Είστε εδώ

Ράλι Κορίνθου - Καίτη Κυρίτση: Σκέψεις και προβληματισμοί

Γιάννης Σταυρόπουλος
του Γιάννη Σταυρόπουλου

Το ότι η ΑΛΑ Κορίνθου διοργάνωσε αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος με ελλιπή ενημέρωση είναι θέμα που εμπίπτει στις αρμοδιότητες της ΟΜΑΕ. Ας ασχοληθεί αυτή. 

Εμείς θα σχολιάσουμε την πανηγυρική επανεμφάνιση του Γιάννη Παπαδημητρίου (τελευταία φορά σε ελληνικό αγώνα μερικά χρόνια πριν με Ford Fiesta R5), που με συνοδηγό τον Άλαν Χάριμαν και οδηγώντας ένα Skoda Fabia R5 πήρε μια άνετη νίκη.

Τι δείχνει άραγε για τους Έλληνες οδηγούς και το μέλλον τους αυτή η άνευ κόπου επικράτηση -με πολύ καλούς χρόνους- ενός αγωνιζομένου που επιστρέφει μετά από απραξία ετών και σίγουρα δεν διάγει την πρώτη νεότητα;

Πόσο ανταγωνιστικά είναι πλέον τα ελληνικά πληρώματα, πόσο μπορούν να κοντράρουν έναν έστω υψηλών ικανοτήτων αντίπαλο;

Μήπως έχει επηρεάσει τους Έλληνες οδηγούς αυτό το φαινόμενο των ελάχιστων και επαναλαμβανόμενων Ειδικών Διαδρομών;

Όπως φαίνεται ναι. Στο σύγχρονο Ράλι Ακρόπολις, αυτό του ERC,  πληρώματα 2ης και 3ης κατηγορίας δεν αφήνουν τους Έλληνες οδηγούς να σηκώσουν κεφάλι. 

Βέβαια ο Παπαδημητρίου μπορεί να έρχεται από μιαν άλλη εποχή, όμως έχει οδηγήσει σε πολλούς αγώνες  αυτοκίνητα της κατηγορίας WRC, έχει πολλά αγωνιστικά χιλιόμετρα στην πλάτη του. Έχει την εμπειρία και την ικανότητα.

Το μοναδικό πλήρωμα που θα μπορούσε εκ των πραγμάτων να «πολεμήσει» τους Παπαδημητρίου - Χάριμαν ήταν οι Κεχαγιάς - Μπασιούκας με το Ford Fiesta R5.

Δεν τα κατάφεραν, ήταν μόλις ο 2ος αγώνας τους με το Ford Fiesta R5 (αντιμετώπισαν και πρόβλημα με το σύστημα διεύθυνσης), είχαν και απέναντί τους έναν οδηγό άλλης εμπειρίας.

Τους καταλαβαίνουμε απόλυτα, όπως και όλους τους άλλους συμμετέχοντες στους ελληνικούς αγώνες. Οι επιφυλάξεις μας αφορούν τα πληρώματα που τρέχουν σε διεθνείς αγώνες και τον βαθμό ετοιμότητάς τους. 

Οι ελληνικοί αγώνες αποδεικνύεται ότι ελάχιστα μπορούν να προσφέρουν στην ανταγωνιστικότητά τους. Αν τα ράλι -και μάλιστα του Πρωταθλήματος- εξακολουθούν να έχουν μία, δύο ή και τρεις επαναλαμβανόμενες Ειδικές Διαδρομές στη «Ν», τι βελτίωση να περιμένεις στα αγωνιστικά αντανακλαστικά των οδηγών; Μ’ αυτό το καθεστώς πολύ δύσκολα θα υπάρξει μια πραγματική ελληνική διάκριση, ένα κορυφαίο πλασάρισμα και όχι μια “διάκριση” για να χρυσώσουμε το χάπι μεταξύ μας. 

Αν δεν αλλάξει η φιλοσοφία των ράλι, βήματα μπροστά δεν θα γίνουν. Άλλαξαν οι εποχές θα πείτε, ακρίβυνε πολύ το χρήμα. Δεν θα διαφωνήσουμε. Όμως τι θα γίνει στο μέλλον; 

Συμμετοχές όπως αυτή η πρόσφατη του Παπαδημητρίου μας χαροποιούν μεν για την αγωνιστική τους αξία, πρωτίστως όμως βάζουν τα πράγματα στη σωστή τους διάσταση και δημιουργούν χώρο για επιφυλάξεις και προβληματισμούς.  

Και κάτι ακόμα για το Ράλι Κορίνθου - Καίτη Κυρίτση. Ποιος θα βαθμολογήσει τον αγώνα; Και τι θα γράψει για το Service-Park;