Peugeot 3008 Hybrid4: Η χρυσή τομή

9 Οκτωβρίου 2020

Είσαι σε αναζήτηση νέου αυτοκινήτου, ενδιαφέρεσαι για την ηλεκτροκίνηση, όμως προβληματίζεσαι ότι ακόμα δε θα βρίσκεις σταθμούς φόρτισης; Η απάντηση είναι τα plugin υβριδικά, και στην προκειμένη περίπτωση, το Peugeot 3008 Hybrid4.

 

Με μικρές σχεδιαστικές αλλαγές, εντός και εκτός

Εξωτερικά, το αμύητο μάτι δε θα καταλάβει εύκολα ότι το συγκεκριμένο 3008, εκτός από τον βενζινοκινητήρα, έχει και δύο ηλεκτροκινητήρες. Μόνο εάν παρατηρήσεις τα λογότυπα Hybrid4 στις μεσαίες κολώνες και στο πίσω μέρος, αλλά και τα δύο ανοίγματα εκατέρωθεν του αυτοκινήτου. Ένα για τη βενζίνη και ένα για τη φόρτιση.

Στο εσωτερικό η μόνη φυσική διαφορά εντοπίζεται στα στοιχεία του πίνακα οργάνων, της οθόνης αφής και στον διακόπτη για πρόσβαση στο μενού της ηλεκτρικής και της υβριδικής λειτουργίας.

 

Κινηθείτε με όποιο συνδυασμό καυσίμων προτιμάτε

Από τον διακόπτη Drive Mode, στη βάση της κονσόλας, μπορεί ο οδηγός να επιλέξει να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά. Αυτό του δίνει τη δυνατότητα να βιώσει την ίδια ακριβώς εμπειρία με τον κάτοχο ενός αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου, κάτι το οποίο μεταφράζεται σε πλούσια ροπή διαθέσιμη από την πρώτη στιγμή, απουσία θορύβου και παντελή έλλειψη κραδασμών. Ταυτόχρονα, οδηγείς ένα πισωκίνητο μοντέλο, το οποίο ανά πάσα στιγμή μπορεί να γίνει τετρακίνητο. Ο λόγος; Σε χαμηλό και μέτριο φορτίο χρησιμοποιείται αποκλειστικά ο ηλεκτροκινητήρας που βρίσκεται στον πίσω άξονα, όμως εάν ο οδηγός πατήσει πιο βαθιά το γκάζι, τότε στο “παιχνίδι” μπαίνει και ο ηλεκτροκινητήρας του μπροστινού άξονα.

Η εναλλαγή σε υβριδική λειτουργία μπορεί να επαναφέρει κραδασμούς και θόρυβο, όμως η μόνωση της καμπίνας φροντίζει να κρατάει τους ήχους μακριά από τους επιβαίνοντες. Η υβριδική λειτουργία έρχεται λίγο πριν αδειάσει εντελώς η μπαταρία, με απώτερο σκοπό οι ηλεκτροκινητήρες να μπορούν να συνεχίσουν την παραγωγή έργου, προς υποβοήθηση του θερμικού μοτέρ.

 

Με μέση κατανάλωση τα 5.5 λτ./100 χλμ. και μόλις 29 γρ./χλμ. ρύπους

Η φόρτιση τώρα, γίνεται από την ανάκτηση ενέργειας τόσο κατά το ρολάρισμα όσο και κατά το φρενάρισμα (στοιχεία που συμβαίνουν έντονα σε συνθήκες κίνησης), ενώ εάν ταξιδεύετε, είναι πιο συνετό να επιλέξετε κίνηση αποκλειστικά με τον βενζινοκινητήρα, ο οποίος παράλληλα θα φορτίζει και την μπαταρία. Έτσι, όταν ξαναμπείτε σε αστικό κύκλο, θα έχετε αρκετά χιλιόμετρα να κινηθείτε με μηδενική κατανάλωση.

Φυσικά ένα από τα μεγαλύτερα προτερήματα των plugin υβριδικών μοντέλων είναι η χαμηλή κατανάλωση. Η επίσημη τιμή που αναφέρει η Peugeot είναι 1.3 λίτρα/100 χλμ. Εμείς είδαμε 5.5 λίτρα/100 χλμ. στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, τιμή αρκετά εντυπωσιακή δεδομένου του όγκου και του βάρους του αυτοκινήτου. Τα ίδια ισχύουν και για την αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία. Επίσημα η μπαταρία αρκεί για 59 χλμ. ωστόσο εμείς καταφέραμε να καλύψουμε μέχρι και 45 χλμ. Όσο για τις εκπομπές ρύπων, περιορίζονται στα 29 γρ./χλμ. Βέβαια πρέπει να αναφέρουμε ότι προϋπόθεση για όλα τα παραπάνω είναι να γίνεται φόρτιση σε πρίζα όσο πιο συχνά είναι εφικτό, ώστε να χρησιμοποιείται όσο το δυνατόν περισσότερο το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.

 

300 συνδυαστικοί ίπποι και έξυπνη τετρακίνηση

Εκτός από οικονομία το 3008 Hybrid4 προσφέρει και επιδόσεις, παρόλο που ξεκάθαρα, δεν είναι αυτός ο προσανατολισμός του. Ας δούμε λοιπόν τα μέρη του συστήματος κίνησης και την απόδοσή του. Όπως είπαμε υπάρχει ένας θερμικός κινητήρας και δύο ηλεκτρικοί, ένας σε κάθε άξονα. Ο βενζινοκινητήρας είναι στα 1.6 λίτρα, αποδίδει 200 ίππους και 300 Nm ροπής. Ο μπροστά ηλεκτροκινητήρας έχει ισχύ 110 ίππους και 320 Nm ροπής, ενώ ο πίσω προσφέρει 113 ίππους και 166 Nm ροπής.

Όταν οι τρεις κινητήρες συνδυάζονται αποδίδουν 300 ίππους και 520 Nm ροπής. Το κιβώτιο ταχυτήτων που αναλαμβάνει να στείλει την ισχύ του βενζινοκινητήρα στον μπροστά άξονα, είναι αυτόματο με 8 σχέσεις. Ο παραπάνω συνδυασμός προσφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6.1 δευτερόλεπτα και 240 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας, νούμερα που για να επιτευχθούν, πρέπει να επιλέξεις το Sport πρόγραμμα λειτουργίας. Όντως σε αυτό η απόκριση γίνεται πιο γρήγορη, όμως και πάλι καταλαβαίνεις ότι ο στόχος των μηχανικών όταν το σχεδίαζαν ήταν να προσφέρει οικονομικές μετακινήσεις. Το ότι μπορεί να κινηθεί γρήγορα, είναι φυσικά ένα bonus, όμως δεν είναι το μόνο.

Ένα δεύτερο είναι η τετρακίνηση, καθώς η ύπαρξη ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα σημαίνει ότι μπορείς να αφήσεις την άσφαλτο και να κινηθείς και σε λίγο πιο δύσκολα εδάφη. Δεν πρόκειται για κάποιο σκληροτράχηλο καθαρό εκτός δρόμου αυτοκίνητο, όμως με τα κατάλληλα ελαστικά και επιλέγοντας το πρόγραμμα 4WD, μπορεί να κάνει περισσότερα από όσα φαντάζεσαι στην αρχή.

 

Διατηρεί την ξεχωριστή ευρυχωρία του

Δεν πρέπει να παραλείψουμε ότι ως γνήσιο 3008, οι χώροι που προσφέρει είναι αρκετά ικανοποιητικοί. Τόσο οι μπροστά όσο και οι πίσω επιβάτες δε θα νιώσουν να στριμώχνονται στιγμή, την ώρα που για τις αποσκευές τους, διατίθενται 591 λίτρα με τα καθίσματα σε όρθια θέση (τα οποία γίνονται 1670 λίτρα όταν πέσουν οι πλάτες των καθισμάτων).

Οδηγικά το 3008 παρά το αυξημένο βάρος έχει μικρές κλίσεις ακόμα και όταν κινείται σε αυξημένο ρυθμό. Αυτό επηρεάζει σε μικρό βαθμό τον τρόπο που περνάει το γαλλικό SUV από τις κακοτεχνίες, χωρίς όμως να δημιουργεί τον παραμικρό προβληματισμό.

 

Εν κατακλείδι

Αν κάποιος θέλει να βιώσει την ηλεκτροκίνηση, αλλά ακόμα δεν είναι έτοιμος για την οριστική ρήξη με τα καύσιμα, τα plugin υβριδικά όπως το Peugeot 3008 Hybrid4 είναι η ενδεδειγμένη λύση. Η τιμή του ξεκινά από τις 52.500 ευρώ.

 

Mοιραστείτε αυτό το άρθρο...
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Δημοσιεύτηκε στις: 9 Οκτωβρίου 2020

0 Σχόλια

Υποβάλετε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν…

Οδηγούμε το ανανεωμένο Citroen C3 στην έκδοση 1.2 Puretech 83 ίππων

Οδηγούμε το ανανεωμένο Citroen C3 στην έκδοση 1.2 Puretech 83 ίππων

Από το τμήμα σχεδίασης πέρασε το C3 της Citroen όπου δέχτηκε ένα retous κυρίως στο μπροστινό μέρος. Οι αλλαγές εντοπίζονται στο χρώμιο της μάσκας που πλέον επεκτείνεται μέχρι τα LED φώτα, τα πίσω φωτιστικά σώματα με γραφικά 3D, τα airbumps με νέα σχεδίαση (χαμηλά στις...

Διαβάστε Περισσότερα
Formula 1-Γκραν Πρι Πορτογαλίας-FP3: Χατ τρικ από τον Μπότας

Formula 1-Γκραν Πρι Πορτογαλίας-FP3: Χατ τρικ από τον Μπότας

Ο Μπότας ήταν ο οδηγός που βρέθηκε στην κορυφή και της τρίτης περιόδου των ελεύθερων δοκιμών για το Γκραν Πρι Πορτογαλίας. Μέχρι στιγμής ο Φινλανδός της Mercedes έχει καταφέρει να κάνει τον ταχύτερο γύρο σε όλες τις χρονομετρημένες περιόδους στην πίστα Algarve. Η...

Διαβάστε Περισσότερα
Alfa Romeo Giulia GTA Limited Edition: Από την πίστα στους δρόμους με υπογραφή Sauber Engineering (video)

Alfa Romeo Giulia GTA Limited Edition: Από την πίστα στους δρόμους με υπογραφή Sauber Engineering (video)

O Eλβετικός οίκος Sauber Engineering βρίσκεται τα τελευταία χρόνια πίσω από τη συμμετοχή της Alfa Romeo στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1. Στο πλαίσιο της συνεργασίας «ασχολήθηκε» και με το sport-sedan μοντέλο της θρυλικής εταιρίας από το Μιλάνο τη Giulia. Τα...

Διαβάστε Περισσότερα