Ο Όμιλος Stellantis φαίνεται ότι έχει αποφασίσει την οριστική διακοπή λειτουργίας του εργοστασίου που βρίσκεται στο Λούτον της Αγγλίας.
Πρόκειται για ένα ιστορικό εργοστάσιο, το οποίο λειτουργεί από το 1905, όταν η Vauxhall (το παρακλάδι της Opel στο Ηνωμένο Βασίλειο που ανήκει από το 2021 στον Όμιλο Stellantis) επεκτάθηκε από την αρχική της θέση που ήταν στο Νότιο Λονδίνο. Κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου εκεί κατασκευάζονταν φορτηγά και τανκς. Το 1932 ξεκίνησε η παραγωγή βαν στο Λούτον, ενώ τη δεκαετία του 1950, το εργοστάσιο απασχολούσε περίπου 36.000 άτομα.
Το λουκέτο στο εν λόγω εργοστάσιο πρόκειται να μπει το δεύτερο εξάμηνο του 2025, αν και το 2022 είχε ανακοινωθεί ότι στα πλάνα ήταν να κατασκευάζονται εκεί ηλεκτρικά οχήματα. Στο Λούτον κατασκευάζονται επί του παρόντος τα βαν Opel/Vauxhall Vivaro, Peugeot Expert, Fiat Scudo και Citroen Jumpy με θερμικούς κινητήρες, ενώ στόχος ήταν να ξεκινήσει η παραγωγή και των ηλεκτρικών τους εκδόσεων που εισάγονται από το Hordain της Γαλλίας.

Η απόφαση αυτή όμως άλλαξε σύντομα, καθώς στη Βρετανία επιβλήθηκαν ποσοστώσεις για τα ηλεκτρικά οχήματα των αυτοκινητοβιομηχανιών. Για το 2024 ίσχυε ότι το 22% των νέων επιβατικών οχημάτων και το 10% των νέων βαν που πωλούνται στη χώρα θα έπρεπε να είναι ηλεκτρικά. Μάλιστα τα ποσοστά αυτά το 2025 θα έπρεπε να αυξηθούν, όμως τα μηνύματα από την πορεία της ηλεκτροκίνησης δεν ήταν ενθαρρυντικά και έτσι η κυβέρνηση αποφάσισε να διαπραγματευτεί το σχετικό μέτρο.
Οι συζητήσεις με τις αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν τοπική παραγωγή θα ολοκληρωθούν στις 18 Φεβρουαρίου, όμως ο Όμιλος Stellantis φαίνεται να έχει πάρει την απόφασή του για το εργοστάσιο στο Λούτον. Μια απόφαση που έχει ως αποτέλεσμα να χαθούν 1.100 θέσεις εργασίας. Ελάχιστες θέσεις εργασίας θα σωθούν από τη μεταφορά ορισμένων λειτουργιών στο εργοστάσιο Ellesmere Port κοντά στο Λίβερπουλ, ενώ ο Όμιλος Stellantis έχει δεσμευτεί να προσφέρει εναλλακτικές επιλογές επανεκπαίδευσης ή απασχόλησης στους εργαζόμενους.