Είστε εδώ

Το diesel ΔΕΝ πέθανε!

Γιάννης Κανουπάκης
του Γιάννη Κανουπάκη

Πέρυσι και ενώ ήταν νωπές ακόμη οι μνήμες του “diesel gate” (VW Group), o  CEO της Daimler (Mercedes-Benz) ‎Dr. Dieter Zetsche δήλωνε ότι είναι κουτό να λέει κάποιος πως «το ντίζελ τελειώνει». Το φθινόπωρο τόνιζε ότι «υπάρχει καθαρός πετρελαιοκινητήρας και μέλλον για τους diesel», προσθέτοντας ότι αξίζει τον κόπο η αναβάθμισή τους - ο όμιλος προωθεί ήδη νέο πετρελαιοκινητήρα για την E-class, που εκπέμπει ελάχιστα οξείδια του αζώτου, όχι στο εργαστήριο αλλά στην καθημερινή χρήση.

Στα μέσα του 2017 έγιναν 3 εκατομμύρια ανακλήσεις για να βελτιωθεί το λογισμικό και να αλλάξουν κάποια εξαρτήματα. «Η διαμάχη που έχει ξεσπάσει για τις πετρελαιοκίνητες μηχανές έχει δημιουργήσει αβεβαιότητα, και στους πελάτες μας. Γι’ αυτό αποφασίσαμε να προχωρήσουμε σε επιπρόσθετα μέτρα προκειμένου να διαβεβαιώσουμε τους οδηγούς των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων και να ενισχύσουμε την εμπιστοσύνη στην τεχνολογία diesel», έλεγε ο Zetsche.

Πολύ πιο πρόσφατα, ο πρόεδρος του ΒMW Group Harald Kruger έκανε ειδική μνεία στα diesel κατά την παρουσίαση των ετήσιων οικονομικών αποτελεσμάτων στο Welt του Μονάχου υπογραμμίζοντας πως τα εν λόγω μοτέρ της βαυαρικής φίρμας είναι μεταξύ των καλύτερων στον κόσμο. 

«Αυτό έχει επιβεβαιωθεί από  δοκιμές ανεξάρτητων φορέων παγκοσμίως», ανέφερε χαρακτηριστικά. «Το diesel είναι σημαντικό για τους στόχους που έχουν τεθεί όσον αφορά τον περιορισμό των εκπομπών  CO2.  Πιστεύουμε ότι η απαγόρευση των πετρελαιοκίνητων οχημάτων συνιστά λανθασμένη προσέγγιση. Υπερασπιζόμαστε τις δεσμεύσεις μας οι οποίες τέθηκαν από τη Σύνοδο Κορυφής για το diesel. Έχουμε υποσχεθεί στους εταιρικούς πελάτες μας στη Γερμανία ότι θα εφαρμόσουμε πολιτική buy back αν επιβληθούν απαγορεύσεις στα diesel. Mε αυτόν τον τρόπο, θέλουμε να ενισχύσουμε την εμπιστοσύνη του κοινού στην πετρελαιοκίνηση. Θα ήταν επίσης χρήσιμο εάν η συζήτηση για τα οξείδια αζώτου και τα αιωρούμενα σωματίδια βασίζονταν περισσότερο στην πραγματικότητα και τις αποδείξεις».

Είναι γεγονός ότι ζούμε σε μια περίοδο κατά την οποία γίνονται άλματα στο τομέα της ηλεκτροκίνησης, στο πλαίσιο των πολιτικών για χρήση εναλλακτικών καυσίμων με βάση τις ΑΠΕ. Η τεχνολογία τρέχει και στην προοπτική αυτόνομων  οχημάτων οι εφαρμογές συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης για ασφαλέστερες μετακινήσεις είναι πολύ διαδεδομένες και εξελίσσονται διαρκώς.

Ναι, πρωτοπόρες εταιρείες στον χώρο του αυτοκινήτου σχεδιάζουν ένα εντελώς διαφορετικό μέλλον, καθώς υποχρεώνονται από τις συνθήκες και τις κυβερνήσεις να τηρήσουν όλο και πιο αυστηρές προδιαγραφές προστασίας του περιβάλλοντος. Ουδείς, όμως, λέει ότι καταργείται το diesel... Κάθε άλλο, οι πλέον αρμόδιοι εξηγούν πως -ειδικά στους μεγαλύτερους κινητήρες- θα συνεχίζουν να επενδύουν στην πετρελαιοκίνηση.

Οι μεγάλες αλλαγές παίρνουν χρόνο, πολύ χρόνο και οι όποιες νέες τάσεις δεν ακυρώνουν, εν μια νυκτί, έναν τεράστιο τομέα λειτουργίας της αγοράς. Μπορεί στις μικρότερες κατηγορίες να κυριαρχούν μοτέρ βενζίνης, 3κύλινδρα, χιλιάρια, χιλιοδιακοσάρια, με ή χωρίς τούρμπο, οικονομικά για τις αστικές και περιαστικές μετακινήσεις.

Ωραιότατα! Υπάρχει, όμως και ένας ολόκληρος κόσμος που χρησιμοποιεί πετρελαιοκινητήρες, επειδή ταξιδεύει σε μεγάλες αποστάσεις, ζητώντας αυτονομία και λιγότερη κατανάλωση καυσίμου, ομοίως και επαγγελματίες που θέλουν ροπές, ελκτικές δυνάμεις και συντήρηση σε πιο αραιά χρονικά διαστήματα. Γι’ αυτό, ας σταματήσει η προχειρότητα στην εξαγωγή αστήρικτων διαπιστώσεων, εκτός αν υπάρχουν άλλες σκοπιμότητες...