Toν Μάρτιο του 1975 ήταν η πρώτη φορά που αγωνίστηκε για πρώτη φορά στην πίστα του Moist το Skoda 130 RS, με την διάταξη «όλα πίσω»
Με την ευκαιρία της επετείου του 130 RS η Skoda δημιούργησε έναν ξεχωριστό χώρο στο Μουσείο της, για να τιμήσει το αγωνιστικό αυτοκίνητο με το ιδιαίτερο σχήμα.

Τα δύο εκθέματα θα παραμείνουν στο χώρο του μουσείου μέχρι τις 27 Απριλίου, ενώ παράλληλα η τσέχικη εταιρεία δημιούργησε και ένα επετειακό βίντεο.
Skoda 130 RS: Άξιος συνεχιστής των 180RS και 200RS
H σειρά RS (Rallye Sport) της Skoda την έκανε γνωστή στους αγώνες με πολλές επιτυχίες και το 130 RS ήταν ένα από τα πιο εμβληματικά αγωνιστικά της εταιρείας. Βασίστηκε στις επιτυχίες των 180 RS και 200 RS και συνέχισε επάξια σε πίστες και αγωνιστικές διαδρομές. Το 1977 μάλιστα κέρδισε την πρώτη θέση στην κατηγορία του στο πλέον διάσημο ράλι του κόσμου, εκείνο του Μόντε Κάρλο, ενώ στην πρώτη του εμφάνιση στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα Τουρισμού του 1975, δύο Skoda 130 RS βρέθηκαν στην τρίτη και τέταρτη θέση γενικής στην κατηγορία κάτω των 2.000 κ.εκ.

Από τα καλά πλαρασίσματα του 130 RS δεν έλειψε και το δικό μας Ράλλι Ακρόπολις, καθώς το 1979 και το 1981 βρέθηκε στην όγδοη θέση, ανταγωνιζόμενο ωστόσο με πολύ πιο ισχυρούς αντιπάλους. Η επιτυχία του άλλωστε δεν βασιζόταν στην απόλυτη ισχύ, καθώς ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 1.3 λίτρων, με τον εκκεντροφόρο στο πλάι, απέδιδε από 113 μέχρι 142 ίππους, αλλά το βάρος του ήταν μόλις 720 κιλά, με την τελική του ταχύτητα να φτάνει τα 220 χλμ./ώρα, χάρη και στην αεροδυναμική του coupe αμαξώματος.

Από τότε πέρασαν πολλά χρόνια, αλλά το λογότυπο RS ήταν πάντοτε συνώνυμο των γρήγορων Skoda, όπως τα Octavia RS και Fabia RS, ενώ μην ξεχνάμε και τις αγωνιστικές επιτυχίες του Fabia RS Rally 2, ή του Fabia WRC.
Δείτε το επετειακό βίντεο που ετοίμασε η Skoda για την περίσταση.