Είστε εδώ

Τα κανόνια είναι ίδια...

Τάσος Φραγκούλης
του Τάσου Φραγκούλη

Δεν σημαίνει ότι όλες οι έξυπνες ιδέες είναι πετυχημένες. Το κανόνι που βάρεσε η airtickets του Γερμανού ιδιοκτήτη της, αποτελεί κλασικό παράδειγμα του ότι η νέα οικονομία, η οικονομία των καντράν και του υπολογιστή μπορεί ανά πάσα στιγμή να φάει τα παιδιά της. Για να «προσγειωθούμε» το αντίστοιχο παράδειγμα της Airbnb με τις βραχυχρόνιες μισθώσεις ή της Uber με τα «αγκαζέ» Ι.Χ. δείχνουν ότι έχουν τρομακτικά περιθώρια ανάπτυξης, ακόμα κι αν στη Βαρκελώνη και τη Βενετία ψάχνουν να βρουν τρόπο ανακοπής της τάσης (για την Airbnb ο λόγος).

Στην Ελλάδα προφανώς και δεν αντιμετωπίζουμε τέτοια προβλήματα, όταν η διείσδυση των ηλεκτρονικών συναλλαγών δεν αγγίζει ένα μεγάλο κομμάτι του πληθυσμού αποκαλεί το ίντερνετ, «υπερπέραν». Η επισήμανση του ΣΕΒ για στροφή στις νεοφυείς επιχειρήσεις δεν συνεπάγεται απαραίτητα ότι όλα πρέπει να γίνονται από το κομπιούτερ. Διότι εκείνος που εξάγει το λάδι στο κυριλέ το μπουκαλάκι και το στέλνει στα σούπερ μάρκετ της Ευρώπης, το έχει αγοράσει από ανθρώπους που έχουν φάει το κρύο με την σέσουλα για να μαζέψουν τις ελιές. Θέλω να πω ότι δεν μάζεψε τις ελιές κάποιος ηλεκτρονικός υπολογιστής, κάποιου νεοφυούς επιχειρηματία. 

Πάντως είναι εντυπωσιακό ότι τα κανόνια στις αγορές δεν κοιτάζουν νεοφυείς επιχειρήσεις, ή παραδοσιακούς κλάδους. Είναι το ίδιο ηχηρά…