλκησης έχει διπλασιαστεί, φτάνοντας στα 1.500 κιλά. Παράλληλα το πρόγραμμα “Battery Care” της Toyota παρέχει εγγύηση μπαταρίας έως και 10 χρόνια/1 εκατομμύριο χλμ. με την επιφύλαξη ετήσιου ελέγχου υγείας της μπαταρίας. Ένας νέος ενσωματωμένος φορτιστής AC 22 kW θα είναι διαθέσιμος στην εξοπλιστική έκδοση High, ενώ η μέγιστη ισχύς DC φόρτισης παραμένει στα 150 kW.

Τα eAxle που ενσωματώνουν τη μονάδα κιβωτίου/διαφορικού, τον ηλεκτροκινητήρα και τον μετατροπέα σε μία ενιαία μονάδα, έχουν επίσης αναβαθμιστεί, καθώς χρησιμοποιούν ημιαγωγούς καρβιδίου του πυριτίου (SIC), οι οποίοι βοηθούν στην παροχή υψηλότερης ισχύος.
Στάνταρ είναι πλέον στο bZ4X η λειτουργία προετοιμασίας της μπαταρίας, με την οποία μπορεί να εξασφαλιστεί η βέλτιστη θερμοκρασία φόρτισης, για αποδοτικότερη φόρτιση. Αυτή η λειτουργία μπορεί να ενεργοποιηθεί χειροκίνητα ή αυτόματα με εισαγωγή στο σύστημα πλοήγησης του σταθμού ταχείας φόρτισης.

Επιπλέον το σύστημα πλοήγησης μπορεί να επιλέξει αυτόματα μια διαδρομή με προτεινόμενους, βολικούς σταθμούς φόρτισης, αξιολογώντας την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας του αυτοκινήτου και την υπολειπόμενη αυτονομία. Αυτή η λειτουργία έχει ήδη γίνει διαθέσιμη στα υφιστάμενα bZ4X, μέσω ασύρματης (over-the-air) ενημέρωσης.

Τέλος, η νέα ρύθμιση της ανάρτησης στο bZ4X έχει ως αποτέλεσμα χαμηλότερα επίπεδα θορύβου και κραδασμών, βελτιωμένη άνεση και πιο δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης. Στις αγορές της Ευρώπης το ανανεωμένο bZ4X αναμένεται να παρουσιαστεί μετά το φετινό καλοκαίρι.