motori.gr
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS
No Result
View All Result
motori.gr
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS
No Result
View All Result
motori.gr
No Result
View All Result

Toyota Aygo X: Οδηγούμε το νέο αστικό crossover μέχρι την παραλία και δεν κολλάμε στην άμμο!

Γιώργος Ψαρράς by Γιώργος Ψαρράς
27 Μαΐου 2022
in TEST DRIVE
Aygo

Πιο κοντά στο κύμα μπορεί να φτάσει πλέον το νέο Toyota Aygo X.

Σε λίγες μέρες υποδεχόμαστε και επίσημα το φετινό καλοκαίρι και για το λόγο αυτό αποφασίσαμε να επισκεφτούμε μια κοντινή παραλία, λίγο έξω από την Αττική.

ADVERTISEMENT

Μπορεί να μη βουτήξαμε (για εμάς ακόμα η θάλασσα είναι λίγο παγωμένη), αλλά «δροσιστήκαμε» με τη συντροφιά μας. Διπλά στο κύμα λοιπόν, είχαμε την πρώτη σύντομη γνωριμία, επί ελληνικού εδάφους, με το νέο Toyota Aygo X, το οποίο είναι πλέον διαθέσιμο στη χώρα μας.

Αν αναρωτιέστε γιατί δεν κινηθήκαμε αποκλειστικά μέσα στην πόλη, που θεωρείται το φυσικό περιβάλλον του Aygo, την απάντηση μάλλον θα σας τη δώσει η προσθήκη του γράμματος Χ στο όνομά του. To μικρότερο μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας «μεταλλάχτηκε» σε crossover και έτσι μπορέσαμε να πατήσουμε πιο εύκολα μαζί του την άμμο της παραλίας.

Διαφορετική προσωπικότητα

Προφανώς δεν επισκεφτήκαμε κάποια δυσπρόσιτη παραλία, καθώς το νέο Aygo Χ διαθέτει πιο περιπετειώδη χαρακτήρα, αλλά δεν ενδείκνυται για σκληρές off-road εξορμήσεις. Βασικότερο όπλο στη φαρέτρα του αποτελεί η μεγαλύτερη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (+11 χλστ.) που φτάνει τα 146 χλστ. Παράλληλα περιμετρικά το αμάξωμα ενισχύεται με μαύρο προστατευτικό πλαστικό.

Με φόντο το απέραντο μπλε της θάλασσας.
Η μεγαλύτερη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος βοηθάει όταν τελειώνει η άσφαλτος.

Σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο δείχνει πιο μυώδες, χάρη κυρίως στα τονισμένα του φτερά. Οι ακροβολισμένοι τροχοί των 17 ιντσών (ντυμένοι με ελαστικά διαστάσεων 175/65), ενισχύουν το σαφώς πιο δυναμικό του παρουσιαστικό. Παρατηρήστε ακόμα το ψηλότερο καπό, την πλατύτερη κλειστή μάσκα και την εμφανή αύξηση των εξωτερικών του διαστάσεων που όμως δεν αλλοιώνουν τον αστικό του χαρακτήρα.

Μεγαλύτερα τα εμπρός φωτιστικά σώματα.
Κάθετα παραμένουν τα πίσω φώτα.

Αναλυτικότερα, δομημένο πάνω στην πλατφόρμα GA-B της αρχιτεκτονικής TNGA, το μήκος έχει αυξηθεί 235 χλστ. φτάνοντας τα 3.700 χλστ., το πλάτος μεγάλωσε 125 χλστ. στα 1.740 χλστ. και το ύψος κατά 50 χλστ. στα 1.525 χλστ.

Tα Led αμυγδαλωτά εμπρός φωτιστικά σώματα σχήματος “C” είναι εντελώς διαφορετικά, τα επίσης Led πίσω διατήρησαν την κάθετη διάταξη τους, ενώ ανάμεσα τους παραμένει η γυάλινη πόρτα του χώρου αποσκευών.

Στα εντός

Οριστική ρήξη με το παρελθόν διαπιστώσαμε στο εσωτερικό του νέου Aygo Χ. Το τριάκτινο πολυλειτουργικό τιμόνι προέρχεται από το Yaris, ενώ στον πίνακα οργάνων υπάρχει ενσωματωμένη μια έγχρωμη TFT 4,2 ιντσών οθόνη πολλαπλών ενδείξεων που πλαισιώνεται από το αναλογικό ταχύμετρο και το στροφόμετρο. To ταμπλό απέκτησε εντονότερες καμπύλες, ενώ στα πάνελ των θυρών υπάρχουν ακόμα γυμνές μεταλλικές επιφάνειες στο χρώμα του αμαξώματος, ενώ ασορτί είναι το περίγραμμα στους ακριανούς αεραγωγούς.

Η μεγάλη οθόνη αφής έχει εύκολο μενού.
Στα 5,9 λίτρα/100 χλμ. η κατανάλωση καυσίμου με κλιματισμό ενεργοποιημένο.

To σύστημα πολυμέσων Toyota Smart Connect συνδυάζεται με κεντρική οθόνη αφής έως 9 ιντσών, ενώ το μαύρο γυαλιστερό πλαίσιο την κάνει να δείχνει μεγαλύτερη. Το μενού της οθόνης αφής είναι αρκετά εύκολο στην περιήγηση, ενώ αριστερά της υπάρχουν τέσσερα βασικά κουμπιά. Θα θέλαμε όμως και το παραδοσιακό στρογγυλό περιστρεφόμενο χειριστήριο για την αυξομείωση της έντασης.

Πιο ευρύχωρο και μοντέρνο το εσωτερικό.
Ψηλότερη η θέση οδήγησης.

Tα πλαστικά όλα παραμένουν σκληρά, αλλά με πιο προσεγμένο φινίρισμα και συναρμογή. Οι πίσω πόρτες έχουν αρκετά στενό άνοιγμα, κάτι που δε βοηθάει στην επιβίβαση-αποβίβαση των επιβατών, ενώ τα παράθυρα τους ανοίγουν μόνο με ανάκληση. Πάντως δυο επιβάτες θα βολευτούν στην πίσω σειρά καθισμάτων και θα αντιληφθούν το μεγαλύτερο χώρο που έχουν για τα πόδια τους, καθώς το μεταξόνιο μεγάλωσε (+90 χλστ.) και βρίσκεται πλέον στα 2.430 χλστ.

Χωρίς ρεζέρβα νιώθεις μια ανασφάλεια…
Πορτμπαγκάζ 231 λίτρα.

Ο «αέρας» ανάμεσα στα κεφάλια και στην οροφή κρίνεται ικανοποιητικός για κάποιον κανονικού αναστήματος. Κερδισμένος κατά 60 λίτρα είναι και ο χώρος των αποσκευών, προσφέροντας τώρα 231 λίτρα. Έχει βάθος και «έξυπνη» εταζέρα που σηκώνεται μαζί με την πόρτα του χώρου αποσκευών.

Κινητήρας

Γνώριμος, αλλά αναβαθμισμένος, είναι κάτω από το εμπρός καπό ο ατμοσφαιρικός «χιλιάρης» βενζινοκινητήρας των 72 ίππων (6.000 σ.α.λ.) και 93 Nm ροπής. Η τρικύλινδρη φύση του γίνεται περισσότερο αντιληπτή ηχητικά όσο ανεβαίνουν οι στροφές, αλλά χωρίς να κουράζει το αφτί. Συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, το οποίο έχει ψηλά τοποθετημένο λεβιέ, με καλή αίσθηση στα κουμπώματα και αραιή κλιμάκωση.

Δεν επιτρέπει στον κινητήρα να κρεμάει, αλλά αντιλαμβάνεσαι κάποια κενά δύναμης, όμως δε χρειάζεται να κάνεις κατέβασμα. Κατέβασμα σχέσης θα χρειαστεί να κάνεις ίσως σε μια προσπέραση, καθώς οι ρεπρίζ είναι λίγο αργές.

Μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων.
Ο γνωστός τρικύλινδρος «χιλιάρης» βενζινοκινητήρας των 72 ίππων.

Το νέο Aygo X μέχρι τα 120 χλμ./ώρα ανεβάζει πρόθυμα ρυθμούς, ενώ από εκεί και μετά θέλει περισσότερη προσπάθεια. Σίγουρα αποστολή του δεν είναι να βάζει φωτιά στην άσφαλτο, όπως αποδεικνύουν και οι επιδόσεις του (επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 14,9 δευτ. και τελική ταχύτητα 158 χλμ./ώρα).

Παρότι ο κλιματισμός δούλευε υπερωρίες, λόγω της εξωτερικής θερμοκρασίας που έφτανε τους 32 βαθμούς Κελσίου, η μέγιστη κατανάλωση καυσίμου που καταγράψαμε δεν έσπασε το φράγμα των 5,9 λίτρων/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 4,8 λίτρα/100 χλμ.-εκπομπές C02 στα 108 γρ./χλμ.), ενώ σίγουρα μπορείς να πετύχεις χαμηλότερο αριθμό.

Οδηγώντας

Από τα πρώτα χλμ. εκτιμήσαμε την καλύτερη περιμετρική ορατότητα που προσφέρει η ψηλότερη θέση οδήγησης. Μόνο οι παχιές πίσω κολόνες δυσκολεύουν την ορατότητα, όταν για παράδειγμα ξεπαρκάρεις από κάθετη θέση στάθμευσης. Το σύστημα διεύθυνσης παρέχει πιο μεστή αίσθηση και περισσότερη πληροφόρηση, ενώ αποτελεσματικά κρίνονται τα φρένα με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και δαγκάνες πίσω.

Στον αυτοκινητόδρομο ξεδιπλώνει τον πιο ώριμο οδηγικό του χαρακτήρα, ο οποίος χτίστηκε, όπως προαναφέραμε, πάνω στη νέα πλατφόρμα. Σταθερό στις μεγάλες ευθείες και με ενισχυμένη ηχομόνωση κάνει το ταξίδι πιο ξεκούραστο, ενώ παρά το μέγεθος του δεν είναι ευάλωτο σε πλευρικές ριπές ανέμων.

Μήκος 3.700 χλστ.
Τροχοί 17 ιντσών.

Καλό  βαθμό λαμβάνει και η απόσβεση της ανάρτησης (γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά-ημιάκαμπτος άξονας πίσω) συμβάλλοντας στην καλύτερη ποιότητα κύλισης. Θα περίμενε κανείς ότι η αύξηση του ύψους θα ευνοούσε τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, όμως το νέο Aygo Χ σίγουρα δε γέρνει ανησυχητικά.

Συμπέρασμα

H Toyota επιμένει και επενδύει στη συγκεκριμένη κατηγορία με το νέο Aygo X, ακολουθώντας όμως το δημοφιλές μονοπάτι των crossover. Στην τρίτη του πλέον γενιά έχει ανεβάσει τον πήχη σε αισθητική, τεχνολογία, χώρους, ασφάλεια, ποιότητα, άνεση, εξοπλισμό, απόδοση και οδηγική συμπεριφορά. Στην ελληνική αγορά το νέο Aygo X διατίθεται με επτά εξοπλιστικές εκδόσεις, ενώ η αρχική του τιμή ορίζεται στα 14.370 ευρώ.

Διαβάστε ακόμα

Το πεντάλ του συμπλέκτη έλλειπε από την Toyota GR Supra! Απέκτησε επιτέλους μηχανικό κιβώτιο

Tags: 72 ΙΠΠΟΙAYGO XCROSSOVERTEST DRIVETIMHTOYOTAΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣΔΟΚΙΜΗΕΛΛΑΔΑΟΔΗΓΟΥΜΕ
ShareTweet
  • Ποιοί Είμαστε
  • Διαφημιστείτε στο Motori
  • Eπικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Cookies
  • Πολιτική
NEWSLETTER

© 2021 motori.gr | All rights reserved | Developed by D3 Solutions

No Result
View All Result
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS