Με τρεις νυχτερινές ειδικές διαδρομές ξεκίνησε το ράλι Μόντε Κάρλο, πρεμιέρα του φετινού WRC, με την τρίτη ειδική διαδρομή να αλλάζει το χρώμα της κορυφής.
Οι Ogier-Landais με Toyota Yaris Rally1 έχοντας σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο και στις δύο πρώτες ειδικές διαδρομές, προηγούντο κατά 5.3 δευτ. των περσινών παγκόσμιων πρωταθλητών Neuville-Wydaeghe με Hyundai i20 Rally1 και 12.7 δευτ. των Evans-Martin με το άλλο Toyota Yaris Rally 1.
Στην 3η ειδική διαδρομή ο Γάλλος οδηγός γλύτωσε την έξοδο σε παρακείμενο χαντάκι, στο 3.7 χλμ. (13.97 το μήκος της) όπου σημείωσε μισό τετ-α-κε γλυτώνοντας τα χειρότερα. Aποτέλεσμα να «αργήσει» 23.5 δευτ. από τους Evans-Martin που με το άλλο Toyota Yaris Rally1 ήταν οι ταχύτεροι στην 3η ειδική διαδρομή.
Ετσι επικεφαλής περνούν οι Neuville-Wydaeghe με τους Evans-Martin να ακολουθούν 2 δευτ. πίσω με τρίτους τους Οgier-Landais με διαφορά 12.8 δευτ.
Στην 4η θέση οι Tanak-Jarveoja με Hyundai i20 Rally1 με διαφορά 27 δευτ. που δεν έδειξαν στις τρεις πρώτες ειδικές διαδρομές αυτή τη σπίθα που τους διακρίνει ενώ στα 3 δευτ. πίσω τους είναι οι Fourmaux-Coria oδηγώντας πρώτη φορά το Hyundai i20 Rally1 και 13.9 δευτ. μια θέση πιο κάτω οι κάπως «μπλαζέ» Rovanpera-Halttunen με το άλλο Toyota Yaris Rally1.
Στο WRC2, Gryazin-Aleksantrov με Skoda Fabia RS Rally2 προηγούνται, με τους Rossel-Dunand με Citroen C3 Rally2 να ακολουθούν στα 7.2 δευτ. ενω οι Solberg-Edmondson με Toyota Yaris Rally2 είχαν μια μικροέξοδο στην 1η ειδική διαδρομή, με αποτέλεσμα σπασμένη ζάντα και κλατάρισμα με χάσιμο πολύτιμου χρόνου, με διαφορά γύρω στα 5 λεπτά.
Βέβαια ο αγώνας έχει πολύ δρόμο, και οι ανατροπές στο Μόντε Κάρλο αποτελούν το βασικό μενού στην πρεμιέρα του WRC καθώς οι ειδικές διαδρομές στις Άλπεις κρύβουν πολλά “μυστικά”.
Το 2ο σκέλος περιλαμβάνει 6 ειδικές διαδρομές (3Χ2) συνολικού μήκους 107.34 χλμ.