Είστε εδώ

Περί σχεδίων

Γιώργος Ψαρράς
του Γιώργου Ψαρρά

Ακόμα και για τα μεταλλικά «κοστούμια» των αυτοκινήτων κάθε εποχή κυριαρχεί κάποια μόδα, την οποία, όπως φαίνεται, ακολουθούν αρκετοί κατασκευαστές. 

Έχουμε λοιπόν παρατηρήσει ότι όλο και συχνότερα «φοριέται» μια συγκεκριμένη σχεδιαστική πρόταση στα νέα μοντέλα που κυκλοφορούν. Εντοπίζεται στα πίσω φωτιστικά σώματα, τα οποία επικοινωνούν μεταξύ τους, συνήθως με μια λεπτή φωτεινή λωρίδα. 

Με τον τρόπο αυτό τονίζεται το πίσω πλάτος του αυτοκινήτου, προσδίδεται δυναμισμός, ενώ ταυτόχρονα γίνεται πιο ορατό, ειδικά σε νυχτερινές διαδρομές. 

Τα νέα μοντέλα που έχουν υιοθετήσει την εν λόγω σχεδίαση για τα πίσω φωτιστικά τους σώματα είναι αρκετά. Ενδεικτικά από τη σχετική λίστα αναφέρουμε τα SEAT Tarraco και el-Born, τα Kia Proceed και e-Soul, το Cupra Formentor, το Mitsubishi Eclipse Cross, το Volkswagen T-Cross, το Honda NSX και την Alfa Romeo Tonale. 

Παράλληλα τη φωτεινή σύνδεση των πίσω φωτιστικών σωμάτων έχουν επιλέξει και premium εταιρείες. Δείτε για παράδειγμα το Lexus UX, την Porsche 911, την BMW Σειρά 7, το Polestar 2, το Audi e-tron και την Bugatti Chiron. 

Θα πρέπει να ξέρετε ότι τόσο τα πίσω όσο και τα εμπρός φωτιστικά σώματα ενός νέου μοντέλου διαμορφώνουν σε μεγάλο βαθμό το τελικό αισθητικό αποτέλεσμα. Τα τελευταία χρόνια χάρη στα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας Led οι σχεδιαστές έχουν μεγαλύτερη ελευθερία στο να τους δίνουν λεπτότερο και κομψότερο σχήμα.

Το ερώτημα που τίθεται όμως με τη νέα τάση των πίσω φωτιστικών σωμάτων που ενώνονται είναι το εξής: Υπάρχει ο κίνδυνος η σχεδιαστική ομοιογένεια να γίνει ακόμα πιο έντονη και να βλέπουμε πιο σπάνια πρωτογενείς και τολμηρές προτάσεις; 

Η ίδια σχεδιαστική εταιρική ταυτότητα που ακολουθούν οι εταιρείες είναι πολλές φορές η δικαιολογία για μείωση του κόστους, καθώς είναι προφανές ότι κοστίζει περισσότερο να σχεδιαστεί ένα νέο μοντέλο από λευκό χαρτί. Έτσι βλέπουμε στην γκάμα των περισσότερων εταιρειών το ίδιο σχεδιαστικά μοντέλο να αυξομειώνει τις διαστάσεις του ανάλογα με την κατηγορία που εκπροσωπεί. 

Αγαπητοί σχεδιαστές, το αυτοκίνητο είναι εκτός πολλών άλλων και εικόνα, ενώ τα αμέτρητα αντίγραφα δε συγκινούν και κουράζουν. Μήπως να αντιληφθείτε πριν από το κοινό πως ό,τι φωτίζει δεν είναι σχεδιαστικός χρυσός;