Είστε εδώ

Ραντεβού στη Φρανκφούρτη

Γιάννης Σταυρόπουλος
του Γιάννη Σταυρόπουλου

Ένα από τα πιο σημαντικά ραντεβού της παγκόσμιας αυτοκίνησης, είναι και η διεθνής έκθεση της Φρανκφούρτης, που διεξάγεται 12-22 Σεπτεμβρίου. 

Από τις πιο ακριβές για τους κατασκευαστές που συμμετέχουν, και η πλέον κουραστική για τους επισκέπτες λόγω της αχανούς έκτασης. 

Είναι τόση μεγάλη που η οργάνωση διαθέτει shuttle για να μεταφέρει τους επισκέπτες από το ένα περίπτερο στο άλλο. 

Όμως από αυτό το φθινοπωρινό ραντεβού απουσιάζουν σημαντικά brands όπως Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Infiniti, Jeep, Kia, Lexus, Mazda, Nissan και Toyota.

Προσέξτε, από αυτήν τη σημαντική έκθεση δεν δίνουν το παρόν τρία brands όπως η Kia που η έδρα της στην Ευρώπη είναι στη Φρανκφούρτη, λίγα τετράγωνα πιο μακριά από την έκθεση, καθώς και οι δύο ιαπωνικές που «παίζουν» καλά στη γερμανική αγορά, Nissan και Toyota, με την Toyota να έχει το αγωνιστικό της τμήμα στην Κολωνία. 

Μείωση εξόδων είναι η απάντηση από τα στελέχη στην ερώτηση «γιατί δεν συμμετέχετε», ενώ άλλα στελέχη τονίζουν «ότι η έκθεση έχει ενδιαφέρον μόνο όταν παρουσιάζεις εντελώς νέο μοντέλο κατά το διάστημα διεξαγωγής της».

Άλλοι πάλι σχολιάζουν, «αφού γίνονται όλα γνωστά από το διαδίκτυο, γιατί να μην ξοδέψουμε το budget σε άλλους επικοινωνιακούς τρόπους».

Αναμφίβολα το κόστος συμμετοχής στις διεθνείς εκθέσεις είναι τεράστιο (όποια μετάφραση και αν έχει) ειδικά που στην έκθεση της Φρανκφούρτης, αυτοκινητοβιομηχανίες εκθέτουν τα μοντέλα τους σε εκτάσεις που θυμίζουν ανάκτορα, παρά motorshow. 

Οδεύουμε λοιπόν προς την «κατάργηση» των εκθέσεων; Πολύ δύσκολο το βλέπουμε αυτό να πραγματοποιηθεί, καθώς θεωρούμε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα στηρίζουν την εκάστοτε έκθεση στον τόπο τους. 

Όπως στη φετινή έκθεση της Φρανκφούρτης που συμμετέχουν όλες οι γερμανικές μάρκες. 

Θα συνεχίσει λοιπόν ο καταναλωτής να βλέπει, να συγκρίνει και να μαθαίνει έχοντας στο «πιάτο» όλα σχεδόν τα μοντέλα που τον ενδιαφέρουν. Έστω και με απουσίες, καθώς η έκθεση σαν έναν από τους στόχους της, είναι η «ζωντανή» ενημέρωση στους καταναλωτές.