Πώς το φίλτρο DPF έσωσε το diesel;

16 Οκτωβρίου 2020

Το φίλτρο DPF ή ως γνωστόν φίλτρο σωματιδίων είναι πλέον συνώνυμο κάθε diesel κινητήρα. Μπορεί να ξεκίνησε ως μία προαιρετική πατέντα, όμως εδώ και αρκετά χρόνια, είναι υποχρεωτικό πλέον μέρος του συστήματος σε κάθε καινούργιο αυτοκίνητο. Με τον άμεσο συσχετισμό της παραγόμενης αιθάλης με είδη καρκίνου το diesel είχε απειληθεί μέχρι και με απαγόρευση στα ι.χ. μέχρι που εμφανίστηκε το DPF.

Ποια η λειτουργία του;

Κατά την λειτουργία τους, όλοι οι diesel κινητήρες παράγουν αιθάλη, ένα καυσαέριο που είναι ιδιαίτερα βλαβερό τόσο για τους ανθρώπους όσο και για το περιβάλλον. Στόχος του φίλτρου είναι να κρατήσει όλη την παραγόμενη αιθάλη στα κεραμικά τοιχώματα του και να την κάψει εντελώς σε ποσοστό 99.9%. Ένα φίλτρο που καταφέρνει να αλλάξει πλήρως την καθαρότητα ενός πετρελαιοκινητήρα και να του προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.

Πώς λειτουργεί;

Το συγκεκριμένο κεραμικό φίλτρο, διαθέτει ένα δαιδαλώδες εσωτερικό με πολλά τοιχώματα, πάνω στα οποία προσκολλάτε η αιθάλη. Ένας αισθητήρας εντός του, μας δίνει πληροφορίες για την πληρότητα του ενώ η αναγέννηση του γίνεται όταν αναπτυχθεί θερμοκρασία ίση ή μεγαλύτερη των 500 βαθμών κελσίου. Εκεί είναι που όλη η συσσωρευμένη αιθάλη καίγεται πλήρως και γίνεται σκόνη, κάνοντας χώρο για την επόμενη, σε μία διαδικασία που διαρκεί περί τα 10 λεπτά. Η θερμοκρασία αυτή μπορεί να επιτευχθεί τόσο με οδήγηση σε υψηλές στροφές, όσο και με τεχνητά μέσα, όπως μερικές σταγόνες στο χώρο καυσαερίων που θα προκαλέσουν ανάφλεξη.

Ένα φίλτρο DPF αντέχει σχεδόν και μέχρι 200.000χλμ. εάν γίνεται σωστή οδήγηση και δεν υπάρξουν στο ενδιάμεσο τεχνικά προβλήματα με λάδια κινητήρα και εξωτερικές ζημιές. Όταν βουλώσει όπως λέμε το φίλτρο, είτε το καθαρίζει ειδικό συνεργείο, είτε αντικαθίσταται ολόκληρο, ενώ τα τελευταία χρόνια τοποθετείται και αντίστοιχης λειτουργίας φίλτρο GPF.

Για να μην «μπουκώσει»

Για να διατηρηθεί το φίλτρο όσο περισσότερο γίνεται, πρέπει να αποφεύγεται να οδηγείτε με χαμηλή στάθμη καυσίμου στο ντεπόζιτο, ανά τακτά χρονικά διαστήματα να ανεβάζετε λίγο τις στροφές του κινητήρα ώστε να αυξηθεί η θερμοκρασία και φυσικά να χρησιμοποιείτε συγκεκριμένα λάδια κινητήρα, κατάλληλα για συνεργασία με το φίλτρο και τέλος τα ντουμάνια!

Mοιραστείτε αυτό το άρθρο...
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Δημοσιεύτηκε στις: 16 Οκτωβρίου 2020

0 Σχόλια

Υποβάλετε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν…

Nissan Magnite: Το ολοκαίνουργιο μικρό SUV των Ιαπώνων

Nissan Magnite: Το ολοκαίνουργιο μικρό SUV των Ιαπώνων

Η Nissan συνεχίζει να επενδύει στην hot κατηγορία των μικρών SUV παρουσιάζοντας ένα νέο μοντέλο, έτοιμο για αστικές προκλήσεις. Το νέο Magnite θα ξεκινήσει την καριέρα του από την Ινδία και στη συνέχεια θα προσφερθεί και στις υπόλοιπες αγορές. Όπως βλέπετε και στις...

Διαβάστε Περισσότερα
Βάζετε και εσείς τα πόδια στο ταμπλό; Δείτε αυτό το βίντεο και αναθεωρείστε!

Βάζετε και εσείς τα πόδια στο ταμπλό; Δείτε αυτό το βίντεο και αναθεωρείστε!

Ένα βίντεο έρχεται να αποδείξει πόσο επικίνδυνη είναι η κακή συνήθεια να βάζει ο συνοδηγός τα πόδια του πάν στο ταμπλό. Μπορεί να ξεκουράζεται έτσι, όμως σε περίπτωση ατυχήματος τα αποτελέσματα είναι καταστροφικά. Δείτε στο τρομερό βίντεο που ακολουθεί την...

Διαβάστε Περισσότερα
Νέο Volkswagen Golf TGI: Διανύει 400 χλμ. χωρίς να καταναλώσει βενζίνη

Νέο Volkswagen Golf TGI: Διανύει 400 χλμ. χωρίς να καταναλώσει βενζίνη

Τη γκάμα του Golf συνεχίζει να διευρύνει η Volkswagen, προσφέροντας στο δημοφιλές γερμανικό μικρομεσαίο μοντέλο εναλλακτικές μορφές ενέργειας. Ο λόγος για το νέο Golf TGI, το οποίο τροφοδοτείται από CNG (συμπιεσμένο φυσικό αέριο), ενώ είναι φιλικότερο προς το...

Διαβάστε Περισσότερα