motori.gr
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS
No Result
View All Result
motori.gr
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS
No Result
View All Result
motori.gr
No Result
View All Result

Skoda Favorit: Κλεισμένο 30 χρόνια σε ένα γκαράζ της Αθήνας – Με τα νάιλον ακόμα στα καθίσματα έχει διανύσει μόνο 34 χλμ! (εικόνες)

Γιώργος Ψαρράς by Γιώργος Ψαρράς
3 Μαΐου 2023
in CLASSIC CARS
Skoda Favorit

Το πιο άψογα διατηρημένο Favorit

Η Skoda θα ήθελε για τη συλλογή του Μουσείου της το συγκεκριμένο Favorit, καθώς είναι το πιο άψογα διατηρημένο που υπάρχει στον κόσμο!

ADVERTISEMENT

Παρότι αγοράστηκε πριν από 30 χρόνια μοιάζει να βγήκε μόλις χτες από τη γραμμή παραγωγής. Πώς γίνεται όμως κάτι τέτοιο; Το 1993 το συγκεκριμένο λευκό Favorit αγοράστηκε από μια αντιπροσωπεία της Skoda στην Ελλάδα, όμως η ιδιοκτήτρια του αποφάσισε ότι τελικά δεν της ταιριάζει η οδήγηση. Έτσι αποφάσισε να αποθηκεύσει το νέο της αυτοκίνητο σε ένα υπόγειο γκαράζ κοντά στο σπίτι της, το οποίο βρίσκονταν σε κάποιο προάστιο της Αθήνας.

Skoda Favorit
Σε άριστη κατάσταση μετά από 30 χρόνια

Η μόνη διαδρομή που έκανε στη διάρκεια τριών δεκαετιών το εν λόγω Favorit ήταν από την αντιπροσωπεία της Skoda στο γκαράζ. Όπως μαρτυρά το οδόμετρο του έχει διανύσει μόλις 34 χλμ. Όπως βλέπετε και στις φωτογραφίες υπάρχουν ακόμα τα προστατευτικά νάιλον στα εμπρός καθίσματα και τα χαρτόνια πάνω από τα πατάκια που αναγράφουν στα ελληνικά «η καθαριότητα είναι μισή αρχοντιά». Ωστόσο υπάρχουν ορισμένες γρατζουνιές από τα αυτοκίνητα που έκαναν ελιγμούς πλάι του, όλα αυτά τα χρόνια, για να παρκάρουν στο υπόγειο γκαράζ.

Skoda Favorit
30 χρόνια κλεισμένο σε ένα γκαράζ

Κάτω από το εμπρός καπό του βρίσκεται ένας κινητήρας 1.3 λίτρων, απόδοσης 54 ίππων, ο οποίος έχει δουλέψει ελάχιστα, ενώ για να ηχήσει ξανά χρειάστηκε απλά να αλλαχτεί η μπαταρία του αυτοκινήτου, τα λάδια και τα φίλτρα. Στα έξτρα της βασικής έκδοσης LX που είχε ζητήσει η πρώτη ιδιοκτήτρια, ήταν τα διακοσμητικά αυτοκόλλητα πλευρικά του αυτοκινήτου και η απομίμηση ξύλου στο ταμπλό. Πρόκειται για την ανανεωμένη εκδοχή του Favorit, καθώς το λογότυπο της Skoda βρίσκεται στο κέντρο και όχι στο άκρο της μάσκας.

Skoda Favorit
Με τη σχεδιαστική υπογραφή Bertone

Οι διεκδικητές του Skoda Favorit

Το φθινόπωρο του 2022 το «ελληνικό» Favorit βγήκε σε δημοπρασία και προσέλκυσε το ενδιαφέρον του οδηγού αγώνων Jiří Mičánek Junior από την Τσεχία. Ο 36χρονος έχει στενούς δεσμούς με τη Skoda. Ο πατέρας του, Jiří Mičánek Senior, είχε οδηγήσει μονοθέσια αγωνιστικά στην τότε Τσεχοσλοβακία και στην Ανατολική Ευρώπη, τα περισσότερα με κινητήρες της Skoda, ενώ είχε κατακτήσει δέκα πρωταθλήματα στην καριέρα του.

Skoda Favorit
Απομίμηση ξύλου στο ταμπλό

Παράλληλα ο πατέρας του χρησιμοποιούσε ένα Favorit για τις καθημερινές μετακινήσεις της οικογένειας, ενώ είχε μερικά ακόμα για τις ανάγκες της σχολής αγώνων που διατηρούσε στις αρχές της δεκαετίας του 1990. Αξίζει να αναφέρουμε ότι ο Jiří Mičánek Junior ήταν περίπου 7 ετών όταν πουλήθηκε το συγκεκριμένο Favorit.

Skoda Favorit
Μάλλον κανείς δεν έχει κάτσει στα πίσω καθίσματα

Ενδιαφέρον όμως για τη δημοπρασία του Favorit έδειξε και ένας άλλος οδηγός αγώνων από την Τσεχία, ο Boris Vaculík. Ο Jiří Mičánek Junior αποκάλυψε ότι όταν μάθανε πως είναι οι τελικοί διεκδικητές τηλεφωνηθήκανε και είπε ο καθένας ποιο ήταν τα όριο της μέγιστης προσφοράς τους. Το δικό του ήταν υψηλότερο, οπότε συμφώνησαν ότι δε θα συνεχίσουν να ανεβάζουν την τιμή. Το Favorit πουλήθηκε τελικά στον Jiří Mičánek Junior για 24.000 ευρώ, η οποία είναι σχεδόν έξι φορές υψηλότερη σε σύγκριση με την τιμή του το έτος 1993.

Skoda Favorit
Έχουν μείνει τα νάιλον στα καθίσματα

Όπως ο ίδιος δήλωσε σκοπεύει να το διατηρήσει στην ίδια κατάσταση και να μην οδηγεί, καθώς βρέθηκε μόνο για 3 χλμ. πίσω από το τιμόνι του, «ανεβάζοντας» τον αριθμό στο οδόμετρο στα 37 χλμ. Πλέον το ιστορικό αυτό Favorit βρίσκεται και πάλι στη χώρα όπου κατασκευάστηκε, αλλά είναι σα να μην πέρασε μια μέρα από τότε…

Διαβάστε ακόμα

Skoda: Στα σκαριά τα νέα Superb και Kodiaq – Οι πρώτες επίσημες πληροφορίες (εικόνες)

Tags: FAVORITSKODAΔημοπρασίαΕΛΛΑΔΑ
ShareTweet

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

  • Ποιοι Είμαστε
  • Eπικοινωνία
  • Όροι χρήσης
NEWSLETTER

© 2021 motori.gr | All rights reserved | Developed by D3 Solutions

No Result
View All Result
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS