Peugeot 405 T16: Το απόλυτο 4κίνητο sport sedan των ’90s με 222 ίππους

13 Νοεμβρίου 2020

Η δεκαετία του ’90 μαζί με πολλά ακόμη καλά, διέθετε και το απόλυτο sport sedan. Ο λόγος για το Peugeot 405 T16, το οποίο διέθετε μόνιμη 4κίνηση, 220 ίππους αλλά και τελική που ξεπερνούσε τα 235χλμ./ώρα. Ένα οικογενειακό αυτοκίνητο με εξαιρετικούς χώρους, αλλά και επιδόσεις.

Ακριβώς 30 χρονιά μετά, αυτό το αυτοκίνητο – ορόσημο της γαλλικής εταιρίας εμπνέει τον απόλυτο συνεχιστή, το νέο Peugeot 508 Sport Engineered. Ένα μοντέλο που παρουσίασε η φίρμα σβήνοντας τα 210 κεράκια στην τούρτα της, και που αποτελεί την μεγαλύτερη απόδειξη πως η ηλεκτροκίνηση μπορεί να γεννήσει νέες οδηγικές συγκινήσεις.

Peugeot Sport Engineered: Η νέα γενιά που εξυμνεί την οδηγική απόλαυση, έρχεται να αποδείξει την fun πλευρά της ηλεκτροκίνησης, όταν αυτή συνεργάζεται με ένα ετοιμοπόλεμο σύνολο. Η Peugeot ονομάζει αυτή την πετυχημένη και πολλά υποσχόμενη συνταγή NEO-Performance.

 

Το μηχανικό θαύμα που “φορούσε” το Peugeot 405 T16 «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το 1988 

Η αρχή της ιστορίας και τα πρώτα βήματα της γαλλικής εταιρίας στα μονοπάτια των sport sedan υψηλής απόδοσης, έγιναν με το θρυλικό πλέον Peugeot 405 το οποίο στην γρήγορη T16 έκδοση του έγραψε και αγωνιστική ιστορία. Νικητής του RallyDakarτο 1989 και το 1990, στο Παρίσι, καθώς και του αγώνα PikesPeak το 1988 και το 1989.Κατόπιν, διαδέχθηκε το θρυλικό Peugeot 205 Turbo 16, διπλό παγκόσμιο πρωταθλητή στο GroupB ράλι και νικητή του Rally Dakarτο 1987 και το 1988. Οι μηχανικές καινοτομίες του και το στήσιμο του συνόλου επέτρεπε τον συνδυασμό της άνεσης ενός οικογενειακού, το οποίο μπορεί να προσφέρει σπορ συγκινήσεις ανά πάσα στιγμή. Εφοδιασμένο με έναν δίλιτρο 4-κύλινδρο κινητήρα με στροβιλοσυμπιεστή (turbo) της Garett, το Peugeot 405 T16 έχει απόδοση 196 ίππων (bhp), η οποία μπορεί να αυξηθεί στους 220, λόγω της υπερπίεσης. Η απόδοσή του είναι αξιοθαύμαστη, με μέγιστη ταχύτητα τα 235 χιλιόμετρα την ώρα και επιτάχυνση 0-100  σε μόλις 7 δευτερόλεπτα, χάρη στην μόνιμη τετρακίνηση και τον συνεκτικό συμπλέκτη, ο οποίος ελέγχει την απώλεια μετάδοσης και διανέμει την ροπή εμπρός-πίσω 53% και 47% αντίστοιχα.

Οι μετοχές του που συνεχίζουν να ανεβαίνουν μέχρι και σήμερα

Κατασκευάστηκε σε μόλις 1.046 οχήματα γεγονός το οποίο κάνει το μοντέλο περιζήτητο για τους συλλέκτες, ενώ εκτός από τις μηχανικές καινοτομίες του, ξεχωρίζει λόγω του εργοστασιακού (σήμα κατατεθέν του μοντέλου) συστήματος πλύσης φαναριών.

 

 

Mοιραστείτε αυτό το άρθρο...
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Δημοσιεύτηκε στις: 13 Νοεμβρίου 2020

0 Σχόλια

Υποβάλετε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν…

Formula 1-Γκραν Πρι Μπαχρέιν-Κατατακτήριες: Ακόμα πιο κοντά στο 100 ο Χάμιλτον

Formula 1-Γκραν Πρι Μπαχρέιν-Κατατακτήριες: Ακόμα πιο κοντά στο 100 ο Χάμιλτον

Με 26 βαθμούς Κελσίου στον αέρα και 28 βαθμούς στο οδόστρωμα ξεκίνησαν οι κατατακτήριες δοκιμές για το Γκραν Πρι του Μπαχρέιν, στις οποίες ο Χάμιλτον πήρε την πρωτιά για 98η φορά. Έτσι, ο Βρετανός ήρθε ένα βήμα πιο κοντά στο να γίνει ο πρώτος οδηγός με τριψήφιο αριθμό...

Διαβάστε Περισσότερα
Με ελαστικά Bridgestone το νέο supercar Huracan STO των 640 ίππων

Με ελαστικά Bridgestone το νέο supercar Huracan STO των 640 ίππων

Η συνεργασία της Lamborghini με την Bridgestone έφερε στη ζωή το νέο απόλυτο ελαστικό επιδόσεων. Με αυξημένη πρόσφυση και χημική σύσταση που μπορεί να μεταφέρει στο 100% τις δυνατότητες της νέας Huracan στον δρόμο, το νέο Potenza αποτελεί την τέλεια ένωση τεχνολογίας...

Διαβάστε Περισσότερα
Αgya: Ένα άγνωστο Toyota για την Ευρώπη

Αgya: Ένα άγνωστο Toyota για την Ευρώπη

Πρόκειται για ένα νέο city-car που μοιράζονται κοινά στοιχεία με το Daihatsu Ayla. Την επίσης ιαπωνική εταιρία που η πλειοψηφία  των μετοχών ανήκει στην Toyota, από το 1999, και το 2013 σταμάτησε να εισάγονται πλέον Daihatsu στην Ευρώπη. Από τα πιο σημαντικά μοντέλα...

Διαβάστε Περισσότερα