Μπορεί οι Evans-Martin με Toyota Yaris Rally1 να είναι οι νικητές του ράλι Σουηδίας, για δεύτερη φορά στην καριέρα τους, αλλά παρακολουθήσαμε έναν φανταστικό αγώνα, όπου η νίκη «παίχτηκε» στην τελευταία ειδική διαδρομή, την power stage.
Αναμφίβολα οι Evans-Martin ήταν οι κυρίαρχοι στα χιόνια της Σουηδίας, ταχύτεροι στις ειδικές διαδρομές του αγώνα, στις ειδικές διαδρομές της Κυριακής, αλλά και στην power-stage σύμφωνα με το νέο βαθμολογικό σύστημα, αλλά «νικητές» για την ομάδα της Toyota ήταν οι 2οι γενικής Κatsuta-Johnston με το άλλο Yaris Rally1, που έκαναν έναν φανταστικό αγώνα. Με τον τρόπο που οδήγησαν έδωσαν το μήνυμα, ότι δεν θα αργήσουν να ανέβουν στο πρώτο σκαλί του βάθρου. Βέβαια άλλο τα χιόνια, άλλο η άσφαλτος, άλλο το χώμα…
Ράλι Σουηδίας: Δεύτερη νίκη στα χιόνια για τους Evans-Martin
Το ράλι Σουηδίας ήταν ένα θρίαμβος για την Toyota Gazoo Racing, καθώς σημειώνει το δεύτερο 1-2 στη γενική κατάταξη σε δύο αγώνες, όπου στη Σουηδία, οι Evans και katsuta ήταν οι ταχύτεροι και στην power-stage, ενώ τρίτοι ταχύτεροι ήταν οι Neuville-Wydaeghe με Hyundai i20 Rally1. Μάλιστα κατά τη διάρκεια του αγώνα κέρδισαν θέσεις για να ανέβουν στο τρίτο σκαλί του βάθρου.
Στην 4η θέση ο γκρινιάρης Tanak με τον Jarveoja με i20 Rally1, ενώ στην 5η οι Rovanpera-Halttunen (Υaris Rally1) που για έναν ακόμα αγώνα δεν ήταν ο Kale ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής. Βέβαια το πρωτάθλημα έχει πολύ δρόμο ακόμα, 12 αγώνες και θεωρούμε σίγουρο ότι ο Rovanpera θα επιστρέψει. Ίσως να μην έχει βρει ο Φινλανδός ότι φέτος τα Rally1 Cars είναι χωρίς υβριδικό σύστημα
Πολλά μπράβο ανήκουν και στους Λετονούς Sesks-Francis στην πρώτη τους συμμετοχή στα χιόνια με Ford Puma Rally1. Η 6η θέση η καλύτερη από τα πληρώματα της M-Sport είναι σίγουρα ένα ενθαρρυντικό αποτέλεσμα για τη συνέχεια των Λετονών, και ποιος ξέρει ίσως προσθέσουν κανέναν ακόμα αγώνα στο περιορισμένο πρόγραμμα που έχουν.
Στην 7η θέση οι Pajari-Salminen, ένα κλατάρισμα στο πρώτο σκέλος τους αποσυντόνισε, αλλά στη συνέχεια και στα bucket του Yaris Rally1 δεν «τρέλαναν» τα χρονόμετρα, κάνοντας έναν αγώνα πιο πολύ εμπειρικό, παρά στο να ρισκάρουν. Τη 10άδα συμπληρώνουν οι Munster-Louka (Ford Puma Rally1), oι πρώτοι στην κατηγορία WRC2 Solberg-Edmondson που από την αρχή τέθηκαν επικεφαλής, με δεύτερους τους Korhonen-Vinikka, και τα δύο πληρώματα με Toyota Yaris Rally2 με διαφορά στα 42.5 δευτ. ενώ τρίτοι ήταν οι Heikkila-Temonen με Skoda Fabia RS Rally2.
Στο τρίτο και τελευταίο σκέλος, και στην πρώτη ειδική διαδρομή της Κυριακής, οι McErlean-Treacy (Ford Puma Rally1) είχαν έξοδο, κόλλησαν στα χιόνια χάνοντας 40 θέσεις στη γενική κατάταξη.
Οι Fourmaux-Coria επανεκκίνησαν στο τρίτο και τελευταίο σκέλος, αλλά χωρίς κάτι ιδιαίτερο, πέρα του 5ου χρόνου στην power-stage πίσω από Evans, katsuta, Neuville, Rovanpera, Fourmaux.
Ράλι Σουηδίας λοιπόν με θρίαμβο της Toyota στις δύο πρώτες θέσεις της γενικής κατάταξης με Εvans και katsuta, αλλά και στο WRC2 με Solberg και kotrhonen.
H βαθμολογία μετά τους δύο αγώνες διαμορφώθηκε ως εξής για τους οδηγούς:
Evans 61
Ogier 33
Rovanpera 31
Neuville 29
Tanak 26
Katsuta 25
Fourmaux 21
Sesks 8
Κατασκευαστών
Τoyota WRT 120
Hyundai 72
M-Sport Ford 25
Toyota WRT 11
Επόμενο ραντεβού στη μακρινή Κένυα, για το ράλι Σαφάρι, 20-23 Μαρτίου, σε χωμάτινες επιφάνειες.